محققان برای محافظت در برابر شپشک آرد آلود لببک تلاش می کنند

منبع: ifas.ufl.edu



منبع

کوین گفت: «فلوریدا در برابر گونه‌های مهاجم آسیب‌پذیر است و ما می‌خواهیم قبل از بروز مشکلی که بر توانایی تولیدکنندگان ما برای صادرات میوه‌هایشان تأثیر می‌گذارد، این ابزار را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم».

کوین می‌گوید: «تولیدکنندگان، باغبان‌ها و دیگرانی که مواد گیاهی را از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌کنند، می‌توانند با آگاهی از آنچه در گیاهانشان وجود دارد، از گسترش و آلودگی شپشک آردآلود لببک جلوگیری کنند. کوین گفت: “همه ما می توانیم نقش مهمی در حفاظت از مناظر فلوریدا در برابر گونه های مهاجم داشته باشیم.”

مرکبات فلوریدا و پرورش دهندگان مهد کودک باید برنامه های مدیریتی پیشگیرانه ای برای شپشک آرد آلود لببک، یک آفت مهاجم که می تواند هزاران دلار خسارت به درختان میوه و گیاهان محوطه سازی برای صنعت میوه و زینتی خرج کند، توسعه دهند.

شپش آردآلود لببک (Nipaecoccus viridis) در جوانی به راحتی از دست می رود. در باغ های مرکبات، نشانه آلودگی میوه تغییر شکل یافته است که اغلب منجر به ریزش بالای میوه می شود. “کیت تشخیصی به پرورش دهندگان کمک می کند تا بین شپشک آرد آلود لببک و سایر شپشک های آردآلود مانند شپشک مرکباتی، شپشک آرد آلود نارگیلی، شپشک آرد آلود دم دراز، شپش آردآلود مادیرا، شپشک آرد آلود پاپایا، شپش آرد آلود ترش صورتی صورتی، شپشک آردآلود مرکباتی، solanum mealya، تمایز قائل شوند.” شپش آردآلود لببک بومی آسیای جنوب شرقی است که به آن شپشک کروی می گویند. احمد گفت: “در گیاهان زینتی مانند خرزهره و جاتروفا، آلودگی های شدید آن با انحراف برگ، چروکیدگی و تغییر رنگ به دلیل تغذیه و تولیدمثل زیاد همراه است.” احمد گفت: «علاوه بر این، عسلک چسبنده را دفع می‌کند که منجر به رشد کپک دوده‌ای سیاه روی سطوح برگ می‌شود که فتوسنتز، رشد و در نهایت ارزش‌های زیبایی‌شناختی آن را در منظره کاهش می‌دهد.

این برای پرورش دهندگان زینتی مهم است زیرا به آنها امکان می دهد مواد گیاهی آلوده را شناسایی و مدیریت کنند. آزبورن گفت: اگر تولیدکنندگان بتوانند شپشک آرد آلود را شناسایی کنند، می توانند گیاهان آلوده را بدون قرنطینه کردن کل مزرعه یا محصول خود دفع کنند.

رونالد دی کیو، مدیر IRREC و سرپرست فوری کوین، گفت: «من از محققان در کارشان برای توسعه سریع کیت تشخیصی شپشک آردآلود Lebbeck تحسین می کنم. “تیم حشره شناسان تلاش های خود را برای به دست آوردن حق ثبت اختراع روی کیت برای اولویت بندی نیازهای فوری برای صنعتی که به آنها خدمت می کنند و اقتصاد فلوریدا انجام نداده اند.”

