یافتن جایگزین هایی برای ذغال سنگ نارس

در میان چالش‌هایی که تولیدکنندگان با آن مواجه هستند، کاهش استفاده از ذغال سنگ نارس قطعا بیش از یک سردرد ایجاد می‌کند. کاهش محتوای ذغال سنگ نارس در بسترها تا 50٪ حداقل چالش ها را به همراه دارد، به ویژه در آب و هوای خاصی که مواد جایگزین می توانند عملکرد رسانه در حال رشد را تکمیل یا حتی بهبود بخشند. با این حال، کاهش بیشتر محتوای ذغال سنگ نارس می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد محصول تأثیر بگذارد. این همان جایی است که بزرگترین چالش برای سازندگان زیرلایه نهفته است.

رسا مارتنز از Compaqpeat می گوید: “یک مانع مهم در این تلاش، عدم درک آگاهانه در میان برخی از سیاست گذاران است.” “در حالی که قصد حفظ ذخایر ذغال سنگ نارس ستودنی است، مقررات باید متعادل باشد، به خوبی تحقیق شود، و چرخه حیات کامل رسانه های در حال رشد را در نظر بگیرد. تجربه ما نشان می دهد که بسترهای کاهش یافته ذغال سنگ نارس یا بدون ذغال سنگ نارس، ذاتا دوستدار محیط زیست نیستند. ارزیابی اثرات زیست محیطی آنها، از جمله تولید، پردازش، تحویل، استفاده و دفع، بسیار مهم است.”

او می‌گوید مهم است که بر این نکته تاکید شود که ذغال سنگ نارس از نظر مقرون به صرفه بودن، بهینه‌سازی رشد گیاه و در دسترس بودن بی‌نظیر است. آنها ادامه می‌دهند: «مساحت زمین‌های ذغال سنگ نارس جهانی وسیع است، با این حال نسبت مورد استفاده برای ذغال سنگ نارس باغبانی کمتر از 0.05 درصد است. “در اتحادیه اروپا، این رقم حدود 0.03٪ از تورب زمین های جهانی است، که تنها 0.4٪ از تورب زمین های اتحادیه اروپا را نشان می دهد. علاوه بر این، ذغال سنگ نارس یک منبع به آرامی تجدید پذیر است. ذغال سنگ نارس یک فسیل نیست، و ذغال سنگ نارس باغبانی کمتر از رشد طبیعی آن استخراج می شود. “

جایگزین، گزینه ها
چالش اجتماعی ناشی از کاهش استفاده از ذغال سنگ نارس فراتر از ملاحظات زیست محیطی است. مواد جایگزین ممکن است اغلب هزینه بیشتری داشته باشند و ممکن است منجر به بازده محصول کمتر شود که منجر به افزایش قیمت مواد غذایی و سایر محصولات گیاهی شود. رسا خاطرنشان می کند: “این خواستار یک رویکرد ظریف است که مزایای کاهش ذغال سنگ نارس را در مقابل تاثیر آن بر بهره وری کشاورزی و امنیت غذایی جهانی می سنجد.”

با این حال، جایگزین های خوب برای ذغال سنگ نارس هنوز به طور گسترده در دسترس نیست، و این کار را برای کشاورزان برای غلبه بر این مانع بسیار دشوار می کند. تولیدکنندگان بستر سخت در تلاش هستند تا راه حل های مناسبی را بیابند که نه تنها موثر باشد بلکه از نظر مالی نیز پایدار باشد. رسا می‌گوید: «Compaqpeat با توسعه راه‌حل‌های نوآورانه و اتخاذ شیوه‌های پایدار، چالش کاهش استفاده از ذغال سنگ نارس در بسترها را به طور فعال برطرف کرده است. “با شناخت فشارهای زیست محیطی و سیاسی برای به حداقل رساندن استفاده از ذغال سنگ نارس، ما در حال آماده سازی طیف وسیعی از بسترهای کاهش یافته ذغال سنگ نارس و کاوش مداوم مواد خام جایگزین بوده ایم.”

اما چگونه می‌توانید حتی به دنبال جایگزینی بگردید در حالی که ذغال سنگ نارس تنها راه‌حل قابل دوام به نظر می‌رسد؟ “اول، ما مجموعه گسترده ای از دستور العمل های بستر کاهش ذغال سنگ نارس ایجاد کرده ایم. این مواد جایگزینی مانند EcoFibri®، پرلیت، سونوریت، پوست درخت کاج، الیاف کوکو، کوکوپیت و غیره را در خود جای داده اند. این تنوع نه تنها استفاده از پیت را کاهش می دهد، بلکه ارائه می دهد. راسا می‌گوید: فواید خاص در برخی سناریوهای کشاورزی، افزایش رشد و عملکرد محصولات مختلف. اینگونه بود که Compaqpeat خط Growflex را توسعه داد که به طور خاص برای کمک به تولیدکنندگان بدون توجه به روش رشد یا شرایط آب و هوایی طراحی شده است.

رسا توضیح می‌دهد: «در اروپا، محصولات Growflex ما به‌خوبی تنظیم شده‌اند تا با شیوه‌های خاص باغبانی و محیط نظارتی منطقه هماهنگ شوند. این راه‌حل‌های سفارشی، ملاحظات زیست‌محیطی را با واقعیت‌های عملی کشاورزی مدرن متعادل می‌کند و به طور همزمان، نیازهای ظریف بازار اروپا را در نظر می‌گیرد.»

