در میان محدودیت‌های واردات، گل‌ها می‌توانند به یک کالای لوکس برای روس‌ها تبدیل شوند



تولیدکنندگان گل روسی به دلیل تشدید محدودیت‌های وارداتی، با موانعی برای جایگزینی گل‌های وارداتی روبرو هستند. پیش‌بینی می‌شود که گل‌های داخلی تا 35 سال آینده تنها نیمی از بازار را اشغال کنند و به طور بالقوه قیمت گل‌های وارداتی را افزایش دهند.

ممنوعیت های اخیر بذرها و نهال ها را از هلند، واردات گل میخک از اکوادور و واردات گل رز از اکوادور و هلند از طریق اتحادیه اروپا را هدف قرار داده است.

قانون‌گذاران پیشنهاد کردند که تعرفه‌های واردات گل از کشورهای غیردوست را از 3 به 15 درصد افزایش دهند تا تسلط محصولات خارجی در بازار برطرف شود.

قیمت گل های داخلی به دلیل افزایش هزینه های تولید حدود 10 درصد افزایش یافته است، در حالی که قیمت گل های وارداتی بسته به محدودیت های واردات می تواند افزایش بیشتری داشته باشد.

بازار گل روسیه سالانه 2 میلیارد واحد تخمین زده می شود که گل رز غالب است. با این حال، تولید داخلی تنها 18 درصد از بازار را در سال 2023 پوشش داد.

چالش ها در دستیابی به جایگزینی کامل واردات، به ویژه در شکاف کیفی بین مواد کاشت تولید شده و وارداتی روسیه وجود دارد. زیرساخت‌های گلخانه‌ای ناکافی مانع از گسترش تولید داخلی می‌شود.

کارشناسان تاکید می کنند که تنها اعمال محدودیت بر واردات برای حل مشکلات پیش روی گل فروشی روسیه کافی نیست.

منبع: octagon.media

تاریخ انتشار:

منبع