انواع خاک؛ کدام خاک برای کدام گیاه مناسب تر است؟ جالیزان | gold-flower

معمولا از هوا و یا تجزیه سنگ بستر مانند شیل، سنگ آهک، گرانیت و کوارتز تشکیل شده است. 7 هزار تن انواع کود شیمیایی در خراسان شمالی ذخیره سازی شد. خاکهای لومی و لجنی بافت صافی دارند و برای مدت کوتاهی شکل خود را حفظ می کنند. به راحتی قابل کشت است و در صورت مدیریت زهکشی، خاک بسیار مناسبی است. معمولاً افق هاي خاك را از سطح خاك تا سنگ بستر، با حروف لاتين نام گذاري مي نمايند.

  • بر آن شدیم تا برای افزایش بهره وری و تحقق آرمان کشاورزی پایدار، کارایی و اثربخشی محصولات و خدمات مان را به گونه ای ارتقا دهیم که اثر منفی بر روی آب، خاک و گیاه به حداقل رسیده و رشد کیفی و کمی محصول، بهترین معرف ما باشد.
  • هنگامی که خاک خشک است، آن را به یک شیشه ی بلند و بزرگ بریزید تا 1/4 شیشه پر شود.
  • از نظر باغ داری آنچه بیشتر اهمیت دارد کنترل سطح آب و توقف نوسان آن در منطقه ریشه است.
  • به دلیل غنی بودن این نوع Soil از مواد مغذی اگر زهکشی به خوبی انجام بگیرد امکان رشد گیاهان وجود خواهد داشت.

این قارچ به ریشه گیاهان وصل است و به آنها کمک می کند تا مواد مغذی و آب بیشتری را جذب کنند. تمام گیاهان به غیر از اعضای جنس Brassica (از جمله خردل و سبزیجات چلیپا مانند کلم بروکلی و کلم چینی بوک چوی) از این مزیت بهره مند می شوند، مگر اینکه خاکدر بهترین شکل ممکن آماده شده باشد. اجزای تشکیل دهنده‌ی خاک کشاورز تا حد زیادی بستگی به نوع گیاهی که در آن پرورش می‌دهید دارد. منتهی ویژگی اصلی یک خاک خوب برای پرورش گیاه این است که به خوبی بتواند گیاه را در خود نگه‌دارد و تمامی مواد مورد نیاز برای رشد گیاه را به موقع در دسترس آن قرار دهد.

میزان مناسب اجزای خاک

نبود سایبان و یا عدم وجود سیستم آبیاری مناسب سبب می شود که خاک حاصلخیز کشاورزی جای خود را به خاک های پوسیده بدهند. به طور کلی اراضی شیب دار از موارد مهمی هستند که سبب می شود بخش زیادی از هدر رفت آب جلوگیری شود. اگر قرار باشد که گیاهان بدون هیچ عیب و نقصی رشد کنند بسیار مهم است که خاک کشت تقویت شود و اگر تقویت در راستای خاک بستر کشت اولیه صورت بگیرد نیز در نهایت نتایج بهتری دیده می شود.

کود گوگرد نیام

همان قدر که مهم است در ابتدا خاک خوبی برای گیاهانتان تهیه نمایید همان میزان نیز نگه داری از آن تاثیربسزایی در روند رشد گیاهان دارد. در این مقاله مابه شما آموزش دادیم که خاک مناسب برای گیاهان چیست و چگونه تهیه می‌شود و هم چنین اواع خاک ها را هم خدمت شما عزیزان معرفی کردیم که شما از این پس به راحتی می‌توانید خاک مورد نیار گیاه خود را تهیه کنید. خاک برگ خاکی است که ، از باقی مانده گیاهان مختلف و تجزیه برگ های گیاهان به وجود می‌آید. خاک اسیدی خاکی است که شامل خاک برگ ، خاک چای ، کود دامی و محلول های ضدعفونی کننده است که PH این خاک پایین تر از ۶ بوده .

انواع خاک

ایران به عنوان یکی از اعضای کنوانسیون تنوع زیستی باید به اهداف تنوع زیستی آیچای پایبند باشد. براساس یکی از این اهداف ایران باید تا 2020 میلادی مساحت زمین های محافظت شده خود را به 17 درصد برساند. این رقم تقریبا دوبرابر مجله خبری گل و گیاه منطقه حفاظت شده فعلی در کشور است. به هرحال هرچند مدتهاست کمبود منابع آبی یکی از چالش های افزایش تولید کشاورزی در ایران به شمار می روند تحقیق ما نشان می دهد محدودیت های دیگر از لحاظ مطلوبیت زمین نیز وجود دارد.

http://ahwaz-music.ir