پرپشت شدن ابرو؛ 12 روش تقویت و ضخیم کردن ابروها

پس از سپری شدن چند روز، شاهد پرپشت شدن و همین طور پررنگ شدن تار ابروهای خود خواهید شد. روغن کرچک یکی از روغن های موثر برای رشد و تقویت موهای سر و ابروها است. کافی خواهد بود که هر شب مقدار از روغن کرچک را به کمک یک قلمو یا فرچه به ابروهای خود زده و با همان قلمو ابروها را ماساژ دهید. بگذارید این روغن یک شب تا صبح روی ابروهای شما مانده و روز بعد آن را با شوینده ملایم شستشو دهید. این کار را هر شب تکرار کرده و تنها پس از یک هفته، تاثیر آن را مشاهده کنید.

اگر موهای یک یا هر دو ابرو نازک شده‌اند، کم جان هستند و زود از ریشه می‌افتند، ممکن است‌ شما به انواع عفونت، بیماری‌های پوستی، تغییرات هورمونی یا بیش فعال بودن سیستم ایمنی دچار باشید. کمبودهای تغذیه‌ای، آسیب جسمی یا حتی استرس عاطفی نیز می‌تواند باعث کم شدن ابروها شود، بنابراین پزشک معالج برای پر پشت شدن ابرو شما، ابتدا تلاش می‌کند علت را ریشه‌یابی کند. پیش از اینکه به سراغ راز و رمز پرپشت شدن ابرو برویم، بگذارید از شما یک سوال بپرسیم و آن اینکه اگر ادعا کنیم که ابروها مهم‌ترین ویژگی صورت شما هستند، چه واکنشی خواهید داشت؟! زیرا تاثیرگذاری اجتماعی قدرتمندی دارند به این شکل که برای بیان احساسات و تشخیص حالات چهره نقش تاثیرگذاری دارند.

پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که ابروهای شما دوباره رشد بهتری داشته و در ضمن رنگدانه های آن تقویت شده و تیرگی و حجم بیشتری را نیز از خود نشان می دهند. در قسمت قبل، به ۱۰ تکنیک برای استفاده به عنوان پرپشت کننده‌های ابرو اشاره کردیم که شما می‌توانید در صورت داشتن ابروهای کم حجم، از آن‌ها برای پرپشت کردن ابرو استفاده کنید. توجه کنید در صورتی که به روغن کرچک حساسیت داشته باشید، ممکن است روغن کرچک خالص باعث بروز خارش، کهیر یا حتی جوش روش پوستتان شود. اما بهتر است قبل از مراجعه به راهکارهای جدی و پر هزینه‌، ابتدا راهکارهای ساده و خانگی را برای پرپشت شدن ابرو به کار بگیریم. هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان بدهد وازلین برای رشد ابرو خوب است. با اینحال، استفاده از ژله‌ی پترولیوم در نواحی اطراف چشم و حتی روی مژه‌ها و ابروها بی خطر است.

استفاده از کرم‌ها یا پمادهای استروئیدی می‌تواند موجب کاهش روند ریزش مو شود. کم پشتی و ریزش ابرو می‌تواند علل مختلفی داشته باشد مانند مشکلات هورمونی، آلوپسی، پسوریازیس، عوارض دارویی، تغذیه نامناسب، استرس و غیره. تعیین علت این ریزش ابرو می‌تواند به شخص در جهت درمان کمک موثری کند. آن را با روغن زیتون مخلوط کنید و طبق دستورهای پیشین به ابروهای خود بزنید.

این کار به دفع تمام سموم بدن از طریق ادرار کمک زیادی می‌کند. شما با نوشیدن روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب می‌توانید سیستم بدنی خود را بهبود بخشید و به رشد موهای ابروی کمک کنید. این دو پروتئین، رشد طبیعی موهای ابرو را تحریک می‌کنند و باعث پرپشت شدن ابروها می‌شوند. شما می‌توانید با اعمال شیر روی ابروها به‌طور روزانه، نتایج دلخواه خود را دریافت کنید.

از طرف دیگر، پروتئین‌ها و مواد مغذی موجود در این روغن؛ از جمله ویتامین E باعث رشد سریع و سالم ابرو می‌شوند. شما می‌توانید روغن نارگیل را هر روز روی ابروهای خود بزنید اما با استفاده از این روغن حتی دو الی سه بار در هفته می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیز پرپشت شدن ابرو را مشاهده کنید. روغن کرچک یکی از موثرترین روش‌های خانگی برای پرپشت کردن ابرو است. این روغن از آن‌جایی که غنی از انواع پروتئین‌ها، اسیدهای چرب، آنتی‌اکسیدن‌ها و ویتامین‌ها است، به قوی‌تر شدن فولیکول موهای ابرو کمک می‌کند و ماده بی نظیری برای تقویت ابرو به شمار می‌رود.

دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و ضدعفونی کننده است، جذب پوست شده و تارهای مو را تقویت می کند. این گیاه معمولا به صورت موضعی استفاده نمی‌شود و به عنوان خوراکی مصرف می‌شود. علاوه بر آن این گیاه به مشکل پروستات و عفونت‌های دستگاه ادرای کمک فراونی می‌کنند.نحوه استفاده از این گیاه به طور روزانه می‌باشد.

شنبلیله به بازسازی فولیکول‌های مو کمک کرده و در نتیجه باعث رشد بیشتر موهای ابرو می‌شود. برای استفاده از این روغن برای پرپشت شدن ابرو در یک هفته، می‌توانید این روغن را هر روز به ریشه و ساقه ابروهای خود اعمال کنید. ابتدا چند قطره از روغن کرچک را با استفاده از نوک انگشت خود روی ابرو قرار دهید و آن را ماساژ دهید.

سپس ابروهای خود را به مدت ۳۰ دقیقه به همین حالت چرب نگه دارید و پس از گذشت ۳۰ دقیقه، آن را پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید. تحقیقی در 2015، نشان داد که روغن زیتون می‌تواند به افزایش رشد موها کمک کند. ویتامین E از اکسیداسیون جلوگیری می‌کند و موها و پوست را هیدراته نگه می‌دارد. این ماده سبب افزایش الاستیسیته موها شده و از شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. ویتامین K گردش خون موضعی را بهبود می‌بخشد و اکسیژن رسان است.

به منظور استفاده از این روغن طبیعی برای پرپشت شدن مژه ها، یک گوش پاک کن یا براش تمیزی را به آن آغشته کرده و قبل از خواب، به مژه‌های‌تان بزنید. برای اینکه پرشدن مژه سریع‎‌تر اتفاق بیفتد و نتیجه بهتری کسب کنید، می‌توانید روغن کرچک را با ژل آلوئه ورا و ویتامین E مخلوط کنید. به این منظور 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و دو عدد ویتامین E (دو کپسول ویتامین E باز شده) مخلوط کنید. ترکیب حاصل را در شیشه تمیزی نگهداری کرده و هر شب قبل از خواب ابروها و مژه‌های‌تان را به آن آغشته کنید. هنگامی که صحبت از تقویت ابرو می شود، بدون تردید نام روغن کرچک خواهد درخشید.