انجمن گیاهان چند ساله چهلمین سالگرد خود را جشن می گیرد

در سال 2024، انجمن گیاهان چندساله خوشحال است که 40 سال اتصال متخصصان، ارائه آموزش و ترویج گیاهان چند ساله را جشن می گیرد. از سال 1984، انجمن گیاهان چندساله از متخصصان باغبانی در جامعه ای استقبال کرده است که در آن اشتیاق به گیاهان چند ساله عمیق است و رفاقت حرفه ای پرورش می یابد.

در سال 1983، دکتر استیون استیل، استاد باغبانی منظر در دانشگاه ایالتی اوهایو، یک سمپوزیوم دائمی را حمایت کرد. این برنامه که گمان می رود اولین سمپوزیومی باشد که فقط به گیاهان چند ساله اختصاص داده شده است، در کلمبوس، اوهایو برگزار شد و 250 شرکت کننده را به خود جلب کرد. در طول این برنامه دو روزه، رهبران رویایی یک جلسه غیررسمی برای بررسی آینده صنعت چندساله برگزار کردند – گفتگو به نیاز به تشکیل انجمنی از اعضای صنعت دائمی تبدیل شد که منجر به ادغام PPA در سال 1984 شد.

انجمن گیاهان چند ساله در ابتدا شامل شش منطقه با یک مدیر برای هر یک بود: شمال شرقی، جنوبی، دریاچه های بزرگ، مرکزی، غربی و کانادا. PPA بعداً منطقه آتلانتیک میانی را اضافه کرد. سه جلسه اول در کلمبوس برگزار شد، اما از سال 1987، سمپوزیوم در هفت منطقه پخش شد. شرکت کنندگان از بازدید و گشت و گذار در یک منطقه جدید از ایالات متحده یا کانادا هر سال لذت می برند و از آن سود می برند.

پیر بنروپ، از Sunny Border Nursery و یکی از اعضای مؤسس PPA، انگیزه ایجاد PPA را به بهترین شکل توضیح می دهد. بنروپ می‌گوید: «آنچه باید درک کنید این است که اگر در سال 1980 در ایلینوی، مثلاً در ایلینویز، گیاهان چند ساله می‌کارید، نمی‌دانستید چه کسی در مریلند یا کانکتیکات چه می‌کارد. “شاید شما یکی دو نفر دیگر را بشناسید، اما در غیر این صورت کاملاً قطع شده بودید. PPA همه را گرد هم آورد.”

PPA همچنین چندین برنامه و جوایز شناخته شده در صنعت باغبانی ایجاد کرده است. در سال 1990، برنامه موفق گیاه چند ساله سال® با انتخاب Phlox stolonifera آغاز شد. یک گیاه چند ساله جدید با رای اعضای PPA در هر سال بعدی انتخاب شده است. در سال 1992، برنامه جوایز طراحی منظر برای تجلیل از طراحان با یک جایزه شایستگی یا افتخار برای طرح‌های منظر استثنایی که کاربرد چند ساله را برجسته می‌کنند، آغاز شد.

خانواده PPA امسال برای سمپوزیوم ملی 2024 خود در آشویل، کارولینای شمالی، 29 ژوئیه تا اوت گرد هم می آیند. 1. PPA در روز چهارشنبه سمپوزیوم، 40 سال تاریخ را با یک شام جشن ویژه پس از تورهای باغبانی معروفی که در آن روز برگزار شد، گرامی می دارد. PPA این نقطه عطف مهم را با تأمل و شناخت کسانی که به ساخت سازمان و پرورش صنعت همیشگی کمک کردند، گرامی خواهد داشت. به منظور قدردانی از سازمان و اعضای امروز و آینده صنعت روشنی که در پیش است، جوایز شناسایی ویژه نیز در آن شب اهدا خواهد شد. کالاهای PPA 40th Anniversary نیز در بهار امسال برای خرید در دسترس خواهند بود.

“چهلمین سالگرد حزب عدالت و توسعه مبارک!” رئیس PPA ریچارد هاوک از باغ گیاه شناسی شیکاگو گفت. “از کلمبوس تا اشویل و هر مکان در این بین، سفر فوق‌العاده‌ای بوده است. من به مدت 38 سال عضوی مفتخر بودم و مفتخرم که بخشی از رهبری PPA در این زمان فرخنده باشم.”

منبع: perennialplant.org

منبع