کمک مالی 10M DKK برای درک انتقال قند و هورمون در گیاهان



رشد و نمو در پادشاهی گیاهی با توزیع کنترل شده قندها و هورمون تنظیم کننده رشد اکسین انجام می شود، اما ما هنوز به طرز شگفت آوری اطلاعات کمی در مورد جزئیات مولکولی این دو بخش درهم تنیده و ضروری متابولیسم اساسی گیاه داریم. پروژه جدید در گروه تحقیقاتی Bjørn Panyella Pedersen مکانیسم مولکولی انتقال غشایی قند و هورمون در گیاهان را روشن خواهد کرد.

رشد و نمو صحیح گیاه کاملاً به جذب قند بستگی دارد و در همه گیاهان توسط ناقلان قند به نام SUC و STP امکان پذیر است. به موازات آن، سطوح اکسین درون سلولی باعث این رشد و توسعه می شود و از طریق فعالیت انتقال دهنده های اکسین به نام PIN تنظیم می شود. علف کش ها که به عنوان اکسین های مصنوعی شناخته می شوند، توسط ناقل های اکسین از جمله PIN ها برای تداخل در رشد گیاه از طریق گیاه منتقل می شوند و 20٪ از کل استفاده جهانی از علف کش ها را تشکیل می دهند.

علی‌رغم تحقیقات گسترده، بخش‌های مرکزی مکانیسم‌های مولکولی پشت انتقال قند و اکسین، و همچنین تنظیم و شناسایی سوبسترا ناشناخته باقی مانده‌اند. این پروژه با استفاده از مجموعه‌ای از روش‌های تکمیلی در زیست‌شناسی ساختاری برای تعیین ساختارهای سه بعدی بازیگران کلیدی در این سیستم‌های انتقال غشایی به موازات یک توصیف بیوفیزیکی جامع، به این موضوع می‌پردازد.

Bjørn P Pedersen می گوید: “درک اینکه چگونه بسترها، از جمله علف کش ها، توسط این انتقال دهنده های مرکزی شناسایی می شوند، به ما این امکان را می دهد که پاسخ های گیاه را به یک محیط در حال تغییر پیش بینی، تقویت و اصلاح کنیم، با کاربردهای زراعی بسیار زیاد که برای انتقال سبز بسیار مرتبط است. خوشحالم برای این جایزه که به ما امکان می دهد کار خود را در این موضوع ادامه دهیم، و من به تیم تحقیقاتی خود که این امکان را فراهم کرد بسیار افتخار می کنم.”

منبع: mbg.au.dk

تاریخ انتشار:

منبع