تشدید قوانین در مدل عملیاتی هدف مرزی در 30 آوریل

در 30 آوریل، سخت‌تر شدن قوانین در مدل عملیاتی هدف مرزی (BTOM) برای واردات GB از اتحادیه اروپا پس از یک دوره “بستر در” اعمال می‌شود. BTOM آینه کنترل های مرزی است که بر صادرات بریتانیا به اتحادیه اروپا اعمال می شود، پس از خروج از اتحادیه اروپا و اجرای قوانین سازمان تجارت جهانی اعمال می شود.

کنترل‌های مرزی بریتانیا عناصر کلیدی اطلاع‌رسانی اولیه را از طریق سیستم واردات محصولات، حیوانات، غذا و خوراک (IPAFFS)، گواهی سلامت (هر دو گواهی سلامت صادرات (EHCs) برای حیوانات و محصولات حیوانی و گواهی‌های بهداشت گیاهی برای محصولات گیاهی معرفی می‌کنند. و همچنین بررسی هویت و فیزیکی.

BTOM برای همه کالاهایی که وارد GB می شوند اعمال می شود، اگرچه کالاها بر اساس ریسک دسته بندی می شوند. تنها استثنا برای BTOM، جابه‌جایی‌ها به/از ایرلند شمالی است که توسط چارچوب ویندزور اداره می‌شود. با استفاده از این لینک می توانید رده ریسک واردات محصولات دامی و دامی را بررسی کنید.

از 30 آوریل چه خواهیم دید؟
ابتدا، پست‌های کنترل مرزی (BCP) با بررسی هویت (مهر) و فیزیکی کالاهایی که وارد BCP یا نقاط کنترل (CPs) برای حیوانات، گیاهان و محصولات با خطر بالا و متوسط ​​می‌شوند، کاملاً عملیاتی می‌شوند. همانطور که در بالا ذکر شد، زمانی که کالاها از طریق یک BCP می‌روند، یک اخطار قبلی لازم است، و همچنین مقداری هزینه اضافی، برای مثال، هزینه مشترک کاربر برای محموله‌هایی که از طریق BCPهای دولتی در انگلستان و ولز و احتمالاً اسکاتلند وارد GB می‌شوند. در آینده.

30 آوریل شاهد تشدید بررسی‌های اسنادی برای محصولات گیاهی و حیوانی با خطر متوسط ​​و پرخطر به GB است. برای محصولات حیوانی اتحادیه اروپا با ریسک متوسط ​​که وارد بریتانیا می‌شوند، این محصولات مشمول 100٪ بررسی اسنادی و بین 1 تا 30٪ بررسی هویت (مهر) خواهند بود. بررسی های هویت (مهر) به صورت تصادفی انجام می شود، اگرچه برای محموله هایی که دارای عدم انطباق با چک مهر و موم هستند، ممکن است یک بررسی فیزیکی انجام شود. محصولات حیوانی پرخطر 100٪ بررسی هویت می شوند.

برای محصولات گیاهی اتحادیه اروپا با ریسک متوسط، بررسی های مستند، فیزیکی و هویتی مبتنی بر ریسک انجام می شود. چک ها برای واردات اتحادیه اروپا 3 درصد و برای واردات غیر اتحادیه اروپا 5 درصد گزارش شده است.

طبق گزارش دفرا، اگرچه از 30 آوریل، طبق گزارش ها، قوانین راحت تری برای واردات از کشورهای غیر اتحادیه اروپا اعمال می شود. این موارد شامل حذف گواهی سلامت و بررسی های معمول محصولات حیوانی، گیاهان و محصولات گیاهی کم خطر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا است. این همچنین در کنار کاهش سطوح کنترل فیزیکی و هویتی محصولات حیوانی با خطر متوسط ​​از کشورهای غیر اتحادیه اروپا است.

خوب این به چه معنا است؟
به طور کلی، تولید کنندگان گوشت و لبنیات بریتانیا به طور گسترده از این اقدامات استقبال کرده اند، که احساس می کنند سرانجام زمین بازی با همتایان اتحادیه اروپا همسطح می شود. اینکه هر گونه تغییر در رقابت پذیری هزینه واردات اتحادیه اروپا یا سهولت دسترسی ممکن است برای تولیدکنندگان داخلی فرصت ایجاد کند، احتمالاً در درازمدت با ظرفیت تولید در هر دو بخش گوشت و لبنیات محدود خواهد شد.

در کوتاه مدت، با ورود این قوانین جدید، می‌توانیم برخی از شرکت‌های واردکننده محصولات اتحادیه اروپا را از طریق برخی اسناد اضافی، چک‌ها و هزینه‌های مورد نیاز، قبل از یافتن «عادی جدید»، شاهد برخی مشکلات اولیه باشیم. به عنوان مثال، EHCs (و امضای دامپزشک) برای محصولات حیوانی اتحادیه اروپا با خطر متوسط ​​که به GB می روند مورد نیاز است. این چیزی است که از نظر حجم ورودی به گیگابایت در آینده باید به دقت تماشا کرد. بررسی اسناد روی 100٪ تنظیم شده است، اما بررسی هویت بسیار کمتر است، و مقداری فشار را از انتظارات احتمالی در BCPها دور می کند.

به طور کلی، همانطور که دیدیم زمانی که پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا الزامات اضافی برای صادرکنندگان GB اعمال شد، این احتمال وجود دارد که مشاغل کوچک و متوسط ​​بیشترین تأثیر را از این تغییرات داشته باشند، به ویژه برای جابجایی چندین محصول/از چندین نقطه وانت. . چیزی برای نظارت در آینده در مورد آنچه که ما وارد می کنیم و از کجا.

منبع: ahdb.org.uk

منبع