سه ماهه اول سال 2024 شاهد رشد قوی در صادرات گل و گیاه است



صادرات گل و گیاه هلند در سه ماهه اول سال 2024 با رشد 4 درصدی به نزدیک به 2.1 میلیارد یورو رسید. همانطور که توسط Vereniging van Groothandelaren در Bloemkwekerijproducten (VGB)، یک انجمن باغبانی هلندی اعلام شد. آنها این اعلامیه را بر اساس آمار صادرات فلوریتا استوار کردند.

رشد پس از هفت فصل متوالی کاهش
ارزش صادرات گل شاخه بریده با افزایش 6 درصدی عملکرد بهتری داشته و صادرات گیاهی 1 درصد افزایش یافته است. حجم گل ها تقریبا ثابت ماند و برای گیاهان 2 درصد افزایش داشت. Matthijs Mesken، مدیر VGB می گوید: «پس از هفت فصل متوالی کاهش، ما بالاخره رشد را تجربه می کنیم. صادرات به فرانسه به میزان قابل توجهی 8 درصد کاهش یافت در حالی که بازار بریتانیا تقریباً 12 درصد رشد کرد. مسکن گزارش می دهد: «تجارت باید فاصله بین عید پاک امسال و روز مادر در ماه مه را پر کند.

چالش‌های صادرات بریتانیا
از 30 آوریل به بعد، کلیه کارخانه های صادر شده به انگلستان در هنگام ورود در بنادر بازرسی خواهند شد. همچنین پنج نوع گل نیز تحت بازرسی گیاهپزشکی قرار خواهند گرفت. هنوز مشخص نیست که چگونه این سازماندهی خواهد شد. ظرفیت چه از نظر نیروی انسانی و چه از نظر تخلیه بار کامیون ها هنوز در حد استاندارد نیست. همچنین در مورد هزینه های این بازرسی ها شفافیت وجود ندارد. مسکن می‌گوید: از زمان برگزیت، صادرات به بریتانیا با مشکلات زیادی روبرو بوده است، با این حال من مطمئن هستم که می‌توانیم در نهایت این مسائل لجستیکی را حل کنیم.

تجارت خرده فروشی و فشار برای گزارش پایداری
رشد بازارهای اروپای شرقی قابل توجه است، در همین حال تجارت به طور فزاینده ای خرده فروشی است. مسکن می‌گوید: “این ما را به گزارش تلاش‌های پایدار می‌رساند؛ زنجیره‌های خرده‌فروشی ملزم به رعایت قوانین و مقررات CSRD هستند. به زودی، هم شرکت‌های تجاری بزرگ‌تر و هم کوچک‌تر باید دستورالعمل‌های مختلفی را برای گزارش تلاش‌های پایداری خود رعایت کنند.” با وجود همه چالش‌ها، ما انتظار داریم که سه ماهه دوم مثبت باشد.»

برای اطلاعات بیشتر در مورد ارقام سه ماهه، FloraFlits Q1 2024 (ویدئو زیر) را تماشا کنید. Matthijs Mesken (کارگردان VGB) و Wesley van den Berg (مدیر Floridata) توضیحی ارائه می دهند. این ویدیو شامل زیرنویس انگلیسی و هلندی است.

منبع: VGB

تاریخ انتشار:

منبع