میراث گیاهی در 45 سالگی به نقطه عطف 700 مجموعه ملی گیاهی رسید.

چه مجموعه‌ای شامل ارکیده‌های مینیاتوری یا درختان بلوط قدرتمند باشد، یا برای اهداف دارویی یا آشپزی رشد کرده باشند، هر مجموعه تنوع شگفت‌انگیز میراث باغبانی بریتانیا و ایرلند را به نمایش می‌گذارد و برای کار مداوم حفاظت از گیاهان ما ضروری است. بدون مجموعه‌های گیاهی ملی، بسیاری از گیاهان زراعی ممکن بود از باغ‌های ما از بین بروند، بنابراین ضروری است که کار ما ادامه پیدا کند و مجموعه‌های بیشتری در سال‌های آینده معتبر شوند.»

مجموعه‌های گیاهی ملی را جستجو کنید

برای اطلاعات بیشتر در مورد کار داوطلبانه با میراث گیاهی اینجا را کلیک کنید.



منبع

این دستاورد مهم در طول 45 سالگی میراث گیاهی به دست می‌آید، که در سراسر سال 2023 با مجموعه‌ای از کمپین‌های با موضوع یاقوت کبود، به‌علاوه چندین رویداد منطقه‌ای و ملی جشن گرفته می‌شود.

آخرین ده مجموعه معتبر در بهار امسال عبارتند از: مجموعه ای مهم و قدیمی از ارکیده های پلیون که در سال 2021 به بنیاد Mathers در غرب ساسکس منتقل شد. روزای پرتحرکی که فرصت های آموزشی را برای کسانی که در کالج لاکهام در ویلتشایر تحصیل می کنند ارائه می دهد. مجموعه ای از Buddleja در Gloucestershire اغلب پر از پروانه ها. Asplenium scolopendrium و Asplenium trichomanes (بزرگترین مجموعه منفرد ارقام تریکومان در بریتانیا) در جزیره آنگلسی. Jovibarba و Sempervivum در Derbyshire فقط با قرار قبلی قابل مشاهده هستند. مجموعه در حال رشد لیاتریس که به عنوان یک گیاه دارویی دارای سنت طولانی است. Penstemons زیبا در Gloucestershire که شامل برخی از ارقام اصلی کاشته شده در سال 1994 است. و مجموعه ای از Lardizabalaceae در پارک کانتری استونتون در همپشایر، که به بیش از 1000 درخت و درختچه و 55 تخت جدید پس از توسعه مجدد سایت می پیوندد.

اولین مجموعه‌های گیاهی ملی بین سال‌های 1980 تا 1982 پس از ایجاد میراث گیاهی (در آن زمان شورای ملی حفاظت از گیاهان و باغ‌ها) توسط مدیر کل سابق RHS کریستوفر بریکل در سال 1978 ایجاد شد. در این سال‌های افتتاحیه، حدود 45 مجموعه دارای اعتبار، از جمله گل شمعدانی در باغ گیاه‌شناسی دانشگاه کمبریج، کروکوس در باغ RHS ویسلی، مگنولیا در باغ ملی اعتماد بودنانت و ساکسی‌فراگا در باغ‌های واترپری در آکسفوردشایر.

تقریباً پنج دهه به جلو، و بسیاری از این مجموعه‌های گیاهی ملی – که به عنوان “کتابخانه‌های زنده” شناخته می‌شوند – هنوز در حال رشد هستند و بخشی حیاتی از کار حفاظت از گیاهان میراث گیاهی هستند.

مجموعه‌های گیاهی ملی در سراسر بریتانیا، ایرلند و جزایر کانال، از دوردست‌های اسکاتلند تا ساحل کورنیش یافت می‌شوند. آنها با هم شامل حدود 95000 گیاه باغ هستند. برخی از آنها توسط افراد پرشور یا نهالستان‌های گیاهی متخصص ایجاد و مراقبت می‌شوند، در حالی که برخی دیگر توسط باغ‌های گیاه‌شناسی معروف مانند Royal Botanic Gardens Kew نگهداری می‌شوند. بسیاری از افراد برای بازدید عموم نیز در دسترس هستند و با هر فصل جدید، مجموعه‌های جدید معتبر می‌شوند.

موسسه خیریه حفاظت از باغبانی، میراث گیاهی، 700مین مجموعه ملی گیاهی خود را به طور رسمی تأیید کرده است، و 9 مجموعه جدید دیگر را به لیست رو به رشد این خیریه از “کتابخانه های زنده” در بهار امسال اضافه کرده است.

گیل گرومبریج، مدیر بازرگانی در Plant Heritage، می‌گوید: «خوشحالیم که در سالگرد 45 سالگی خود، 700مین مجموعه گیاهان ملی را تأیید کردیم. این دستاورد قابل توجه، منعکس کننده اخلاق ما در حفظ و حراست از هر گیاه کشت شده – چه یک گیاه اصلی باغچه یا یک نوع کمیاب – برای نسل های آینده است که از آن لذت ببرند.