بهترین استراتژی LED برای فریزیا چیست؟

تحقیق در مورد تأثیر طیف نور بر فریزیا بخشی از پروژه تحقیقاتی “LED با خورشید” است و توسط برنامه “Kas als Energiebron” تامین مالی می شود: برنامه ای برای تحریک اجرای روشنایی LED.

بیشتر و بیشتر محصولات زراعی به لامپ های LED روی می آورند. آنها انرژی بسیار کمتری نسبت به لامپ های SON-T مصرف می کنند. در کشت فریزیا، LED یک مزیت اضافی دارد: لامپ ها به سختی گرما تولید می کنند و بنابراین کاملاً با کشت سردتر مانند فریزیا مطابقت دارند. واحد تجاری باغبانی و گلخانه گلخانه دانشگاه و تحقیقات Wageningen بررسی کرد که پرورش دهندگان از کدام استراتژی روشنایی می توانند بهترین استفاده را برای بهره گیری از LED داشته باشند. برای مثال، مشخص شد که فریزیاها نسبت به نور قرمز دور واکنش متفاوتی از آنچه انتظار می‌رفت نشان می‌دهند.

منبع: wur.nl



منبع

تاثیر طول روز
تحقیق در محل تحقیق IDC Led انجام شد. از جمله تأثیر طول روز بر فریزیاها مورد بررسی قرار گرفت. دو تیمار مقایسه شدند: یک تیمار طولانی‌تر (16 ساعت) با شدت نور کم (150 میکرومول بر متر مربع بر ثانیه) و یک تیمار کوتاه‌تر (12 ساعت) با شدت نور بالا (200 میکرومول بر متر مربع بر ثانیه). مجموع نور کل برای هر دو تیمار یکسان بود (8.6 mol/m2/day). تیمار دوم منجر به تولید بیشتر شد. این تولید حتی با تولید مجموع نور بالاتر با 16 ساعت شدت نور بالا قابل مقایسه بود.

تاثیر رنگ
این مطالعه همچنین به تأثیر رنگ‌های روشن مختلف بر تولید پرداخت. هم درصد بیشتر و هم درصد کمتر نور آبی باعث تولید بیشتر از درصد معمول نور آبی می شود. انتظار این بود که افزودن رنگ قرمز دور منجر به خوشه های گل بلندتر شود. معلوم شد که اینطور نیست. افزودن رنگ قرمز دور منجر به گلدهی سریعتر و ساقه های جانبی بالاتر روی ساقه اصلی شد که منجر به کوتاهتر شدن ساقه های جانبی شد.