بهترین خاک برای کشاورزی خاک مناسب کشاورزی انواع خاک کشاورزی شرکت کودکو | gold-flower

وجود مواد مغذی در خاک برای پرورش گیاه بی عیب و نقص بسیار ضروری می باشد. از ورمی کمپوست به عنوان کود برای تقویت خاک استفاده می شود. جزو عناصری هستند که در خاک تولید نمی شوند باید از طریق کود دهی این مواد را به خاک رسانید. هر گیاهی جدول تغذیه مختص خود را دارد بطور مثال کودی که برای گیاهان آپارتمانی گلده در مرحله ی جوانه زنی مناسب است با کود صیفیجات متمایز است.

  • اگر اندازه ی نوار خاکی قبل از شکستن 2.5 تا 5 سانتیمتر (1-2 اینچ) باشد، شما خاک لومی رسی دارید.
  • شوری خاک یک مشکل عمده برای کشت مرکبات، به ویژه در مناطق خشک و همچنین مناطقی است که از آبهای شور به عنوان منبع آبیاری مرکبات استفاده می شود.
  • با این تعریف خاک کشاورزی و زراعی یک محیط بی جان و ثابت و محدود به چند سانتی متر نیست بلکه یک ماده پیچیده و متحرک محسوب می شود که در طول زمان موادی به آن اضافه و یا از آن خارج شده در نتیجه تغییر شکل یافته است.

عمق ماندابی، به طور کلی عمق آب راکد در سطح خاک است که با واژه های کم عمق، متوسط و عمیق توصیف شده و برحسب سانتی متر اندازه گیری و ثبت می شود. نوعی خاک برگ است که دراثر انباشته شدن برگ ها درپای درختان تجزیه میشود.چون برگهای گوناگون در این خاک مجله خبری گل و گیاه هست از نظر تغذیه خاک بسیار غنی میباشد که به جای خاک پیت نیز استفاده میتوان کرد. بارها دیده شده است که خاک پس از مدتی آبیاری درگیر مشخص سفتی و درهم فشردگی می شود و به طور کلی این موضوع سبب می شود که لزوم استفاده از پرلیت در خاک مشخص شود.

هورمون ریشه زا زاک

هرچه میزان شوری بیشتر باشد، میزان هدایت الکتریکی نیز بالاتر است. خاک های کشاورزی در نهایت تعیین کننده میزان بهره وری در واحد سطح و کیفیت محصولات می باشند. یک خاک غنی از مواد و عناصر غذایی میتواند شما را تبدیل به یک کشاورز نمونه کند که بیشترین برداشت و بهترین محصول را روانه بازار می کند.

نکات مهم در نمونه برداری از خاک :

البته باید گفت که اکثر خاک های کشور ما نیز قلیایی می باشند که با توجه به این مسئله استفاده از کودهای کنترل کننده ph مثل کودهای گوگردی بسیار پر اهمیت می باشند. قسمت جامد خاک حاوی مواد آلی و معدنی می باشد که مواد معدنی ذرات ریز و درشت خاک را تشکیل میدهد که این همان کانی های تجزیه شده از سنگ ها میباشند. خاک پس از برداشت محصول و قبل از کاشت مجدد نیاز به بازیابی دارد. اضافه کردن کود (کوددهی هوشمند، نانو کود)، مالچ، خاکورزی، مواد آلی مانند کمپوست از روش های بازیابی خاک است. گلها به خاكهای حاوی مواد آلی مانند خزه ها ​​نیاد دارند تا زهكشی مناسبی داشته باشند.

کشاورزی

منافذ درشت كه هوا در آنها جای دارد و منافذ ریز كه محل نگهداری آب در خاك است. آب و خاك همراه با مواد محلول در آن، «محلول خاك» را تشكیل می دهد. چگونگی به هم پیوست ذرات معدنی و آلی خاک را به یک دیگر که فرم و شکل خاصی به آن می دهد ساختمان خاک گویند.

http://ahwaz-music.ir