“کشاورزان این بحران را فرصتی برای بهبود و نوآوری بیشتر می بینند.”

برای اطلاعات بیشتر:
فلورادانیا
تلفن: +45 6592 6266
ایمیل: [email protected]
floradania.dk



منبع

پرورش دهندگان خوشبین هستند
به گفته هوگارد اندرسن، پرورش دهندگان خوشبین هستند. “من با چندین تولید کننده کوچک و بزرگ صحبت کردم و به نظر می رسد همه آنها خوش بین هستند. سال 2022 قطعا بدتر از سال های اوج سال 2020 و به خصوص سال 2021 بوده است و فروش نیز کمی کمتر از سال های قبل از کووید است، اما همچنان، تولیدکنندگان خوش‌بین هستند. در سال 2022 بسیاری از تولیدکنندگان سال را با آمار سال قبل پیش‌بینی کردند، بنابراین مقداری تولید بیش از حد وجود داشت. اما امسال، و در واقع از زمان همه‌گیری، تولیدکنندگان و خرده‌فروشان بیشتری با پیش رزرو کار می‌کنند. عمدتاً در طول همه‌گیری زمانی که خرده‌فروش‌ها می‌خواستند محصولات خود را ایمن کنند تقویت شد. اکنون به نظر می‌رسد که هم تولیدکنندگان و هم خرده‌فروشان از این روش کار حمایت می‌کنند، زیرا به تولیدکننده و خرده‌فروش امنیت بیشتری می‌دهد، در حالی که در گذشته، این بیشتر یک قمار بود. اکنون، آنها تولید خود را کاهش می دهند و سعی می کنند در این پیش رزروها بیشتر تولید کنند.”

در سال های 2020 و 2021، تقاضا برای گیاهان و باغبانی بالا بود و نسبت به مدت طولانی بیشتر بوده است. اگر سال 2022 را با سال های قبل از کرونا مقایسه کنیم، همچنان شاهد کاهش جزئی تقاضا هستیم، اما نه قابل توجه. لاین هوگارد اندرسن می‌گوید: در حال حاضر دانمارک 85 تولیدکننده دارد و اکثر محصولاتی که تولید می‌شود صادر می‌شود، حدود 70 درصد. بازارهای اصلی آلمان، سوئد، نروژ و هلند هستند.

بحران انرژی
همانطور که برای بسیاری از تولیدکنندگان در اروپا، بحران انرژی یکی از چالش های اصلی بوده و هنوز هم هست. در حالی که برای بسیاری از تولیدکنندگان هلندی، قیمت گاز گلوگاهی است که هزینه های بالای برق برای کشاورزان دانمارکی ایجاد می کند.

“اکثریت کشاورزان از گرمایش مرکزی استفاده می کنند، بنابراین آنها تحت تاثیر گرانی گاز نیستند. با این حال، قیمت برق سرسام آور شده است. خوشبختانه از آنجایی که قیمت برق در پنج سال گذشته نسبتاً بالا بوده است، بسیاری از نهالستان ها به شدت بالا رفته اند. شروع به ارتقای امکانات خود با راه‌حل‌هایی مانند نور LED و پرده‌های جدید برای کاهش مصرف انرژی کردند. بودجه دولتی نیز به همین دلیل برای کمک به کشاورزان در جهت بهبود صرفه‌جویی در مصرف انرژی در دسترس بوده است.»

لاین هوگارد اندرسن می‌گوید: «ما می‌بینیم که تولیدکنندگان به دنبال راه‌حل‌های پایدارتری هستند و مصرف‌کننده نهایی از کجا می‌آیند و چگونه تولید می‌شوند، آگاه‌تر می‌شوند. فلورادانیا برای حمایت و اطلاع رسانی به کشاورزان، کارگاه هایی را در مورد چگونگی کار کشاورزان با پایداری و به ویژه بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDG) ترتیب داد.

تولیدکنندگان در دانمارک نیز تحت تأثیر بحران انرژی قرار دارند. در سال 2022، چهار مهدکودک زینتی مجبور شدند درهای خود را ببندند، برخی از آنها توسط شرکت های بزرگ دیگر خریداری شدند و برخی نیز زمین خود را اجاره می دهند و به دنبال فرصت هایی برای بازگشت به تجارت هستند. در مجموع، سال چالش برانگیزی بوده است، اما تولیدکنندگان خوشبین هستند و به سرمایه گذاری در عملیات خود و راه حل هایی برای پایدارتر شدن ادامه می دهند. لاین هوگارد اندرسن از انجمن بازاریابی دانمارکی فلورادانیا می‌گوید: «ما متوجه می‌شویم که کشاورزان این بحران را فرصتی برای بهبود و نوآوری بیشتر می‌بینند و به نظر می‌رسد که مشتاق‌تر برای مشارکت در مسیر سبزتر هستند.

Handelspladsen – نمایشگاه های تجاری زینتی در اودنسه
مشتاق دیدار با کشاورزان هستید؟ چهار بار در سال، در بهار، تابستان، پاییز و زمستان، Floradania یک نمایشگاه تجاری برای گیاهان گلدانی “Handelspladsen” برگزار می کند. اولین دوره در 8 و 9 مارس برگزار می شود. برای دیدن سایر تاریخ ها اینجا را کلیک کنید. در ماه مارس، حدود 60 تولید کننده محصولات خود را به نمایش خواهند گذاشت.

همکاری های سبز
علاوه بر سبزتر کردن تولیدات و کسب و کار خود، تولیدکنندگان به طور فزاینده ای در همکاری های مختلف برای سبزتر کردن محیط و احیای مناطق طبیعی مشارکت می کنند. لاین می‌گوید: «به‌عنوان مثال، برخی با سازمان‌ها و شهرداری‌ها به منظور محدود کردن تخلیه سموم و کودهایی که به طور بالقوه می‌توانند محیط زیست را آلوده کنند، همکاری می‌کنند. این نشان می‌دهد که تولیدکنندگان متعهد به کمک به ایجاد محیطی بهتر به هر طریقی هستند.»


لاین هوگارد اندرسن و پیتر لارسن-لدت از فلورادانیا در Gartneriet Thoruplund، “گل برای شما توسط Thoruplund”.

کاهش قابل توجهی در تقاضا در مقایسه با سال های قبل از COVID-19 وجود ندارد
دانمارک با شروع جنگ در اوکراین شاهد کاهش قابل توجه تقاضا همراه با بحران انرژی بود. با این حال، این کاهش قابل توجه را باید در مقایسه با سال های حین و قبل از کرونا مشاهده کرد.

سرمایه گذاری در پایداری
کشاورزان دانمارکی سال هاست که روی تولید پایدار کار می کنند. به ویژه، حرکت به سمت حفاظت از محصول با محصولات یا محلول های 100٪ بیولوژیکی، چیزی است که آنها تقریباً 30 سال است که روی آن کار می کنند. و طی چند سال گذشته، آنها شاهد افزایش تقاضا از سوی تولیدکنندگان، خرده فروشان و مصرف کنندگان بوده اند.