“این یک کار خارق العاده اما نامطمئن است”

“این یک شغل فوق العاده است، و همچنان سرگرم کننده است، اما شما دیگر نمی توانید پس از 20 سال رانندگی بازنشسته شوید. حتی مشخص نیست که آیا این شغل به شکل فعلی خود تا چند دهه دیگر همچنان وجود خواهد داشت، زیرا صادرکنندگان گل ما در حال از بین رفتن هستند. مارتین ون دن ایکل از Heijer Blomstergrossisten می گوید.

این هلندی سال ها است که بهترین گل ها و گیاهان را به گل فروشی ها در فنلاند و سوئد عرضه می کند. مارتین در مورد بازار و تغییراتی که مشاهده می کند بیشتر به ما می گوید.

مارتین می گوید که مقایسه این کشورها منصفانه است. بزرگترین تفاوت ارز است. در فنلاند از یورو و در سوئد از کرون استفاده می کنند. کرون سوئد در سال های اخیر خوب عمل نکرده است. این موضوع باعث می‌شود همه چیز برای ما و مشتریانمان چالش‌برانگیز باشد.

تغییرات
تفاوت دیگر این است که مشتریان قبلاً تمرکز بیشتری روی فصل داشتند. “این تمرکز تا حدودی محو شده است، تا حدی به این دلیل که محصولات در تمام طول سال در دسترس هستند، یا حداقل بیشتر از یک فصل. دامنه از این نظر گسترده تر شده است، و دیگر امکان تحویل فقط یک بار در هفته وجود ندارد. هنجار اکنون دو برابر شده است، و در آینده حتی ممکن است سه برابر شود.

با این حال، بزرگترین تغییر دیجیتالی شدن است. بخش بیشتری از خریدها به صورت آنلاین انجام می شود. “در گذشته، ما همه چیز را از کامیون می فروختیم، و برخی از محصولات را که با فکس سفارش داده می شد، آوردیم. آن فکس ها کاملاً کار بودند. اکنون، بخش زیادی از فروشگاه اینترنتی وارد می شود، امروز چالش اصلی این است که همه چیز را با هم جمع کنیم. اگر تدارکات شما به خوبی سازماندهی شده باشد، می تواند به خوبی کار کند، چه مقداری بیشتر یا کمتر در حراج بپردازید.

به سمت شمال
مارتین و شریک تجاری او Heijer Blomstergrossisten را در مارس 1995 تأسیس کردند. برای اجتناب از رقابت و عدم توهین به کارفرمایان قبلی، “ما به سمت شمال حرکت کردیم و به فنلاند رسیدیم.” مردان با یک وسیله نقلیه شروع کردند، صبح دوشنبه خرید کردند، سه شنبه و چهارشنبه رانندگی کردند و پنجشنبه برگشتند. با این حال، این کوتاه مدت بود. آنها به سرعت شروع به پرواز بیشتر کردند و رانندگان و وسایل نقلیه را اضافه کردند. در سال 2008، آنها یک حمل و نقل سوئدی و به دنبال آن یک شرکت فنلاندی خریداری کردند. امروزه چندین وسیله نقلیه در هر دو کشور تردد می کنند. امروزه، جمعه ها معمولاً سه وسیله نقلیه هلند را به مقصد کپنهاگ، اوپسالا و هلسینکی ترک می کنند. از آنجا، کالاها به وسایل نقلیه کوچکتر منتقل می شوند که آنها را در سراسر کشور توزیع می کنند. روز دوشنبه 1 یا 2 وسیله نقلیه دیگر بسته به حجم درخواستی دنبال می شود.

آینده
آیا این نوع صادرکننده هنوز 20 یا 30 سال دیگر وجود خواهد داشت؟ مارتین بیان می‌کند که چند تن از همکارانش اخیراً به این نتیجه رسیده‌اند که خطر حمل محصولات با هزینه شخصی بسیار زیاد شده است. “سهم فروش ضعیف در حال کوچکتر شدن است، این درست است، در بیشتر مواقع پول اضافی مورد نیاز است. از سوی دیگر، این هنوز راهی برای متمایز بودن است و امکان تکمیل تک‌مدیری قدردانی می‌شود. این باعث می‌شود شما متمایز شوید. از فروشگاه های اینترنتی تصادفی در همان زمان، همه چیز همچنان در حال تغییر است، و تا زمانی که تقاضا برای گل وجود دارد، ما از اطمینانی که امروزه داریم، قدردانی می کنیم به طور فزاینده ای به عنوان یک سرویس تحویل لوکس عمل می کنند.”

برای اطلاعات بیشتر:
Heijer Blomstergrossisten
لان ون ورهوف 59
2231 DZ، Rijnsburg، هلند
تلفن: +31 71 303 00 16
تلفن: [email protected]
www.heyer.se/nl

منبع