بهار، فصل انگل

در این نسخه از ستون حراج، ما کانون توجه خود را به گل سرخ می‌کنیم، گلی شاد و همه‌کاره که مظهر بهار است. حراج‌دهنده پل فریکس، بینش‌هایی را به اشتراک می‌گذارد و به‌روزرسانی‌هایی در مورد وضعیت فعلی بازار ranunculus در حراج‌های رویال فلورهلند ارائه می‌دهد.

تاکنون آب و هوا برای رنوکولوس مساعد بوده است. گل و گیاه در نور خورشید رشد می کنند اما از هوای بهاری نسبتاً گرم بهره می برند. هنگامی که درجه حرارت به طور مداوم از 17 درجه سانتیگراد فراتر رفت، گلدهی گیاه متوقف می شود. سپس جوانه های گل به سرعت کوچکتر و ساقه ها سبک تر می شوند. به لطف آب و هوای نسبتاً آرام اخیر، گیاهان به طور پیوسته رشد می کنند که تأثیر مثبتی بر کیفیت آنها داشته است.

در دو هفته گذشته (هفته‌های 13 و 14)، تقریباً 17 درصد کاهش عرضه ranunculus در مزایده‌ها مشاهده شده است. در نتیجه قیمت ها حدود 32 درصد بیشتر از سال گذشته بود. امسال، کاهش قابل توجهی در عرضه رنگدانه سفید، نارنجی و قرمز مشاهده شده است. بار دیگر، ranunculus نارنجی از نظر قیمت در مقایسه با رنگ های دیگر دچار مشکل شده است.

یک گل فصلی واقعی
گل سرخ یک گل فصلی زیبا است که در اوایل بهار شکوفا می شود. اصالتاً اهل آسیای مرکزی (افغانستان) بودند، مردم بومی از این گل برای تزئین لباس و سلاح استفاده می کردند. در اوایل قرن شانزدهم، کاوشگران اسپانیایی ranunculus را به اروپا معرفی کردند، جایی که به سرعت محبوبیت پیدا کرد. این گل رسماً Ranunculus نام گرفت که در لاتین به معنای قورباغه کوچک است، اشاره ای به محیط های مرطوب که در آن به طور طبیعی رشد می کند.

حیرت انگیز 1300 تا 2000 گونه ranunculus در سراسر جهان وجود دارد. آنها در رنگ‌ها و اشکال گل‌های مختلف از جمله انواع تک گل و دو گل، شاخه‌دار، انواع با قلب سبز چمن‌دار و ranunculus با گل‌های کامل که با گلبرگ‌های پیچ‌دارشان مشخص می‌شود، موجود هستند. گل شاد برای کسانی که می خواهند شادی، دوستی و عشق را جشن بگیرند، نماد فوق العاده ای است و اغلب به عنوان هدیه برای مناسبت های خاص مانند تولدها و سالگردها یا برای شاد کردن کسی داده می شود.

Ranunculus از دسامبر تا مه از کشورهای مختلف به ساعت های حراج عرضه می شود. از دسامبر تا آوریل، عرضه عمدتا از ایتالیا و اسرائیل انجام می شود و از اواسط مارس، عرضه از هلند آغاز می شود. بسته به آب و هوا، عرضه هلندی معمولاً تنها 6 تا 8 هفته طول می کشد، که برای یک گل فصلی معمولی است.

مروری بر کل بازار حراج در 2 هفته گذشته
تعطیلات امسال وضعیت چندان مطلوبی ندارد. با زودتر شدن عید پاک، از نظر تقاضا فاصله زیادی تا روز مادر (12 مه) وجود دارد. متأسفانه این موضوع در قیمت چندین محصول منعکس شد. با این حال، ما یک تصویر متنوع را در محصولات مختلف مشاهده کردیم. به عنوان مثال، لیمونیوم و گیپسوفیلا افزایش قابل توجهی در مقادیر داشتند که تا حدی بر قیمت آنها فشار وارد کرد. از سوی دیگر، محصولاتی که فصل آنها تازه شروع شده است، مانند ادریسی بریده شده و گل صد تومانی گلخانه ای، با استقبال خوبی مواجه شدند و قیمت های خوبی نیز دریافت کردند.

حتی در میان گیاهان، ما در تعطیلات “در بین” هستیم، که باعث می شود قیمت ها اینجا و آنجا تا حدودی تحت فشار قرار گیرند. گیاهان بستر قیمت بسیار خوبی دارند. در اینجا نیز، ranunculus به عنوان یک محصول فصلی مورد استقبال قرار می گیرد. به خصوص ویولاها و پریمولاها که منادی بهار بودند، آسمانی بودند! گیاهان آپارتمانی سبز قیمت مناسبی داشتند و گیاهان آپارتمانی گلدار تصویر متفاوتی را نشان می دادند. آزالیا و هورتانسیا تحت فشار بودند، اما بگونیا و گیاهان گلدار منحصر به فرد قیمت های خوبی داشتند. همانطور که می بینید، فصل در اوج است. برای خرید محصولات فصلی بیشتر حراج را دنبال کنید!

منبع