انواع خاک کشاورزی کدامند؟ فرات پلیمر | gold-flower

دانستن بافت خاک به شما می گوید که خاک مزرعه شما حاصلخیز است یا خیر؟ مناسب کشت چه محصولاتی می باشد؟ درواقع بافت خاک مشخص می کند هرکدام از ذرات معدنی تشکیل دهنده، به چه مقدار در خاک موجود می باشد. بیشتر باغداران ترکیبی از خاک با کودهای جامد، کودهای پوسیده یا کمپوست را استفاده می کنند . بسیاری از محصولات با ترکیب کمپوست 30٪، و 70٪ خاک بخوبی رشد می کنند، اما سبزیجات و میوه ها با کمترین میزان کمپوست بهتر عمل می کنند. مقادیر کود مصرفی، ممکن است بسته به غلظت شان متفاوت باشد؛ دستورالعمل های مجله خبری گل و گیاه مخصوص و مربوط به هر گیاه را دنبال کنید.باغبانی “بدون شخم” یا “بدون حفاری” طرفدار افزودن مواد به سطح است و اجازه می دهد مواد به تدریج در خاک تجزیه شوند. فعالان این روش، معتقدند این تکنیک طبیعی تر و کمتر تهاجمی بوده و برای بهبود و اصلاح خاک مناسب است، هر چند که نتایج کلی ممکن است سال ها طول بکشد تا بدست آیند و در این بین مواد ارگانیک فراوانی نیز استفاده می شود. خاک مناسب برای کشاورزی حاوی مقدار کافی از مواد ارگانیک مغذی‌ست تا شرایط مطلوبی را برای رشد گیاه در فصول مختلف ایجاد نماید.

  • با این حال، کیت های تست pH ارزان قیمت در فروشگاه های کشاورزی و یا گلخانه ها استفاده آسان در خانه بکار می رود.نمونه را به کشاورز حرفه ای پیشنهاد شده ارسال کنید، و می توانید برای مقدار افزودنی ها از آن توصیه ها استفاده کنید.
  • تمام عناصر ریز مغذی به مقدار خیلی کم برای مصرف گیاهان مورد نیاز است ام همن مقدار کم در صورت نبود باعث ایجاد اختلال در رشد گیاه می باشد.
  • شیوه ی نمونه گیری برای آزمایش خاک کشاورزی از مزارع بسیار سادست.
  • کوکوپیت تشکیل شده از پوسته میوه نارگیل است از این ماده برای سبک کردن خاک های سنگین استفاده می شود.
  • به طور کلی برای هر واحد نمونه گیری، حداقل 10 نمونه مرکب از همه جای زمین لازم است.
  • خاک های سبک- شنی (شنی، شنی لومی، لومی شنی) دارای ظرفیت نگهداری آب و مواد غذایی کمتری هستند.

خاکهای لومی به طور مرتب نیاز به پر کردن مواد آلی دارند زیرا ذاتا اسیدی هستند. به طور معمول رشد ریشه مرکبات در چند سانتی متری بالای سطح ایستایی (آب زیرزمینی) متوقف می شود که به علت فقدان اکسیژن و حضور پاتوژنهای ریشه در وضعیت اشباع خواهد بود. در یک خاک خوب، بدون هیچ لایه فشرده ای، بیشتر ریشه های تغذیه کننده در عمق حدود70 سانتی متری لایه سطحی خاک توزیع می شوند. اندازه درختان مرکبات به پایین ترین عمقی که ریشه های ریز در آن می توانند رشد کننده بستگی دارد.

کود آمینو استار فروت ست اورانتیکا اسپانیایی

به طور کلی کلاس های بافت خاک در جدول 2-1 نشان داده شده است. کلاس های متوسط و نسبتا درشت، مناسب ترین کلاس های بافت خاک برای کاشت مرکبات هستند. مدیریت آبیاری و تغذیه درختان مرکبات در بافت های با کلاس مختلف، متفاوت است و معمولا در کلاس های بافت درشت به مدیریت آبیاری و تغذیه فشرده تری نیاز است. برخی از گیاهان و سبزیجات که ریشه های گسترده و وسیعی دارند باید از خاک کشت حاوی پرلیت در آنها استفاده شود. چون ریشه ها باید فضای کافی برای رشد داشته باشند و دچار مشکل نشوند.

بهترین خاک کشت در کشاورزی کشور ایران چیست

مواد آلی هم با مواد غیر آلی ترکیب می شوند تا خاک ایجاد شود. از این رو باید توجه خاصی به خرید کود های کشاورزی داشته باشید. بسیاری از کشاورزان معتقدند تنها با خرید کود های ارگانیک میتوانند یک کشاورزی ایده آل داشته باشند، اما چنین نیست. کود های شیمیایی نیز میتوانند بسیار مفید باشند اما باید در نحوه مصرف آن ها دقت و تحقیق کرد.

بهترین روش متداول جهت نمونه برداری از مزرعه یا باغ به روشی که به زیگزاگی موسوم است می باشد. سپس خاکهای جمع آوری شده را کاملا با هم مخلوط کرده و از مخلوط حاصل یک نمونه به وزن تقریبی یک تا دو کیلوگرم جدا و در کیسه ای تمیز میریزد. این کیسه با ذکر تاریخ و مشخصات به آزمایشگاه ارسال خواهد شد. پیشنهاد می شود برای بدست آوردن نتایج دقیقتر از هر ۵۰۰۰ متر مربع یک نمونه مرکب خاک تهیه به آزمایشگاه تحویل داده شود. افزودن مواد آلی، قابلیت خاک های سبک-شنی را در حفظ آب و مواد غذایی و قابلیت خاک های سنگین – رسی را برای زهکشی بهتر و مقاومت به فشردگی را بهبود میبخشد.

http://ahwaz-music.ir