بهترین خاک برای کشاورزی خاک مناسب کشاورزی انواع خاک کشاورزی شرکت کودکو | gold-flower

با آزمایش خاک کشاورزی نوع خاک و نقاط قوت و ضعف آن را بهتر می شناسیم و بهترین گیاه را برای کاشت در آن انتخاب می کنیم. خاک باغچه از خاک رس، مقداری ماسه و کود دامی تشکیل می‌ شود و برای کاشت گیاهان باغچه مجله خبری گل و گیاه ای مناسب است. درختان و درختچه ها برای تقویت رشد ریشه و جلوگیری از زردی برگ به خاک غنی شده با فسفر و آهن نیاز دارند. خاکی که غذای گیاهی با زهکشی راحت را فراهم کند به ایجاد ریشه های قوی کمک می کند.

خاک مناسب درخت مرکبات

اگر فکر می کنید کود یا کمپوست ممکن است به اندازه کافی پوسیده نشده باشد، دایره ای از خاک معمولی اطراف گیاهان بریزید تا از سوزاندن آنها جلوگیری شود. برای به دست آوردن بهترین نتایج، کود را در فصل پاییز اضافه کنید. بسیاری از گیاهان از افزایش بیشتر کود در هر ماه یا دو بار کوددهی در طول فصل رشد نفع می برند، اما این موضوع در بین گونه ها و واریته ها متفاوت است. باید از عملکردهای نامناسب کشاورزی در زمین های نامناسب جلوگیری شود زیرا این زمین ها محصولی با هزینه کلان تولید می کنند و به مشکل کم آبی دامن می زنند. فشارهای زیست محیطی احتمال گسترش زمین های کشاورزی را می کاهند.

http://ahwaz-music.ir

البته پرلیت سرعت حرکت اب در خاک را افزایش میدهد و مقدار زیاد آن برای کاکتوس مناسب و برای گیاهانی که به آب زیادی نیاز دارند نامناسب است. خاک کشاورزی به نوع خاصی از خاک گفته می‌شود که بسته به نوع گیاهی که در آن می‌کاریم، مواد مغذی و محتویات دیگر را در اختیار گیاه قرار می‌دهد. نوع خاک، میزان مواد مغذی آن، میزان آبی که در خود نگه می‌دارد و هوای موجود در خاک، بافت خاک و… همگی در رشد و پرورش گیاه موثر هستند. مثلاً با Ph سنج می توانید سطح قلیایی یا اسیدی خاک را بررسی کنید که ارزش زیادی دارد. در صورتی که میزان Ph نیاز به تغییر داشته باشد از بافرهای افزایش و کاهش کمک بگیرید. به طور کلی ph خاک کشت مثل رطوبت و دما تغییر می کند و این رویکرد سبب می شود که همیشه نیاز به کنترل باشد.

مراحل آموزش اصلاح و بهبود خاک

امروزه میدانیم که کشاورزی بدون استفاده از انواع کودها در خاک های کشوری مثل کشور ما که مواد آلی کمی دارد امکان پذیر نیست، بنابراین تنها راه حلی که به نظر مشکل گشاست، استفاده از آزمایش خاک کشاورزی است. ماده گیاهی و حیوانی مانند امولسیون ماهی یا هیدرولیزات ماهی، بهترین نوع کود برای رشد میکروبی را در طولانی مدت فراهم می کنند، که خاک را غنی از مواد مغذی و بصورت متخلخل نگه می دارند. دو عنصری که در آزمایشگاه های خاک کشاورزی در تهران و کرج مشخص می شود آهک و نمک است.

  • برای توصیف مقدار آهک خاکها، مقدار معادل کربنات کلسیم کل را گزارش می کنند که مقدار آن از خیلی کم تا بیشتر از 50 درصد در خاک های آهکی متفاوت است.
  • خاک مناسب برای کشاورزی حاوی مقدار کافی از مواد ارگانیک مغذی‌ست تا شرایط مطلوبی را برای رشد گیاه در فصول مختلف ایجاد نماید.
  • ایه ای از سطح زمین را خاک کشاورزی زراعی گویند که قادر به حمایت فعالیتهای حیاتی بوده و گیاه بتواند در آن رشد نماید.
  • در صورتی که قرار است کاکتوس کاشته شود بسیار مهم است که سطح پرلیتی که در خاک کشت استفاده می شود بیشتر باشد.

کاهو، توت فرنگی، فلفل، ذرت، کدو، کدو سبز، سبزیجات، گوجه فرنگی و چغندرقند اکثرا در خاک های شنی کشت می شود. شناخت انواع خاک بسیار مهم است زیرا گیاه به اصطلاح غذای خود را از خاک دریافت می کند. ذرات جامد خاک اگر قطری بین 2-5% میلی متر داشته باشند، شن نامیده می شوند. اگر قطر ذرات بین 5%-2% میلیمتر باشد آن را لای(سلیت) نامند و اگر قطر ذرات از 002/0 میلیمتر کمتر باشد آنرا رس می گویند.

سیستم‌های زراعی[ویرایش]