کوین و یک تیم تحقیقاتی متشکل از کارشناسان شپشک آرد آلود، کمک هزینه ای را از انجمن پرورش دهندگان، پرورش دهندگان و منظر فلوریدا دریافت کردند تا کیت خود را با سهامداران مهد کودک به اشتراک بگذارند و کیت ها را بین صاحبان، مدیران و پرورش دهندگان مهد کودک توزیع کنند. کوئین، لنس آزبورن، حشره شناس در مرکز تحقیقاتی و آموزشی UF/IFAS فلوریدا میانه در آپوپکا، فلوریدا، و محمد «زی» احمد، حشره شناس پژوهشی با تحقیقات باغبانی تحقیقات کشاورزی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA-ARS) آزمایشگاه در فورت پیرس، با احساس فوریت به کشاورزان آموزش دهید که چگونه از آنها در مزارع و گلخانه ها استفاده کنند.

تیمی از دانشمندان تحقیقاتی در حال کار برای جلوگیری از چنین سناریوهایی با کیت تشخیص زودهنگام برای شناسایی شپشک مهاجم روی درختان و گیاهان مهد کودک هستند. شناسایی و شناسایی این حشره در مراحل اولیه زندگی دشوار است زیرا آنقدر ریز است که اغلب در شکاف های کوچک گیاهان پنهان می شود.

احمد گفت: «اگر بدن له شده یک شپشک آردآلود سبز شود، این یک شپشک آردآلود لببک است.

احمد این کیت تشخیصی را به همراه یکی از نویسندگانش، لیلی دیتر، در مقاله ای منتشر کرد که در مجله حشره شناسی کاربردی منتشر شد، و با کوین، آزبورن، کریستینا دورادو، شیمیدان تحقیقاتی با آزمایشگاه تحقیقات باغبانی USDA-ARS در فورت همکاری می کند. پیرس، و لورن دیپنبروک، استادیار و حشره شناس پژوهشی در مرکز تحقیقات و آموزش مرکبات UF/IFAS (CREC)، دریاچه آلفرد برای افزایش دامنه این کیت.

احمد گفت: «ما یک معرف پیدا کرده‌ایم که با شپشک آردآلود واکنش نشان می‌دهد و وقتی سبز می‌شود، شپشک آرد لبک را شناسایی می‌کند. این کیت شامل یک بطری قطره چکان با یک معرف در داخل و پارچه ای شبیه به یک دستمال کاغذی است.

آزبورن، یک متخصص در مدیریت یکپارچه آفات، به تولیدکنندگان توصیه می‌کند این کیت را دریافت کنند، مواد جدید را قبل از کاشت در منطقه بزرگ‌تر خود آزمایش کنند و گیاهان جدید آلوده به شپشک آرد آلود لببک را نابود کنند.

احمد گفت: «تمایز کردن گونه‌های شپشک آرد آلود در مرحله خزنده در مزرعه تقریباً غیرممکن است. احمد گفت: «این کیت تشخیصی اولین کیت در جهان خواهد بود که شپشک آرد آلود لببک را در مزرعه شناسایی می‌کند تا پرورش دهندگان بتوانند آن را از سایر شپشک‌های معمولی در حین شناسایی آفات تشخیص دهند.

کوین گفت که گیاهان و حشرات مهاجم در فلوریدا شایع هستند. اما دانشمندان، شهرونددانشمندان و باغبانان به طور فزاینده ای از گیاهان و حشرات مهاجم و نحوه مدیریت آنها آگاه می شوند. افزایش آگاهی راهبردهای مدیریت آفات در سطح جامعه و منافع عمومی را برای پیوستن به مبارزه با گونه های مهاجم قدرت می دهد.

نیکول کویین، استادیار و حشره شناس پژوهشی در مرکز تحقیقات و آموزش رودخانه هندی UF/IFAS (IRREC) در فورت پیرس، فلوریدا، گفت: «شپشک آرد آلود یکی از رایج ترین آفات نظارتی در ایالات متحده، به ویژه در فلوریدا است.

این تیم به پرورش دهندگان مهدکودک آموزش می دهد که شپش های آردآلود جوان «خزنده» مایل به قرمز مایل به ارغوانی را جستجو کنند، آنها را روی یک تکه کاغذ کیت له کنند و سپس وقتی روی کاغذ کیت قرار می گیرند، محلول قطره چکان را روی بدن له شده شپشک آردآلود بمالند.