“بیوستمولانت ها در حال تبدیل شدن به یک ضروری هستند”

مدیریت کلاسیک محصولات کشاورزی برای کشاورزان عمدتاً در سه حوزه آبیاری، تغذیه و حفاظت از محصولات انجام شده است. اینها مهم هستند، اما به گفته خوزه نولاسکو، رئیس تحقیق و توسعه بیوتغذیه در Rovensa Next، آنها دیگر چالش اصلی کشاورزان گلخانه ای نیستند. عنصر چهارمی وجود دارد که به شدت بر دیگران تأثیر می گذارد: مدیریت استرس.

“تأثیر رویدادهای اقلیمی مانند گرما، سرما و تنش خشکی بسیار زیاد است. کیفیت محصولات را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و این چیزی است که کشاورزان گلخانه ای این روزها به دنبال آن هستند: کیفیت. یکی از مهم ترین مشکلاتی که کشاورزان با آن روبرو هستند، مقابله با آن است. با تغییر اقلیم، غذای سالم و ایمن باید تولید شود، همه با کیفیت بالا. این باید در شرایط متغیر آب و هوایی و با نهاده کمتر در هکتار انجام شود. این یک چالش واقعاً برای بسیاری از کشاورزان است، و به نظر من، محرک های زیستی نقش اساسی در این چالش ایفا می کنند.”

خوزه می‌گوید که محرک‌های زیستی یا راه‌حل‌ها، کلید مدیریت استرس هستند و به همین دلیل، به موضوعی کلیدی برای بسیاری از تولیدکنندگان تبدیل شده‌اند.


خوزه نولاسکو

بازار محرک های زیستی در اسپانیا
“بازار گلخانه‌ها در حال رشد است، زیرا کشاورزان اکنون متوجه شده‌اند که محرک‌های زیستی در حال تبدیل شدن به یک امر ضروری هستند. به نظر من، تولید غذای باکیفیت، سالم و ایمن در گلخانه بدون مواجهه با استرس محصول به عنوان یک موضوع مهم، کاملا غیرممکن است. باید مدیریت شود. در بازار اسپانیا، ما قبلاً می‌بینیم که محرک‌های زیستی به اندازه آبیاری یا تغذیه برای تولیدکنندگان گلخانه مهم هستند. استرس همیشه وجود خواهد داشت؛ هیچ چیز نمی‌تواند آن را تغییر دهد؛ شما باید آن را کاهش دهید و مدیریت کنید.”

به همین دلیل، Rovensa راه حل های زیستی را برای کشاورزی پایدار از شروع کشت تا پایان دوره رشد توسعه می دهد. خوزه توضیح داد که انواع مختلفی از تنش در طول چرخه وجود دارد، بنابراین راه حل های زیستی زیادی برای مدیریت تنش گیاه مورد نیاز است.

یافتن محرک مناسب برای محصول مناسب در زمان مناسب بسیار مهم است. هنگامی که یک محرک زیستی را می بینید که برای همه چیز مناسب است، این اشتباه است. هیچ راه حلی برای هر موقعیتی وجود ندارد. ما به دنبال اثرات خاص در سناریوهای خاص هستیم. ما سعی می کنیم برای کمک به کشاورز برای تولید بیشتر با کمتر، به چیزی بیشتر از محرک های زیستی نیاز دارید. هر چه باشد، رشد فرآیند پیچیده ای است. هدف ما ارائه طیف کاملی از راه حل های زیستی برای کشاورزی پایدار به کشاورز است. یک روش ایمن و طبیعی تولید – محصول.”

آینده ای سالم
“در بخش ما، کودهای زیستی و محرک‌های زیستی مرتبط‌تر خواهند شد؛ محرک اصلی مصرف‌کنندگان در سوپرمارکت‌ها هستند. مردم می‌خواهند غذای سالم و سالم ببینند و از سیاره خود مراقبت کنند. سپس ما باید به این سمت برویم، و من فکر می‌کنم که ما باید به این سمت برویم.” بیشتر و بیشتر از آن خواهیم دید. کشاورز به آن نیاز دارد تا آنچه را که مردم درخواست می کنند ارائه کند. بخش حل زیستی بازار به سرعت در حال رشد است و Rovensa Next به عنوان یک شرکت، تجربه زیادی در این زمینه دارد. در واقع ما در خط مقدم این حرکت هستیم و از تجربه گسترده و سرمایه گذاری مداوم خود در تحقیق و توسعه برای ارائه راه حل های نوآورانه ای استفاده می کنیم که به تولیدکنندگان توانمند می شود و آینده ای پایدار را برای کشاورزی تضمین می کند.”

برای اطلاعات بیشتر:
روونسا بعدی
ایمیل: [email protected]
www.rovensanext.com

منبع