اصول تعیین حد مطلوب در واحدهای کشاورزی | gold-flower

مثلا که از یک سویه و یا مخلوطی از چندین سویه از یک نوع باکتری است که برای کنترل آفات مختلف ( عمدتا لارو پروانه ها و سوسک ها ) استفاده می شود. و یا تریکودرمین، که برای کنترل قارچ مجله خبری گل و گیاه های بیمارگر خاکزی مثل ریزوکتونیا، فوزاریوم و … کاربرد دارد. همچنبن پودرهایی که محتوی ویروس های بیمارگر است، برای کنترل تعدادی از آفات، نظیر بید سیب زمینی و غیره به کار می روند.

  • گیاهان تیره بقولات (مثل شبدر، ماشک گل خوشه ای، باقلا و …) گیاهان تیره غلات (مانند جو و ارزن) و گیاهان سایر تیره ها (از قبیل منداب و خردل) از جمله گیاهانی هستند که به تنهایی یا به صورت مخلوط با هم به عنوان کود سبز مورد استفاده قرار می گیرند.
  • امید است که مطالب آن مورد استفاده شما کشاورزان عزیز، مصرف کنندگان و علاقه مندان تولیدات کشاورزی ارگانیک قرار گیرد.
  • همزمان با ورود کودهای شیمیایی به کشور، سازمان ترویج کشاورزی مصرف این نوع کودها را تشویق نمود و بسیاری از کشاورزان کودهای شیمیایی را حرام دانسته و جرأت نزدیکی به آن­ها را نداشتند ولی با گذشت زمان و انجام فعالیت­های ترویجی کار به جایی رسید که در بعضی از مزارع تا چهار تن در هر هکتار کود شیمیایی مصرف می­شد(بلوک­آذری، ۱۳۸۹­).
  • اين مابه التفاوت بسته به محصول وزمان متفاوت است.صنعت زيستي به سرعت درحال تغييراست كه اين امرمنجربه عدم ثبات قيمت هامي گردد.به عنوان مثال مابه التفاوت بالابراي يك محصول مي تواند برخي كشاورزان رابه سمت توليدوپرورش آن محصول هدايت كند.دراين حالت بازاراشباع شده وقيمت كاهش پيدامي كند.
  • در این نقطه، اگر چه در زمینه های کشاورزی به منظور رفع تقاضا برای تولید محصولات کشاورزی گسترش یافت، هدف این بود که محصولات بیشتری را از منطقه واحد خریداری کنیم.

باید به گونه ای مدیریت شود تا با همین کیفیت و همین فراوانی قابل دسترسی برای نسل های آینده نیز باشد و کشاورزی پایدار اصول و راهکارهای دستیابی به این موفقیت را بیان میکند. آلودگی های زیست محیطی سالهاست که بر اثر استفاده از سموم شیمیایی گریبانگیر سلامت محیط زیست است. مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت در مصرف کود های حیوانی، اطمینان از پوسیده بودن آن هاست. زیرا کود های دامی نپوسیده ممکن است حاوی بذور علف های هرز و برخی از عوامل بیماری زا گیاهی بوده و یا بخشی از مواد غذایی آن توسط گیاه قابل جذب نباشد. باقیمانده کود های شیمیایی در خاک، همراه با آب آبیاری به سفره های آب های زیرزمینی نفوذ کرده و با استحصال دوباره آب به مصرف انسان ها و جانوران می رسد و آن ها را مسموم می کند. ‘اصول تعیین حد مطلوب در واحدهای کشاورزی’, محیط شناسی, 10, pp. -.

آماده ارسال 2 روز کاری بعد از انبار MakiKala

در اینجا تعدادی از آن ها بر اساس مواد تشکیل دهنده (بدون ذکر و توجه به اسامی تجاری) و به منظور اطلاع خوانندگان محترم به طور مختصر ذکر می گردند. کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکیو دانلود کتاب صوتیاست که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید.

تولید بذر در کشاورزی ارگانیک

برای آشنایی با تجربه های موفق تولید کنندگان و بهره برداران تمامی حوزه های کشاورزی (زراعت،باغبانی،دام،شیلات،مکانیزاسیون،آبیاری،آفات و بیماری ها،تغذیه خاک و سموم) بخشی بعنوان تالار گفتگو طراحی و اجرا شده. در این بخش همه کاربران می توانند تجربیات موفق خود را به اشتراک گذاشته و با هم به گفتگو بپردازند. صحت و انتخاب هر روش کاری از تجربیات مطرح شده تنها با مشورت کارشناسان مربوطه توصیه می شود و تجربیات به اشتراک گذاشته شده در تالار گفتمان مرجع تایید نمی باشد. از جمله این اثرات می توان به افزایش ظرفیت نگهداری آب و عناصر غذایی، سبک شدن خاک، بهبود شرایط خاک برای فعالیت موجودات مفید ذره بینی و بهبود تهویه خاک اشاره کرد. مواد آلی مورد مصرف در کشاورزی ارگانیک، شکل های مختلفی دارند که به طور مختصر به آن ها اشاره می شود. امروزه، مردم بسیاری از کشورهای جهان به دنبال خرید محصولاتی هستند که عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر باشد.

در طول اعصار و قرون، کشاورزی دچار تغییرات گوناگونی شده و همواره انسان مهمترین عامل تغییر در آن بوده است. باید به کشاورزی طبیعی یا زیستی (ارگانیک) روی آورد. باید مواد طبیعی و بی خطر را در تولید محصولات کشاورزی، جایگزین سموم و کود های شیمیایی و مواد مصنوعی نمود! در این نوشتار سعی شده است که با بیان ساده و خلاصه، مفاهیم، اصول و روش های کشاورزی ارگانیک ارائه گردد. امید است که مطالب آن مورد استفاده شما کشاورزان عزیز، مصرف کنندگان و علاقه مندان تولیدات کشاورزی ارگانیک قرار گیرد.

http://ahwaz-music.ir