آشنایی با اصول و مبانی کشاورزی ارگانیک مزرعه نو | gold-flower

کشاورزی ­پایدار نه تنها نیازهای آتی مربوط به افزایش تولید را در نظر دارد، بلکه کیفیت محیط­زیست و همچنین آب و خاک را حفظ می­نماید(اسحاقی، ۱۳۸۹­). برای دستیابی به کشاورزی پایدار باید دو فعالیت را در نظر گرفت که شامل حفاظت از محیط­زیست در برابر آلودگی­ها و جلوگیری از تخریب آن و استفاده­ی بهینه از منابع انرژی و طبیعت است(زهاریا[۲]، ۲۰۱۰­)­. در پاسخ به اثرات منفی بکارگیری مواد شیمیایی در بخش کشاورزی، کشاورزی زیستی(ارگانیک) به عنوان یکی از مصادیق کشاورزی پایدار شکل گرفت.

کشاورزی معاصر[ویرایش]

در سطح جهان، به این گونه محصولات کشاورزی محصولات ارگانیک می گویند. در خیلی از بازارهای تره بار دنیا، گاهی میوه های کرم زده، خریداران بیشتری نسبت به میوه های صاف و براق دارند. چون مردم مطمئن می شوند که این گونه مجله خبری گل و گیاه میوه ها در جریان تولید به هیچ گونه سمی از سموم مصنوعی و شیمیایی آلوده نشده اند. با اينكه كشاورزي زيستي به سيستمي اطلاق مي‌شود كه از واريته‌هاي اصلاح نژادشده ژنيتيكي و كودها و سموم شيميايي استفاده نمي‌كند.

به صورت پودر (گردپاشی) و نیز به شکل پودرهای قابل تعلیق در آب (پودر و تابل) برای کنترل سفیدک های حقیقی، برخی دیگر از بیماری های قارچی و کنترل کنه های گیاهی کاربرد دارد. همین طور از تله های فرمونی برای به دام اندازی حشرات نر در طول شبانه روز استفاده می شود. در این تله ها، ماده ای به نام فرمون قرار می دهند که نقش جلب کننده ی پروانه های جنس نر را به عهده دارد. بنابراین با به دام اندازی حشرات نر با استفاده از تله های فرمونی از تجدید نسل آفت جلوگیری کرده و جمعیت آن را کاهش می دهند. برای مبارزه با کرم خراط که تنه درختانی مانند گردو را سوراخ می کنند.

  • حاضر ،بدون‌مخاطره‌انداختن‌نيا‌زهاي‌‌نسل ‌آينده‌‌باشد،ضمن‌اين كه بايدازنظر اقتصادي‌براي‌كشاورزان وجامعه‌به‌طوركلي‌پايداروامكان‌پذيرباشد.كشاورزان زيستي‌باكشت‌چندين‌محصول‌دريك‌زمان‌كه‌اغلب با‌دامداري‌همراه‌است‌تنوع‌شغلي‌خودرا افزايش‌مي‌دهند.
  • سلامت شرایطی است که یکپارچگی و تداوم سیستم های زندگی را تضمین می کند.
  • استفاده هوشمندانه از منابع و مدیریت مصرف در نهایت چرخه ای دقیق و منظم از تولید و مصرف را به وجود خواهد آورد که نه با کمبود رو به رو میشود و نه در آن اسراف اتفاق میافتد.
  • اولین مدرسه کشاورزی در ایران در سال 1279 خورشیدی تاسیس شد.
  • در این سیستم، در شرایطی که آفت یا بیماری شدت یابد و با روش های دیگر مبارزه، که قبلا ذکر شد، کنترل آن میسر نشده باشد، استفاده از ترکیبات معدنی و یا ترکیبات آلی که منشاء طبیعی داشته باشند، مجاز می باشد.

عملكردكشاورزان‌زيستي‌اغلب ‌طي3تا5 سال اوّل که مرحله گذار ازكشاورزي‌رايج خوانده میشود،دركمترين‌مقداراست. به وبلاگ ترویج و آموزش کشاورزی چیا خوش امدید لطفا برای بهتر شدن ان نظر بدهید. در این مدل جهانی ایده آل است که زنجیره غذایی توسط تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کنترل شده و شرکت ها نقشی در کنترل آن ندارند. لزوم اهتمام به کشاورزی سبز یا همان ارگانیک در نهایت موجب حفظ زیستگاه های حیاتی و حوزه های آبخیز شده و سلامت خاک و کیفیت آب را ارتقا میدهید. محصولات سالم و در حال رشد ذرت و سورگوم سبز است (سورگوم ممکن است کمی پررنگ تر باشد).

http://ahwaz-music.irجامع ترین و بروزترین مجموعه آموزشی کودهای کشاورزی و تغذیه گیاهی در ایران شامل فیلم ها، کتاب ها و سایر منابع آموزشی ارزشمند، هم اکنون در دسترس شماست. این مجموعه آموزشی به صورت فایل های دانلودی عرضه شده است. باقیمانده ترکیبات حاصل از مصرف کود های شیمیایی در میوه ها و محصولات کشاورزی، سلامت مصرف کنندگان این محصولات را به خطر انداخته است. شایان توجه است که این دسته از سموم بایستی حداقل خطر را برای جانوران، بخصوص پستانداران و حشرات مفید داشته باشد و کمترین آسیب ممکنه را به محیط زیست وارد نماید و سریعا تجزیه شده و در طبیعت انباشته نشوند. امروزه آفت کش هایی به بازار آمده اند که مصرف آن ها در کشاورزی ارگانیک اشکال ندارد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید