محققان تلاش می کنند علف های هرز را به محصول تبدیل کنند

این امر ارزش پنی کرس را به عنوان خوراک دام محدود می کند. گیاهان خام حاوی گلوکوزینلات حاوی آنزیم هایی هستند که آنها را به محصولات سمی در بدن تجزیه می کند. در حالی که حرارت دادن این آنزیم را غیرفعال می کند، گلوکوزینالات ها می توانند طعم بدی را به محصولاتی مانند شیر اضافه کنند، به عنوان مثال، اگر گاوهای شیری با کنجاله کلزا تغذیه شوند.

چیزی که ممکن است شبیه بدترین آلودگی علف های هرز باشد، ممکن است فقط یک محصول پوششی و دانه روغنی جدید به نام شاهی خانگی یا به طور رسمی Thlaspi arvense باشد. جان سدبروک استاد ژنتیک در دانشگاه ایالتی ایلینویز و یکی از محققانی است که برای تبدیل این علف هرز به محصول کار می کند. از برخی جهات، رشد گیاه نسبی خود، کلزا را بازتاب می دهد.

مقاله کامل را در www.producer.com بخوانید.



منبع

دانشمندان آمریکایی می خواهند علف بو را به دانه روغنی مقاوم در برابر سرما و فصل کوتاه شبیه به کاملینا تبدیل کنند. پذیرندگان اولیه ممکن است بخواهند کمی وقت بگذارند تا به همسایگان توضیح دهند که چرا کل حوزه آنها تحت پوشش چیزی است که به نظر می رسد، و از نظر ژنتیکی، عمدتاً علف تعفن است.

سدبروک و همکارانش از ابزارهای اصلاح نباتات مانند ویرایش ژن CRISPR برای اصلاح شاهی استفاده کرده اند. او گفت: “ما به نقطه ای رسیده ایم که این محصول می تواند اقتصادی باشد.”

مانند اجداد کلزا، شاهی پنی از دو مشکل رنج می برد: سطح بالای اسید اروسیک ضد تغذیه در روغن و سطوح بالای گلوکوزینالات، به ویژه یکی به نام سینیگرین، در وعده غذایی. اگر اثرات پاک کنندگی سینوس یک سس خوب ترب را تجربه کرده اید، با سینیگرین آشنا هستید.