پروفسور UConn کارخانه‌های صدور مجوز کسب درآمد را به دست می‌آورد که با تغییرات آب و هوایی مبارزه می‌کنند

مارک برند پروفسور باغبانی UConn در استورز بزرگ شد که اطراف آن را مزارع گل و بوته های بومی احاطه کرده است. آنها یک نژاد منحصر به فرد از “همکلاسی ها” بودند که بذرهای چند ساله را در ذهن جوان او کاشتند که بعداً الهام بخش آینده او خواهد بود.

امروزه، آزمایشگاه برند در UConn طی دو دهه گذشته مجوز 27 گیاه، 33 رقم مولد حق امتیاز، 16 پتنت گیاهی، 33 معرفی گیاه جدید و سه علامت تجاری ثبت شده را صادر کرده است. برند یک رابطه 20 ساله با خدمات تجاری سازی فناوری UConn (TCS) ایجاد کرده است، که به او کمک کرد مجوز بسیاری از نژادهای خود را برای برنامه های برندسازی برجسته از جمله برندگان اثبات شده، نسخه های اول، خانه ها و باغ های بهتر، باغبانی توپ، و والمارت.

برند، یک میراث UConn که پدرش معاون دانشکده کشاورزی، بهداشت و منابع طبیعی بود، “لحظه آبخیز” را به یاد می آورد که اولین گیاه او، یک چمن زینتی معروف به روبی ریبون، ثبت اختراع و سپس مجوز گرفت.

“در آن زمان علف های زینتی در گیاهان چشم انداز وجود داشتند، آنها نسبتاً جدید بودند. بنابراین روبی روبان ها توسط Ball Horticulture ثبت اختراع و مجوز دریافت کردند که برای ما و یک نهاد بین المللی بسیار بزرگ بود. آن لحظه نقطه عطفی بود که تجاری سازی فناوری UConn انجام شد. براند می‌گوید، اوه، ممکن است رفتن به این جاده منطقی باشد. “من جریان درآمدی از حق امتیاز داشتم تا بتوانم به کارم ادامه دهم. این امر توانایی من را برای ثبت اختراع و مجوز گیاهانم باز کرد.”

عنصری از گیاهان پرورشی که برند آن را جذاب می‌بیند، مفهوم‌سازی ایده‌ای است که ممکن است کارساز باشد یا نباشد.

“وقتی نهال ها را بزرگ می کنید مانند باز کردن هدایایی است، هرگز نمی دانید که قرار است چه چیزی به دست آورید. می توانید همه چیز را بمباران کنید و این کار نمی کند، و در موارد دیگر دیدن آنچه که گیاهان به دست می آورید و رشد می کنند و به بلوغ می رسند بسیار جذاب است. و شروع به گل دادن کنید.”

برند اغلب کاشت گیاهان چوبی مانند درختچه ها را ترجیح می دهد که به صبر نیاز دارد زیرا چرخه رشد آنها زمان می برد. او از ماندگاری آنها قدردانی می کند، زیرا می داند که آنها برای چندین دهه رشد می کنند و در چشم انداز باقی می مانند، به این معنی که آنها به کنترل آب و هوا، تثبیت خاک و تولید، تعادل آب اکوسیستم، جذب و ذخیره کربن و تنوع زیستی کمک می کنند.

صدور مجوز برای گیاهانی که با تغییرات آب و هوایی مبارزه می کنند
برند امیدوار است به پرورش و توسعه گیاهان زینتی که برای تحمل تنش های محیطی فزاینده از جمله خشکسالی یا گرما مجهز هستند، ادامه دهد. او همچنین مشتاق است تا گیاهان فشرده‌تری را پرورش دهد که در حیاط‌ها و مناظر مسکونی کوچک‌تر بهتر عمل کنند، اما همچنین می‌توانند راه‌حل‌هایی برای مسائلی مانند تهاجم و حمایت از گرده افشان‌ها ارائه دهند.

