از هر پنج بریتانیایی یک نفر با گیاهان خود مانند کودکان رفتار می کند، اما چرا؟

روز مادر در بریتانیا نزدیک است (امسال، روز 10 مارس است). و با افزایش جستجوی “مادرهای گیاهی” در ماه گذشته 40٪1 و بیش از 1.6 میلیارد بازدید از محتوای TikTok #plantmum، به نظر می رسد نوع جدیدی از مادر برای هدیه دادن و یک تحقیق اخیر وجود دارد.2 بازار کارت تبریک از thortful نشان داد که از هر پنج (21%) یک نفر با آنها مانند یک کودک یا حیوان خانگی رفتار می کند.

همچنین، مشخص شد که 27٪ نگران سلامتی خود در زمانی که در خانه نیستند و یک سوم (30٪) حتی با آنها طوری صحبت می کنند که گویی انسان هستند. بنابراین، بازار کارت تبریک با یک متخصص همکاری کرده است تا دقیقاً دلیل وجود نوع جدیدی از والدین را بیابد، و حتی کارت‌های مادر گیاهی را برای هدیه در روز مادر ایجاد کرده است.

اما چرا ما چنین ارتباطی با گیاهان داریم؟ در همکاری با کارشناس باغبانی Ann Summerhayes در Inside Job Productions، thortful و Ann توضیح می‌دهند که چرا روند جدیدی در پرورش یک گیاه و بهترین راه‌های مراقبت از آنها وجود دارد.

چرا ما چنین ارتباطی با گیاهان داریم؟
اکنون با بیش از 214000 هشتگ #plantmums اینستاگرام، والدین مغرور زیادی وجود دارند که ارتباط بسیار زیادی با گیاهان خود دارند. آن توضیح می‌دهد: «طبیعت واقعاً ریشه همه چیز است، و ما می‌دانیم که هر چیزی از تنفس هوای تازه گرفته تا راه رفتن با پای برهنه روی چمن‌ها می‌تواند باعث شود که ما در عین حال احساس آزادی کنیم. کمی سبز، ما آنها را موجوداتی ذی‌شعور می‌بینیم که قادر به هوش و شهود هستند.”

به نظر شما چرا گیاهان را به عنوان یک حیوان خانگی یا کودک می بینیم؟
“مراقبت از گیاهان می تواند احساس مسئولیت و غرور در رشد و سلامتی آنها را تقویت کند. ان می افزاید: “وقتی گیاهان شکوفا می شوند، می تواند احساس موفقیت و غرور را به همراه داشته باشد. هنگامی که آنها در حال مبارزه هستند، ما را وادار می کند تا نحوه مراقبت از آنها را مجدد ارزیابی کنیم و توجه و پرورش لازم را برای آنها ارائه دهیم. این ارتباط با گیاهان می تواند عمیقاً پاداش دهنده و رضایت بخش باشد و زندگی ما را به طرق مختلف غنی کند – درست مانند کودکان و حیوانات خانگی.

مزایای اصلی داشتن گیاهان آپارتمانی چیست؟
گیاهان علاوه بر ظاهری عالی و زیبایی شناختی برای خانه، فواید فوق العاده ای برای سلامت روحی و جسمی ما دارند. آن می‌گوید: “گیاهان در بهبود محیط‌های داخلی بسیار عالی هستند. آنها با جذب سموم مضر و آزاد کردن اکسیژن به تصفیه هوا کمک می‌کنند و در نتیجه کیفیت هوای داخل خانه را بهبود می‌بخشند. احساس شادی و رضایتی که از احساس مسئولیت والدین گیاهی به دست می‌آورید، تقویت کننده خلق و خو است. هم!”

برای جشن گرفتن همه مادران گیاهی، thortful مجموعه‌ای از کارت‌های مادر گیاهی را برای هدیه در روز مادر عرضه کرده است: https://www.thortful.com/cards/mothers-day/mum/plant

منابع تحقیق:

  • 1حجم جستجو در Google Ads در فوریه 2024 گرفته شد
  • 2 Tortful در فوریه 2024 از 1000 نفر نظرسنجی کرد

برای اطلاعات بیشتر:
thortful.com
www.thortful.com

منبع