بهترین کود برای درختان میوه | gold-flower

بالاترین سرعت جذب کل فسفر در گیاه بین مرحله پنجه زدن و غلاف بستن و نیز بین گرده افشانی و رسیدن کامل بدست می آید. تخصصی ترین مرکز تولید کود های گوگردیتمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت رویش پارس سبز ایرانیان می باشد. در آزمایشگاه آنالیز کود انواع آزمایش‌های شیمیایی (آلی، معدنی) میکروبیولوژی و برخی پارامتر‌های فیزیکی بر روی انواع کود‌ها انجام می‌گیرد تا بتوان کود را مورد بررسی قرار داد. مشکلی که در ارتباط با کود اوره وجود دارد این است که به دلیل حلالیت زیادش شستشویش در خاک خیلی زیاد است. یعنی اگر آب آبیاری یا بارندگی زیاد و خاک شنی باشد به راحتی این کود در خاک شسته می‌شود. کود‌های شیمیایی به دو دسته که برخی جزء عناصر پرمصرف گیاه(ماکرو المنت) و برخی نیز جز عناصر کم مصرف گیاه (میکرو المنت) می باشند تقسیم می‌شود.

  • همچنین این عنصر قسمتی از ساختمان حلقوی مولکول های کلروفیل به شمار می رود.
  • توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد تفاله قهوه ممکن است خاک را اسیدی کرده و برای گیاه مضر است.
  • انواع مختلفی از کود گوگرد در بازار وجود دارد که بسته به نوع درخت، زمان استفاده و شرایط خاک باید از آن ها استفاده نمود.
  • برای اینکه شاخ و برگ بیشتری رشد کند باید از کودهای حاوی ازت بالا استفاده کنید مثل کودهای اوره، دی آمونیوم فسفات و از کود روی و سه بیست هم می‌توانید استفاده کنید.
  • نیتروژن یکی از اصلی ترین اجزای مهم سلول گیاهی خصوصا کلروفیل ها می باشد.
  • نیتروژن در مزارع صیفی‌جات منجر به افزایش رشد گیاهان می‌شود؛ زیرا نیتروژن علاوه بر ساخت کلروفیل در تولید پروتئین‌های سلول نقش ساختاری دارد.

کوددهی باید برای جلوگیری از پوسیدگی و یا سوختن گیاه بافاصله از سایه‌انداز درخت انجام شود. طبق گفته کارشناسان، زمانی که درخت گیلاس میوه نمی‌دهد از کوددهی اجتناب کنید. برای ریشه زایی از کودهای حاوی فسفر مجله خبری گل و گیاه بالا و هیومیک اسید و یا دی آمونیوم فسفات استفاده بشه‌. می‌توانید از چالکود زمستانه استفاده کنید که از همه کاربردی‌تر و ارزان‌تر است. استفاده از کودهای ازت بالا باعث افزایش شاخ و برگ گیاه می‌شود.

هورمون محرک رشد ریشه

کوددهی درخت گیلاس اغلب سالیانه است، بااین‌حال همیشه کوددهی درختان مشابه هم انجام نمی‌شود. گاهی باغبان با افزایش دفعات کوددهی به درخت آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌کند. بهترین راه برای تعیین نیاز درخت به کوددهی اندازه‌گیری میزان رشد درخت نسبت به سال قبل یا انجام آزمایش خاک است.

بهترین کود هایی که در کوددهی زمستانه میتوانید استفاده کنید

از این رو می توان بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه را کود ارگانیکی که حاوی نیتروژن فراوان است، معرفی نمود. در این کودها به میزان 5 درصد ریز مغذی و 16 درصد فسفر محلول نیز استفاده شده است و به طور کلی سرعت خوبی در نفوذ آب تا ریشه گیاه برای جذب عناصر غذایی دارد. اسید فسفریک نوعی فسفر قابل جذب برای گیاه بوده و شاید در لیست پرفروش ترین کود و سموم کشاورزی قرار نگیرد اما برای تثبیت در خاک های قلیایی استفاده میشود. میزان کود و روش کوددهی برای زمین های مختلف با هم فرق می کند. کودهای فسفره می بایست پیش از کاشت و در بخش ریشه اجرا شوند.

کودهای کلاته چیست؟

از انواع متداول کودهای پتاسیمی می توان به سولفات پتاسیم و کلرید پتاسیم به ترتیب با مقادیر 50 و 60 درصد اکسیدپتاسیم اشاره کرد. تنها در شرایط کشت گندم در خاکهای شور کاربرد کود کلرید پتاسیم توصیه نمی شود. در انتخاب بهترین کود پتاسیمی گندم، کودهای پتاسیمی با بنیان سولفات که به آسانی در آب قابل حل بوده و برای کاربرد در آب آبیاری در مراحلی از رشد گندم که به کمبود پتاسیم حساس است توصیه میشود. غالباً درصد فسفر کود‌های شیمیائی را بصورت درصد اکسید فسفر ذکر می‌نمایند. اسید فسفریک که از تجزیه مواد آلی خاک حاصل می‌شود قابل جذب گیاه است، اما بصورت کود شیمیائی مصرف نمی‌شود.

http://ahwaz-music.ir