حفظ تعادل آب در گونه های متنوع گل



شرکت توسعه و صادرات باغبانی پاکستان (PHDEC) وبیناری با عنوان “تکنیک های مدیریت پس از برداشت گل های بریده برای بازارهای صادراتی” برگزار کرد و توجه را به پتانسیل قابل توجه گلکاری در افزایش معیشت خانوارهای کشاورز کوچک کشور جلب کرد.

این رویداد که با هدف پردازش‌کنندگان، تولیدکنندگان بالقوه و صادرکنندگان در بخش گل‌کاری برگزار شد، آب و هوای مساعد و نیروی کار مقرون‌به‌صرفه موجود در پاکستان را برجسته کرد که آن را به مکانی ایده‌آل برای گل‌کاری تبدیل می‌کند و به حداقل زمین و آب برای تولید نیاز دارد.

دکتر افتخار احمد، دانشیار (گل و منظر)، پژوهشکده علوم باغبانی دانشگاه کشاورزی فیصل آباد، در خصوص اهمیت مدیریت پس از برداشت برای گل های شاخه بریده، حفظ کیفیت در هنگام جابجایی پس از برداشت، عوامل موثر بر پس از برداشت محصول ارائه نمودند. -دستورالعمل برداشت، روش های جابجایی گل بریده، درجه بندی و دسته بندی گل های شاخه بریده.

وی گفت: برای جلوگیری از آلودگی شاخ و برگ و گل ها به ارگانیسم های بیماری زا، گل های برداشت شده را نباید روی خاک قرار داد. وی توضیح داد: مواد بسته بندی باید به راحتی در دسترس، وزن سبک و دارای استحکام مناسبی برای مقاومت در برابر استرس حمل و نقل باشند.

منبع: www.thenews.com.pk

تاریخ انتشار:

منبع