برای تولیدکنندگان ایالات متحده و کانادا، خط Growflex به نیازهای منحصر به فرد منطقه آنها می پردازد. تغییر بازار آمریکای شمالی به سمت محصولات باغی پایدار و محلی. از سوی دیگر، در آمریکای جنوبی، ریزاقلیم های مختلف و تکنیک های کشاورزی مجموعه ای منحصر به فرد را ایجاد می کند. چالش‌های پیش روی کشاورزان. محصولات Growflex ما برای رویارویی با این چالش‌ها طراحی شده‌اند و بسترهایی را ارائه می‌دهند که با طیف گسترده‌ای از شرایط آب و هوایی در کشورهایی مانند برزیل، آرژانتین و شیلی سازگار هستند. هفتاد کشور، بر تطبیق پذیری و تطبیق پذیری خط Growflex تاکید می کنند. هر بازار شیوه ها و چالش های کشت متمایز خود را دارد و بسترهای سفارشی ما در برآوردن این نیازهای متنوع با دقت و دقت ماهر هستند. به بیان صریح، Compaqpeat خط بستری را توسعه داده است که مکان، آب و هوا و همچنین محصول آگنوستیک است و هر نوع روش رشد را در خود جای می دهد.

الیاف چوب
ماده مخفی خط Growflex EcoFibri است. رسا می‌گوید: «اول از همه، EcoFibri یک جزء کلیدی از بسترهای کاهش‌یافته ذغال سنگ نارس ما است و کاملاً با ارزش‌های پایداری زیست‌محیطی ما هماهنگ است. اما این EcoFibri حتی چیست؟ “EcoFibri از چوب طبیعی و تجدیدپذیر برداشت شده از کشورهای بالتیک ساخته شده است. به یک الیاف چوبی ریز پردازش می شود که به دلیل ساختار خود باعث افزایش اکسیژن در منطقه ریشه زایی می شود و حجم منافذ پر از هوا را افزایش می دهد. این برای رشد سالم ریشه بسیار مهم است. علاوه بر این، یکپارچگی ساختاری قوی EcoFibri کیفیت پس از آبیاری را حفظ می کند، از شرایط بی هوازی و رشد جلبک های سطحی جلوگیری می کند. علاوه بر این، EcoFibri نقشی حیاتی در مدیریت مواد مغذی در بسترها ایفا می کند. این اجازه می دهد تا سطوح نیتروژن متناسب را ایجاد کند و کوددهی را بهینه کند. و حصول اطمینان از جذب موثر مواد مغذی توسط گیاهان.

در عین حال، فضای زیرلایه در صنعت با مشکلات کیفی و هزینه های سرسام آور حمل و نقل گرفتار شده است. “تغییر کیفیت کوکو در بازار نیاز به یک رویکرد هوشیارانه از سوی ما دارد. با توجه به تعهد ما به محصولات با کیفیت بالا، ما استفاده از کوکو در بسترهای خود را بسیار جدی می گیریم. این شامل بررسی های دقیق کیفیت و تامین دقیق منابع است. اطمینان حاصل شود که هر کوکوی استفاده شده مطابق با استانداردهای بالای ما است. چالش های کوکو، مانند تغییر در سطوح سدیم، مسائل کنترل pH، و پتانسیل رشد کپک و قارچ، ما را ملزم می کند که در فرآیندهای تضمین کیفیت خود کوشا باشیم. رسا توضیح می دهد که زیرلایه های ما قابل اعتماد و موثر برای مشتریان ما باقی می مانند. زمانی که صحبت از هزینه های حمل و نقل به میان می آید، ما دائماً استراتژی های مختلفی را بررسی می کنیم، مانند بهینه سازی مسیرهای حمل و نقل و بهینه سازی فضا. به طور کلی، ما همیشه اقدامات پیشگیرانه ای را برای جبران و مدیریت بهتر هزینه های حمل و نقل انجام می دهیم، که به ما امکان می دهد قیمت های رقابتی را حفظ کنیم. برای محصولات ما.”

البته، این شرکت همچنان در حال تهیه راه‌حل‌های جدید برای مقابله بهتر با چالش‌های تولیدکنندگان است و در عین حال، آنها فرآیندها و برون‌سپاری مواد خود را به‌طور دقیق و پایدار تنظیم می‌کنند. “در حالی که تمرکز اخیر Compaqpeat بر روی عرضه محصولات کاملاً جدید نبوده است، نوآوری های ما در افزایش کیفیت، قابلیت اطمینان و پایداری طیف محصولات فعلی ما قابل توجه بوده است. این رویکرد تضمین می کند که ما همچنان نیازهای در حال تحول بازار باغبانی را برآورده می کنیم، در حالی که حفظ استانداردهای بالا.”

برای اطلاعات بیشتر:
Compaqpeat SIA
“Pūces”، صفحه Rucavas.
روکاواس نوامبر
LV-3477 لتونی
تلفن: 3467005 6 +371
[email protected]
compaqpeat.com

منبع