باغبانی واقعا مردم را خوشحال می کند

طبق یک نظرسنجی جدید، باغبانی و بودن در میان گیاهان واقعاً شادی را به همراه دارد! بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Squire's Garden Centres، 91 درصد از پاسخ دهندگان تأیید کردند که “عاشق باغبانی هستند” و 84٪ گفتند که “احساس خوشحالی در آنها ایجاد می کند”.

این یافته ها بخشی از نظرسنجی باغبانی و رفاه مشتریان Squire است که به مزایای باغ ها و گیاهان ما برای سلامتی و شادی ما می پردازد. 94 درصد گفتند که باغبانی را برای «کمک به سلامت جسمی و روانی» توصیه می‌کنند و این دیدگاه مستند را دوباره تأیید می‌کنند که باغ‌های ما و بیرون بودن فواید زیادی برای رفاه کلی ما دارد. بسیاری از مردم می گویند که گذراندن وقت در باغ باعث ایجاد حس آرامش و احساس موفقیت می شود که به کاهش فشار زندگی روزمره کمک می کند. نظرات مشتریان در حمایت از این دیدگاه شامل “من دوست دارم در بیرون از خانه باشم بدون اینکه هیچ فشاری در زندگی مانع شود” و “بیرون رفتن، تنفس در هوای تازه و کمک مثبت به محیط، باعث دلگرمی است.”

سارا اسکوایر، رئیس مرکز گاردن اسکوایر، می‌گوید: «مشتریان ما به ما گفته‌اند که باغ‌ها، گیاهان، فضای باز و «هم‌آمیزی» با طبیعت برایشان چقدر اهمیت دارد. نظرسنجی ما از بیش از 3000 مشتری تأیید می‌کند که باغبانی می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر وجود ما دارد – این به سادگی یک پادزهر درخشان برای زندگی روزمره و استرس ما است.

“من با هر کسی مخالفت می کنم که از بودن در کنار گیاهان، گوش دادن به آواز پرندگان و صرفاً بیرون بودن در طبیعت احساس نشاط نکند. همانطور که یکی از مشتریان ما گفت، “بیرون بودن صلح آمیز و زمین گیر است، فرصتی برای احساس ارتباط با کل است. دنیا”. من خودم بهتر از این نمی توانستم بگویم!”

یافته‌های نظرسنجی از دیدگاه‌هایی حمایت می‌کند که مدت‌ها توسط تعدادی از موسسات خیریه وجود داشت. موسسه خیریه باغبانی برای سلامت Thrive از گیاهان و باغ ها برای بهبود سلامت و رفاه از طریق فرآیندی به نام باغبانی اجتماعی و درمانی (STH) استفاده می کند. برای بیش از چهل سال، پزشکان ماهر در طی جلساتی در مراکز خود به باغبانان مشتری آموزش و پرورش داده اند. هلن گیلد، متخصص رشد، تأیید می کند که باغبانی مزایای زیادی دارد و اظهار می کند: “افراد سلامت جسمی و روانی خود را از طریق احساس هدف و موفقیت بهبود می بخشند. فقط بیرون بودن در هوای تازه، احاطه شده توسط گیاهان، باغ ها و طبیعت، تأثیری دگرگون کننده دارد. “

و مزایای باغبانی نیز به جوانان کمک می کند. پروژه گرین هاب برای نوجوانان، مستقر در ساری و شریک خیریه Squire، یک باغ امن و آرام برای جوانان ایجاد کرده است. ونسا لانهام دی، یکی از بنیان‌گذاران و رئیس‌های این شرکت می‌گوید: «شواهد زیادی وجود دارد که گذراندن وقت در طبیعت تأثیرات مفیدی بر سلامت جسمی و روحی دارد. و بیشتر مردم تنها با صرف زمان بیشتر در طبیعت می‌توانند به راحتی به این مزیت شگفت‌انگیز دسترسی پیدا کنند. این یک اثر واقعا آرام بخش بر روی مغز است، و همچنین انواع اندورفین ها را آزاد می کند که به شما احساس خوبی نسبت به خود و دیگران می دهد.

“گرین هاب با جوانانی با چالش های اجتماعی، عاطفی و روانی کار می کند، و رویکرد ما این است که آنها را با یکی از باغ های نوجوان خود درگیر کنیم و از لذت ساده ای که باغبانی و طبیعت ارائه می دهند لذت ببرند. و فقط کار می کند – این به آنها کمک می کند تا سلامت روانی خود را تغییر دهند و به آنها ابزارهایی می دهد تا در آینده بهتر با آن کنار بیایند.

Gardening & Wellbeing Survey الهام‌بخش کمپین جدید «Plant Happy» Squire است که مزایای شگفت‌انگیز باغ‌ها و گیاهان ما را از طریق یک سری ارتباطات، رویدادها و فعالیت‌های مشتری در ماه‌های آینده جشن می‌گیرد. با روشن شدن هوا و طولانی شدن روزها، باغبانی کنید و به سلامت روحی و جسمی خود کمک کنید.

برای اطلاعات بیشتر:
مراکز باغ اسکوایرز
www.squiresgardencentres.co.uk

منبع