جشن پایان فصل کاشت یک موفقیت بزرگ است

Stichting de Nationale Boomfeestdag تعطیلی فصل کاشت را در چهارشنبه 20 مارس 2024 جشن گرفت. در زوندرت، یک رویداد جشن برگزار شد که موفقیت چشمگیری بود. در مجموع 154 کودک بیش از 4000 درخت و گیاه را در مکان Treeport مرکز تجاری، هم در باغ بذر و هم در منطقه اطراف آسیاب بادی E4 کاشتند.

بچه های پرشور
در زوندرت و اطراف آن، از ماه‌ها قبل از این روز، آماده‌سازی‌ها، به‌ویژه در مدرسه سنت آنتونیوس، سنت آناس‌کول، زونبلوم، و مدرسه سنت باووس در حال انجام بود. از همه مدارس دعوت شد تا یک اثر خلاقانه در مورد درخت آینده ایجاد کنند، اما این چهار مدرسه نیز در رویداد کاشت روز 20 شرکت کردند. قبل از کاشت، آنها فیلم “Onder het Maaiveld Junior” را تماشا کردند. در کلاس و در طول یک درس مهمان ویژه همه چیز را در مورد رشد و شکوفه یاد گرفت.

سخنرانان الهام بخش
بچه ها سخت کار کردند، اما فضای زیادی برای الهام گرفتن و ارتباط وجود داشت. Corné de Vooght، نماینده Rabobank De Zuidelijke Baronie، بر اهمیت مشارکت جوانان در ایجاد آینده ای سبز تأکید کرد. او با ارائه چکی به ارزش 10000 یورو به مارک لودرز، مدیر بنیاد حمایت از گیاهان اروپا، بر سخنان خود تأکید کرد. این مبلغ از صندوق تعاون رابو تامین می شود که حمایت مالی فراوانی را برای این ابتکار مهم اجتماعی فراهم می کند. به لطف شور و شوق کورنه پس از جشن ملی در سال 2022، کمیته سازماندهی برای ایجاد یک جشن سالانه تأسیس شد.

جولاندا ون هاسلت از Coöperatieve Vereniging Treeport نیز سخنرانی کرد. وی تاکید کرد که درختان و گیاهان کاشته شده در باغ بذر بومی هستند و چرا این مهم است. او توجه ویژه ای به درختان آهک کاشته شده در باغ بذر داشت. برای سرگرمی بچه ها، او به طور خلاصه اهمیت لقاح، کرم ها و ریخته گری کرم را توضیح داد. او از لحاظ فنی ارائه ای اساسی ارائه کرد که مطمئناً بچه ها آن را به خاطر خواهند داشت.

در این روز گرم بهاری، مردان آلدر، الی کولز و رالف بوگرز از شهرداری زوندرت نیز حضور داشتند. الدرمن بوگرز اهمیت درختان برای آینده ای سبز و سالم را برای کودکان بیان کرد و از حضور اعضای شورای کودکان یاد کرد. وی تاکید کرد که زوندرت یک شهرداری کشت درخت است و اداره دولتی منطقا از این بخش حمایت می کند. الی کولز پیرزن در واقع تعهدات دیگری داشت، اما حضور در آن را آنقدر لذت بخش و مهم می دانست که به طور ویژه برنامه کاری خود را برای آن تنظیم کرد.

مراسم اهدای جایزه
البته مراسم اهدای جایزه مسابقه درخت آینده با بهترین طراحی نیز برگزار شد. رئیس روز، دیوید بومر از نمایشگاه تجاری GrootGroenPlus، که میزبان تمام فعالیت های این روز جشن بود و همچنین اطلاعات جدیدی را به بچه ها منتقل کرد و پنج جایزه، از جمله یکی برای درخت انرژی طراحی شده توسط Mace de Roo از St. مدرسه باووس. برندگان یک کوپن هدیه از مرکز باغ محلی دریافت کردند تا بتوانند به تنهایی به کاوش ادامه دهند.

فعالیت های کاشت اضافی
علاوه بر کاشت در باغ بذر و منطقه اطراف آسیاب بادی E4، دو فعالیت کاشت اضافی نیز وجود داشت. شرکت Trewatin به نمایندگی از Emiel Molenschot به سبز کردن و تنوع زیستی بیشتر BCT Treehub (سردخانه) کمک کرد. این کار از جمله با کاشت گیاهان مختلف کوهنوردی و نصب هتل حشرات و جعبه خفاش انجام شد. در مجموع 5420 اصله درخت نیز در طول مسیر آب کاشته شد. گروه های پروژه از سایت آزمایشی Breakthrough Agroforestry Buffer Strips به این امر رسیدگی کردند. René Rijken از Waterschap Brabantse Delta (تخته آب)، یکی از شرکای گروه های پروژه، بر اهمیت قطعات آزمایشی برای تصفیه طبیعی (آب) و تنوع زیستی، و همچنین پتانسیل جنگلداری زراعتی به عنوان یک عمل کشاورزی پایدار تأکید کرد.

روز موفق
می توان نتیجه گرفت که این یک روز الهام بخش و موفق بود که به افزایش آگاهی در مورد اهمیت فضای سبز و اشتراک دانش، هم در بین بزرگسالان و هم در نسل های بعدی کمک کرد. البته، این رویداد عمدتاً بر روی کودکان متمرکز است تا لحظه ای را به خاطر بسپارند. بیل ها و تی شرت ها را به خانه بردند. همه 4000 گیاه سریعتر از حد انتظار کاشته شدند. همانطور که جولاندا بیان کرد، “اینها واقعاً پرورش دهندگان درخت آینده هستند.” کمیته سازماندهی به سرعت ارزیابی را انجام می دهد و سپس تصمیم می گیرد که آیا جشن سالانه طبق معمول در نوامبر 2024 یا در مارس 2025 تکرار خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر
GrootGroenPlus
[email protected]
www.grootgroenplus.nl

منبع