او می‌گوید: «من سعی می‌کنم گیاهانی ایجاد کنم که بتوانند جایگزین بسیاری از گیاهانی شوند که به نظر می‌رسد به دلیل تغییرات آب و هوایی، خشکسالی، گرما، و مسائل مربوط به حشرات و بیماری‌ها که در شرایط تغییر اقلیم بدتر می‌شوند، از دست می‌دهیم».

به عنوان مثال، درختان زبان گنجشک یکی از بسیاری از گیاهانی است که به گفته او مردم 10 تا 20 سال پیش از آن استفاده می کردند اما در حال ناپدید شدن از چشم انداز هستند.

“آنها فقط یکی از بسیاری از گونه ها هستند. به نظر می رسد بسیاری از گونه ها مانند گذشته زندگی نمی کنند زیرا اکنون به بیماری خاصی یا مشکل حشره مبتلا می شوند، اما در گذشته، شما عادت داشتید آنها را تا 50 سالگی رشد دهید. برند می‌گوید: «در حال حاضر، آنها فقط یک درخت 20 فوتی هستند.»

برند با بازگشت به ریشه های خود به عنوان یک باغبان نوجوان، بر روی رشد گونه های گیاهی بومی تمرکز لیزری دارد.

در ابتدا، او به یاد می آورد که گیاهان بومی فروش سختی داشتند.

او می‌گوید: “فرد معمولی همچنان هورتانسیایی عجیب و غریب با گل‌های آبی یا صورتی غول‌پیکر می‌خواهد، زیرا برخی از گیاهان بومی از نظر ارزش اسمی کمتر خودنمایی می‌کنند. در مراکز باغ، بسیاری از مردم به دنبال گیاهانی با ظاهر واقعی می‌روند.” در حال تغییر است و بازار بومی به طور پیوسته در حال رشد است و مصرف کنندگان بیشتری به این گیاهان روی آورده اند.

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، “گیاهان بومی با آب و هوای محلی و شرایط خاکی که به طور طبیعی وجود دارند سازگار می شوند. این گونه های مهم گیاهی شهد، گرده و دانه هایی را فراهم می کنند که به عنوان غذا برای پروانه های بومی، حشرات و غیره عمل می کنند. بر خلاف بومیان، گیاهان باغبانی برای بازدیدکنندگان خود پاداش‌های پرانرژی ارائه نمی‌کنند و اغلب برای زنده ماندن نیاز به کنترل آفات دارند… فراهم کردن سرپناه و غذا برای حیات وحش، ترویج تنوع زیستی و مراقبت از میراث طبیعی ما.»

USDA همچنین خاطرنشان می کند که گیاهان بومی نیازی به چمن زنی یا کود ندارند، آفت کش های کمتری دارند و می توانند به کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

آزمایشگاه برند اخیراً سری بوته های بومی بهبود یافته NativeStar را معرفی کرده است. رویکرد اصلاحی او بر ایجاد گیاهان جدید با استفاده از دستکاری پلوئیدی، اصلاح جهش و هیبریداسیون بین گونه ای و بین ژنی متمرکز است. گیاهان فعلی که او ایجاد می کند عبارتند از Pieris، Clethra، Dogwoods درختچه ای و Rhododendrons زرد.

آزمایشگاه برند یک محصول میوه جدید تولید کرده است که توت های حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان آنتوسیانین ها و پلی فنول ها را تولید می کند. برند همچنین به همراه همسرش و استاد باغبانی دانشگاه UConn، جسیکا لوبل-برند، به عنوان محقق اصلی در پروژه ای که شامل حشیش، کنف صنعتی، و تغییر کاربری کنف hurd برای منافع زیست محیطی است، خدمت می کند. ادامه مطلب را اینجا بخوانید.

او می‌گوید: «در یک مفهوم گسترده، تقریباً همه چیزهایی که من پرورش داده یا توسعه داده‌ام برای کمک به ترویج و تقویت استفاده بیشتر از گیاهان چشم‌انداز بوده است، که تنها زمانی می‌تواند به وضعیت آب و هوا کمک کند».

منبع: uconn.edu

منبع