خاک مناسب برای کشاورزی چیست تقسیم بندی خاک ها به منظور اصلاح | gold-flower

به عنوان مثال، یک خاک کشاورزی مناسب بسته به نوع گیاه می‌تواند خشک یا تر باشد. PH خاک نیز متناسب با انواع گیاهانی که در آن پرورش می‌دهید، ممکن است بالا، متوسط یا پایین باشد. برخی خاک‌ها به علت pH پایین حالت اسیدی دارند، برخی خنثی هستند و سایر خاک‌ها ممکن است به علت pH بالا، شرایط قلیایی به خود بگیرند. خاک کشاورزی بستری از مواد مغذی آلی و غیرآلی‌ است که می‌بایست برای رشد گیاه در دسترس آن قرار بگیرد.

  • برای اینکه تخمیر سریعتر انجام پذیرد، روی آنها را با خاک پوشانده و هر چند روز یکبار خاک را آبیاری میکنند، و به هم میزنند، و بعد از چندین ماه تا یکسال، این برگ ها پوسیده میشود .
  • خاک‌هایی که در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بستر مناسبی برای نگهداری گیاه هستند و می‌توانند به بهترین شیوه‌ی ممکن آب و مواد مغذی مورد نیاز گیاه را تامین کنند.
  • به این صورت که برای شروع، سطح خاک را بهم ریخته، سپس نمونه ای از خاک را از عمق حدود 15 سانتیمتر (6 اینچ) بیرون بکشید.
  • علاوه بر نوع اقلیم و شرایط آب و هوایی باید به نوع خاک منطقه کشت و کود مناسب توجه شود.

امروزه مراجعه کشاورزان و باغداران به آزمایشگاه خاک کشاورزی در تهران و کرج و دیگر شهرهای دیگر برای آزمون خاک باغ یا زمین کشاورزیشان امری ضروری و مهم است. برای اینکه با مزایای آزمایش خاک آشنا شویم و مراحل مختلف انجام آن را نیز بشناسیم، کلینیک گل و گیاه جوانه باندر این مقاله توضیحات کاملی در مورد انجام این آزمایشات آشنا می کند. در آخر نیز شما را با نحوه تماس با بهترین متخصصین برای تفسین نتیایج آزمایش خاک آشنا می کند.

صفر تا 100 کاربرد مالچ‌ پاشی در کشاورزی

حد دوم حالت ظرفیت زراعی می باشد؛ یعنی آب به اندازه مناسب در دسترس گیاه قرار دارد. در این حالت منافذ خاک به طور متناسب از آب و هوا پر شده اند. در واقع هدایت الکترونیکی خاک نشان می دهد که چه میزان مجله خبری گل و گیاه از یون های مختلف در خاک حل شدند و شوری خاک را تشکیل داده اند. هر چقدر شوری خاک بیشتر باشد خاک برای کشت گیاهان نامناسب تر است. شکل آلی آن هم در کودهای دامی پوسیده، خون خشک و برگ پوسیده موجود است.

> C (clay) یا رس

افزودن کمپوست به خاک می تواند کمبودهای موجود در خاک را جبران کند. خاک سیلتی نرم و صابونی است، رطوبت را در خود نگه می دارد، معمولاً از نظر مواد مغذی بسیار غنی است. خاک مکانی است که گیاهان در آن زندگی می کنند و جایی است که آنها ریشه می گیرند، فصل ها را می گذرانند و آب و مواد مغذی جذب می کنند. عبارت است از نسبت درصد ذرات تشکیل دهنده خاک.برای مثال خاکی که دارای 40% شن و 40% سیلت(لای) و 20% رس باشد،خاک،لیمونی(لوی) نام دارد. خاک رسی به دلیل سنگین بودن آن در زمینه کشاورزی بسیار توصیه نمی‌شود ، زیرا به دلیل سنگین بودن این خاک کیاهان نمی‌توانند به راحتی رشد مناسب خود را داشته باشند.

هرچه قابلیت نفوذ آب و مواد معدنی در قشرهای زیرین خاکی که در آن درخت گلابی کاشته شده است، بیشتر باشد، کیفیت باربری درخت بالاتر و بهتر خواهد بود. هم چنین خاکی که در کنار رودخانه ها باقی می‌ماند را نیز خاک لومی می گویند، زیرا این خاک ها دارای مقدار زیادی مواد غذایی و معدنی بوده که جزو بهترین خاک مناسب برای کشاورزی است. ظاهر خاک همان نوع بافت است که هنگام بردن نمونه خاک به آزمایشگاه خاک کشاورزی در تهران و کرج به صورت علمی تر به آن پرداخته می شود.

http://ahwaz-music.ir