پاور کامپیوتر راهنمای خرید منبع تغذیه کامپیوتر در دیجی کالا مگ

وب سایت های زیادی برای این کار وجود دارند که ما به شما پیشنهاد می کنیم از محاسبه گر توان وب سایت فارسی زبان گرین یا محاسبه گر توان مورد نیاز وب سایت معروف کولر مستر استفاده نمایید که لینک آنها در زیر قرار داده شده است. در سال های اخیر مدل های مختلفی از پاور کامپیوتر در بازار آمده اند که هرکدام نسبت به کارایی شما قیمت های متفاوتی دارند برای آشنایی بهتر چند مدل از آن ها را برای شما آورده ایم. انواع بسیار زیادی فرم فکتور پاور وجود دارد اما همه آنها برای PCهای اداری و گیمینگ مناسب نیستند. Corsair RM750x علاوه بر کارایی بالا؛ ابعاد جمع و جور، دو کانکتور EPS و عملکرد بی صدا؛ مقدار وات خوبی را ارائه می دهد. گارانتی 10 ساله از این محصول پشتیبانی می کند و این برند به دلیل پشتیبانی که دارد به طور مثال زدنی شناخته شده است.

  • رتبه بندی های بالاتر با عنوان تیتانیوم و پلاتینیوم معمولا فقط قیمت خیلی بالاتری دارند و کلا ارزش پولی که بابت آن پرداخت می شود ندارند.
  • به همین دلیل جریان برق اصلی با فرکانس ۵۰ تا ۶۰ به جریانی به فرکانسی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار هرتز تبدیل می‌شود.
  • این اتصال ها از طریق سوکت ها انجام می شود و به سادگی فعالیت خود را انجام می دهند.
  • در پاورهای ارزان‌قیمت‌تر فیلترهای کمتری وجود دارد و در ارزان‌ترین پاورها هیچ ساختاری برای فیلتر کردن دیده نمی‌شود.

هرچند روند گواهی و مدرک دادن به محصولات چندان سخت گیرانه نیست اما زمانیکه محصول به عنوان 80 Plus مورد تایید قرار گیرد، یعنی حداقل 80 درصد بازدهی دارد. این گواهینامه حتی می‌تواند سطوح بالاتر را نیز با عباراتی نظیر 80 Plus برنز، نقره‌ای، طلایی و تیتانیومی مشخص کند. کاربران معمولی با استفاده‌های متداول از سیستم بهتر است به استاندارد 80 Plus یا حتی 80 پلاس برنزی قانع باشند؛ مگر اینکه بتوانند منبع تغذیه سطح نقره‌ای یا طلایی را با قیمتی عالی به دست آورند. برخی از مشخصات ظاهری به شما نشان می دهد که این منبع تغذیه مناسبی برای شما خواهد بود. دارای استاندارد CE نیز باشد و علامتش روی برچسبی روی دستگاه نصب شده باشد. کابل برق این قطعه باید در هر سه قسمت دو شاخه، کابل و مادگی علامت استاندارد داشته باشد.

بازدهی بهتر، منبع تغذیه بهتر

به همین دلیل جریان برق اصلی با فرکانس ۵۰ تا ۶۰ به جریانی به فرکانسی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار هرتز تبدیل می‌شود. این قطعه ولتاژ DC را با سرعت بسیار بالایی سوئیچ می‌کند و نام منبع تغذیه سوئیچینگ نیز به همین دلیل برای آن انتخاب شده است. شرکت های تولید کننده پاور برای اینکه میزان کارایی  پاور را نشان دهند، از گواهی نامه ای تحت عنوان 80Plus استفاده می کنند که میزان راندمان کاری آنها را در فشار کاری مختلف می سنجد.

پاور کولر مستر MWE Bronze 600W Power Supply

دانستن چند راهنمای خرید پاور کامپیوتر ساده به شما کمک می کند تا از این خطرات به سادگی اجتناب کنید. این پاورهای کامپیوتر قیمت های متفاوتی دارند که برخی از آن ها بهتر است برای کامپیوتر های گیمینگ استفاده شوند. بسته توان آن ها شما می توانید هریک از این مدل های برجسته و جدید را انتخاب کنید تا بازدهی کامپیوتر خود را بالاتر ببرید.

شما می توانید با جمع کردن این توان ها، توان مصرفی سیستم خودتان را به دست بیاورید. این گونه می توانید پاوری را انتخاب کنید که حداقل 10 درصد و حداکثر 20 درصد بالاتر از توان مصرفی سیستم قدرت دارد. پاور کامیپوتر یا به عبارتی منبع تغذیه رایانه، از جمله قطعات حساس و مهمی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. برای بستن یک سیستم خوب و مفید، باید تجربه بالایی داشت و قطعاتی خریداری کرد که قابل اعتماد و با بازدهی بالا باشند. یکی از این قطعات ضروری، منبع تغذیه است که اگر وقت بگذارید و گزینه درستی را انتخاب کنید، در بلند مدت به نفع خودتان خواهد بود و بازدهی و عملکرد دسکتاپ شما بیشتر خواهد شد. در این مقاله به موارد متعددی پرداخته شده تا شما بتوانید بهترین برند پاور کامپیوتر را خودتان تشخیص دهید.