گزارش تصویری Myplant & Garden 2024

هفته گذشته، هشتمین دوره Myplant & Garden برگزار شد. این نمایشگاه به یکی از بزرگترین نمایشگاه های باغبانی B2B در ایتالیا تبدیل شده است که هر ساله رکوردها را می شکند. همچنین، امسال نمایشگاه از نظر مساحت و تعداد غرفه داران و بازدیدکنندگان بزرگتر بود – و FloralDaily دوباره برای گزارش تصویری حضور داشت.

برای گزارش تصویری ما اینجا را کلیک کنید

در Fiera Milano، 768 شرکت (+133 نسبت به سال 2023)، که 21٪ از آنها خارج از کشور (از جمله بسیاری از هلندی ها) بودند، محصولات خود را در 50000 متر مربع فضای نمایشگاهی (+5000 نسبت به سال گذشته) ارائه کردند. این نمایشگاه هر روز شاهد افزایش تعداد بازدیدکنندگان بود و تعداد بازدیدکنندگان نهایی 25000 نفر (+2000 نسبت به سال گذشته) است.

بازار ایتالیا
به طور کلی، روحیه مثبت بود، اما برخی از غرفه داران در مورد وضعیت بازار ایتالیا نسبت به دیگران مثبت تر بودند. تورم نیز در ایتالیا موضوعی است که منجر به رفتارهای مردد می شود. همانطور که در مقاله هفته گذشته ما گفته شد، آنها شاهد سفارشات کمتر اما مکرر هستند و بسیاری از شرکت هایی که رشد را گزارش می کنند، آن را در افزایش تعداد مشتریان جدید مشاهده می کنند. و گفته شد که ایتالیایی ها ممکن است پول کمتری خرج کنند و کمی بیشتر پس انداز کنند. به نوبه خود، این ممکن است منجر به فروش کمتر نیز شود.

و هنگامی که نوبت به سرمایه گذاری در میان کشاورزان می شود، یک نگرش انتظار و دید نیز وجود دارد. گفته می شود که کشاورزان به دریافت یارانه های جدید از سوی دولت امیدوار هستند. در این میان، گاهی اوقات به نظر می رسد که پرورش دهندگان از مواد خود کمی طولانی تر استفاده می کنند. به دلیل عدم قطعیتی که در سراسر اروپا احساس می شود، آنها به سادگی از ماشین ها و مواد کمی طولانی تر و گاهی اوقات بسیار طولانی تر از آنچه توصیه می شود استفاده می کنند.

ارکیده بسیار خوب است، اما این عمدتا به این دلیل است که کمبود زیادی وجود دارد. نسبت به چند سال پیش، تعداد بسیار کمتری در بازار وجود داشت که حدود 25 درصد تخمین زده می شد. این باعث افزایش قیمت می شود و تا به حال دیده شده که ایتالیایی حاضر است برای آن هزینه کند. این به طور کلی برای بخش اختصاصی تر صدق می کند.

فصل گیاهان در فضای باز در حال شروع است، اما در اینجا نیز عدم اطمینان زیادی وجود دارد. این تا حدودی به این دلیل است که سال گذشته به دلیل تابستان بسیار گرم سال بدی بود و در نتیجه هیچ گیاهی فروخته نشد. باید دید امسال اوضاع چگونه پیش خواهد رفت، اما ترس و عدم اطمینان مطمئناً محسوس است.

عروسی همچنان مهم است
گل های شاخه بریده به طور سنتی نقش مهمی در به اصطلاح “منطقه عروسی” دارند. در ایتالیا مفهوم عروسی شامل مفهوم گل می شود. گل ها در هر شکل و اندازه در چیدمان ها و تزیینات و همچنین در طول ارائه های مختلف گل فروشی ها ارائه شدند. در اینجا نیز مردم همیشه به دنبال چیز جدیدی هستند.

برای گزارش تصویری ما اینجا را کلیک کنید.

منبع