خاک مناسب کشاورزی :: داروخانه گیاهپزشکی باغبان | gold-flower

با این حال ، خاک لومی نیاز به مدیریت دقیق دارد تا از تخلیه و خشک شدن آن جلوگیری کند. استفاده از مالچ و افزودن کمپوست و مواد مغذی آلی برای حفظ شادابی خاک ضروری است. خاک لومی، ترکیبی از شن و ماسه، گل و لای نسبتا یکدست، دارای بافتی ریز و کمی مرطوب است. این یک ویژگی های ایده آل برای باغبانی، چمنزارها و درختچه ها است.

  • مقدار نسبي ذرّات (شن، سيلت و رس) خاك را »بافت خاك « مي گويند.
  • در مقیاس دسی زیمنس بر متر اگر میزان EC بین دو تا چهار باشد، رشد گیاهان حساس به شوری دچار اختلال میشود.
  • در ادامه این نوشته از سایت فرات پلیمر به معرفی انواع خاک مناسب برای کشاورزی می پردازیم؛ تا انتها ما را همراهی کنید.
  • که در اثر تجزیه کامل آثار و بقایای گیاهان مختلف مانده درسطح جنگل یا در زیر خاک تولید میشود.
  • به طور کلی کلاس های بافت خاک در جدول 2-1 نشان داده شده است.

خاک های شنی برای بوته ها و پیازهایی مانند لاله ها ، گل مینای درختی، گل های رز، گیاه گل ختمی، سبزیجات ریشه ای مانند هویج، جعفری و سیب زمینی مناسب هستند. اماندابی به پوشش آب در سطح اراضی پست با نفوذپذیری کم اطلاق می شود و به علت نفوذپذیری کم این اراضی، آب جمع شده در سطح این خاک ها بیشتر توسط تبخیر، یا تعرق یا ترکیبی از این فرآیندها از محیط خارج می شود. شدت ماندابی خاکها براساس عمق، تناوب، طول دوره و ماههای شروع و پایان پدیده ماندابی طبقه بندی می شود.

انواع خاک:

PH کمتراز 4، خیلی اسیدی و برای کشت بیشتر ارقام مرکبات نامناسب است. شدید رشد ریشه مرکبات، تخلیه کربوهیدرات های ریشه، پوسیدگی بیشتر ریشه های تغذیه . گاهی اوقات تسطیح زمین، خاک سطحی مناطق مرتفع تر را به مناطق پست تر انتقال می دهد که موجب می شود خاک زیرین نامناسب مجله خبری گل و گیاه در سطح قرار گیرد. خاک قلیایی به خاکی گفته می‌شود که PH آن بالای ۷ باشد و در بیشتر مناطق کشور به دلیل وجود داشتن عناصر معدنی و شیمیایی در داخل خاک , PH خاک ها بالای ۷ میباشد . بقایای گیاهان که مخصوصا از روی هم انباشتن و تجزیه برگ ها در شرایط بخصوص حاصل میشود .

فواید آزمایش خاک کشاورزی

در مناطق غرقابی به دلیل حضور بالای مواد آلی که حتی به بیش از هشتاد درصد می سد خاک های الی گفته می شود. این خاک ها منبع خوبی برای افزایش مواد آلی در خاک های معدنی هستند و با نام تورب یا پیت گفته می شود. و نیاز چندانی به مواد آلی مثل هیومیک اسید بای تامین مواد الی ندارند. از انواع خاک آلی می توان به پیت ماس ، کوکوپیت ، خاک برگ اشاره کرد. خاک های آلی به علت حضور مواد الی م جز خاک های مناسب کشاورزی و کشت گیاهان است. خاک های کشاورزی برای پرورش محصولی بهتر باید مواد مغذی بسیاری داشته باشند.

کدام نوع خاک برای کشاورزی مناسب است

در صورتی که pH قلیایی آن اصلاح نشود ممکن است رشد خفیف و زرد شدن برگ ها را به دنبال داشته باشد. معمولاً لایه خاک معدنی سطحی به مقدار زیادی دچار هوازدگی شده و کم و بیش شسته گردیده است. تیم مشاوره هوکارو با بهره گیریی از دانش تخصصی و تجربه در زمینه کشت های خاکی و هیدروپونیک سبزیجات، صیفیجات و توت فرنگی در رسیدن به بهترین نتیجه همراه شماست. این خاک شامل خاک برگ، خاک چای، کود دامی و سم ضد عفونی کننده می باشد و ph آن کمتر از ۶ است. موجودات زنده شامل جانوران ریز و درشتی هستند که در خاک زندگی می کنند و با فعالیت خود در به وجود آمدن مواد آلی نقش بالایی دارند؛ مانند موریانه ها، حشرات، کرم ها، قارچ ها، جلبک ها، باکتری ها و… .

http://ahwaz-music.ir