باغبانی در آخرین مرحله صندوق تحول انرژی گنجانده شده است

متخصصان کشاورزی محیط کنترل شده، Light Science Technologies، از گنجاندن بخش باغبانی در واجد شرایط بودن برای فاز 3 صندوق تحول انرژی صنعتی دولت بریتانیا استقبال کرده اند.

در ابتدا در سال 2020 راه اندازی شد، آخرین مرحله از طرح بودجه در ژانویه افتتاح شد و تا آوریل درخواست ها را می پذیرد.

این طرح از کسب‌وکارهای واجد شرایط در بخش‌های مصرف انرژی بالا دعوت می‌کند تا با سرمایه‌گذاری در فن‌آوری‌های کم‌کربن و کارآمد انرژی، برای کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه‌ای برای دریافت بودجه درخواست دهند.

به دنبال لابی از اتحادیه ملی کشاورزان (NFU)، آخرین بخش از طرح کمک مالی 500 میلیون پوندی اکنون شامل باغبانی محیط کنترل شده (CEH) به عنوان بخشی است که می تواند از آن بهره مند شود.

کریگ پرایس می گوید: “ما طبیعتاً خوشحالیم که مشتریان و شرکای ما در باغبانی اکنون می توانند به این بودجه مهم دسترسی داشته باشند. کاملا منطقی است که بخش رو به رشدی که به دنبال بهبود امنیت غذایی بریتانیا است باید از بودجه برای کمک به کاهش انتشار کربن نیز بهره مند شود.” ، مدیر عملیات فناوری های علوم نور.

پس از یک مشاوره عمومی، باغبانی در گلخانه‌ها اکنون واجد شرایط مشارکت از 30000 تا 30 میلیون پوند در هر پروژه، بسته به اندازه کسب و کار و ماهیت پروژه خواهد بود.

پشتیبانی جدید برای باغبانی محیط کنترل شده برای مشاغل ثبت شده با SIC (کد استاندارد صنعتی) 1110، 1130، 1190، 1240، 1250، 1280، 1290، 1300 یا 1610 هدف قرار گرفته است.

به عنوان پیشروان صنعت در فناوری تجاری گلخانه، Light Science Technologies آن را فرصتی قوی برای بهره مندی از آخرین نسل نورپردازی کارآمد در انرژی می بیند که باعث رشد بیشتر می شود.

کریگ می افزاید: “رشد زیر شیشه در حال حاضر منطقه ای از فرصت های عالی است و فناوری کم انرژی نه تنها هزینه ها را کاهش می دهد، بلکه باعث افزایش عملکرد می شود. با ترکیب مناسب نور، تولیدکنندگان بریتانیایی می توانند محصولات و گونه های با ارزش بالاتر را انتخاب کنند و سودآوری را افزایش دهند.”

“محصولات Light Science Technologies به محصولاتی که در زیر شیشه رشد می کنند با “دستورالعمل” کامل نور کمک می کند. آنها فناوری توسعه داده اند که می تواند ترکیب ایده آل فرکانس های نور را برای ترویج رشد سالم تر و پایدارتر فراهم کند.”

“سیستم های روشنایی آنها در گلخانه های تجاری و تونل های پلی تونل و برای کشاورزی عمودی و گیاهان پزشکی استفاده می شود. با استفاده از فناوری LED، آنها انرژی بسیار کمتری نسبت به روشنایی سنتی مصرف می کنند.”

“نور خورشید می تواند ناسازگار باشد، به خصوص در بهار و پاییز، بنابراین فن آوری ما به تولید کنندگان کمک می کند تا فصل رشد را طولانی تر کنند و برداشت های بیشتری را بدون هزینه ها یا انتشار گازهای گلخانه ای که به طور سنتی با نور مرتبط است، تولید کنند. با بودجه ای که اکنون برای کمک به هزینه نصب آن در دسترس است، می تواند کریگ نتیجه‌گیری می‌کند که بازی را برای بسیاری از تولیدکنندگان بریتانیایی تغییر می‌دهد.

علاوه بر روشنایی، Light Science Technologies همچنین سیستم sensorGRO را ارائه می‌کند که داده‌های بلادرنگ در مورد نور، دما، رطوبت، CO2 و فشار را جمع‌آوری می‌کند تا به تولیدکنندگان اجازه دهد تا تصمیمات آگاهانه‌تری برای کمک به بهینه‌سازی محصول بگیرند.

شرکت خواهر فناوری Light Science Technologies، Tomtech، همچنین سیستم های کنترل گلخانه ای را برای تهویه، گرمایش، آبیاری، کود دهی و روشنایی طراحی و نصب می کند که در مجموعه Light Science Technologies گنجانده شده است.

اطلاعات بیشتر در مورد فاز 3 صندوق تحول انرژی صنعتی دولت بریتانیا را می توانید در آدرس زیر بیابید: https://www.gov.uk/government/publications/industrial-energy-transformation-fund-ietf-phase-3-spring-2024

برای اطلاعات بیشتر:
فن آوری های علوم نور
www.lightsciencetech.com

منبع