“هیچ کس دیگر مجبور نیست زندگی خود را با عبور از ناودان نازک روی سقف گلخانه به خطر بیندازد.”

هدف تیم Drohnen Agrar Service (DAS) با استفاده از پهپاد 50 کیلوگرمی پاشش مایع، کاهش کار و هزینه برای مصرف کنندگان است. این شرکت تنها در ژوئن 2023 شروع به کار کرد و همیشه تصور می کرد که پهپاد خود برای سایه زنی گلخانه استفاده شود. به لطف تلاش‌های مدیر عامل سباستین هیلوویچ، تنها دو هفته پس از دریافت پهپاد DAS، این شرکت موفق به آزمایش شستشوی گلخانه‌ای از هوا شد.


Sebastian Hylewicz از خدمات Drohnen Agrar

لایه نازک پوشش
سباستین در مورد نتایج این آزمایش‌های شستشوی گلخانه‌ای مشتاق است: او می‌گوید: «مشتری در مقایسه با استفاده از آن در هر دست، واقعاً از نتیجه شگفت‌زده شد. وقتی از Sabastian در مورد مزایای استفاده از پهپاد پرسیده شد، فهرستی ارائه کرد: “این پهپاد می تواند لایه نازکی از پوشش را بپاشد که به سرعت روی شیشه خشک می شود. ما پهپاد خود را در خطوط باریک بالای گلخانه به پرواز در می آوریم تا هر نقطه روی پشت بام باشد. چندین بار پوشانده شده و سرریز می شود. به این ترتیب ما از مقدار مناسبی از پوشش و سقف گلخانه ای یکنواخت و کاملاً پوشیده اطمینان می دهیم.

علاوه بر این، پهپاد می تواند هم قسمت های کوچک و هم مناطق بزرگ را اسپری کند. و ما همچنین می‌توانیم گلخانه‌های بزرگ را به چندین مزرعه تقسیم کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که هر قسمت دارای مقدار مناسب سایه است. این ممکن است زمانی مفید باشد که یک گلخانه گیاهان مختلف رشد می‌کند.» میزان مایع یا عامل سایه بان را می توان با توجه به خواست مشتری تنظیم کرد.

با این حال، او تاکید می کند که مزیت استفاده از پهپاد جنبه ایمنی آن است: “هیچ کس مجبور نیست دوباره زندگی خود را با عبور از ناودان نازک روی سقف گلخانه به خطر بیندازد.”


پهپاد DAS برای سایه اندازی گلخانه استفاده می شود. منبع: DAS

سال گذشته، در سال 2023، DAS 10 هکتار پوشش گلخانه را سمپاشی کرد و 10 هکتار از پوشش گلخانه را تمیز کرد، که همه با پوشش های ReduSol و Lumiforte انجام شد. سباستین می گوید: “ما باید بتوانیم تقریباً همه پوشش های موجود در بازار را اعمال کنیم، اما ما فقط ReduSol را از Lumiforte اعمال کردیم زیرا هر مشتری آن را درخواست کرد. ما از Redusol بسیار راضی هستیم زیرا لایه نازکی که ما اعمال می کنیم در برابر آب مقاوم است. این برای پرورش دهندگان مهم است.” وقتی نوبت به سال 2024 می رسد، وی خاطرنشان می کند که تلاش خواهند کرد تا میزان سایه اندازی و نظافت گلخانه شرکت را افزایش دهند.

برای اطلاعات بیشتر:
سرویس درونن آگرار
برگشتگ 16 جی
47608 گلدرن، آلمان
تلفن: 0174 6866490
ایمیل: [email protected]
www.drohnen-agrar-service.de

منبع