“نوآوری، رقابت، و فرصت های جدید برای بخش پرورش گل”

در طی هفته 11 تا 15 مارس، 9 پرورش دهنده، از بوگوتا ساوانا، گونه های جدید دیانتوس را که برای فصل آینده مرسوم خواهند شد، به جهان معرفی خواهند کرد.

“پرورش دهندگان دیانتوس را در کانون توجه نوآوری در سطح جهانی قرار داده اند. با توجه به این واقعیت که کلمبیا شرایط مطلوبی برای تولید و صادرات گل های شاخه بریده دارد، هفته دیانتوس بهترین بستر برای نمایش گونه های جدید در سراسر جهان است. بنابراین، آن را افزایش می دهد. آگوستو سولانو، مدیر عامل انجمن بازرگانی گل میخک در کلمبیا، آگوستو سولانو، گفت: تصوری که خریداران و مشتریان بین المللی میخک دارند، این مفهوم را تقویت می کند که آنها گل های مدرن با بافت ها و رنگ های بی نهایت هستند.

“هفته Dianthus 2024 به پرورش دهندگان اجازه می دهد تا گونه های جدید دیانتوس را که در کشور ما توسعه یافته و اقتباس شده اند به تولیدکنندگان، خریداران و سایر ذینفعان محلی و بین المللی ارائه دهند. به نام “خانه باز” بازدید از مزارع فضای مناسب و مناسب برای ملاقات با دیگران و ایجاد فرصت های تجاری جدید.”

“فعالیت های تجاری که در هفته دیانتوس 2024 انجام خواهد شد، قدرت بیشتری را برای صادرات این گونه که یکی از نماینده ترین کلمبیا در جهان است، اعمال خواهد کرد. این امر با ابتکار 9 پرورش دهنده مهم، از طریق سولانو می گوید: هماهنگی و بیان Asocolflores، انجمن صادرکنندگان گل کلمبیا.

و به لطف تلاش هیبریدایزرها در کلمبیا، مفهوم میخک در حال تغییر و تکامل بوده است. آن‌ها توانسته‌اند ترکیب‌های شگفت‌انگیزی از رنگ و بافت ایجاد کنند، در حالی که هرگز پارامترهای کیفیت، عمر گلدان و جنبه‌های بهداشت گیاهی را نادیده نگرفته‌اند و آنها را در چیدمان گل‌ها متنوع‌تر کرده‌اند.

به گفته سولانو، این رویدادی است که به طور قطع نشان خواهد داد که چرا میخک های کلمبیایی بهترین در جهان هستند. به همین ترتیب، میهمانان مزارع گل به طور مستقیم تمام فرآیندهای نوآوری توسعه یافته در کشور را برای اطمینان از پرورش گل پایدار تجربه خواهند کرد.

برای انجام یک برنامه هیبریداسیون با دیانتوس، دانش عمیق واریته ها و همچنین مجموعه ای قابل توجه و مستند از مواد ژنتیکی مورد نیاز است تا سال به سال به برنامه های تلاقی تلاش شده دست یابیم. بنابراین، هزاران بذر درجه بندی می شوند و برای به دست آوردن گونه های جدید به عنوان بخشی از فرآیندی که 4 تا 6 سال طول می کشد، انتخاب می شوند.

بازار اصلی صادراتی این گونه ها ایالات متحده با 40 درصد مشارکت در حجم است و پس از آن ژاپن با 15 درصد، هلند با 12 درصد، لهستان با 5 درصد و اسپانیا با 5 درصد قرار دارند.

پرورش دهندگان و میزبانان “هفته Dianthus 2024” عبارتند از Ball، Selecta One، BreierCross، Danziger، Dümmen Orange، HilverdaFlorist Colombia، Propagar Plantas، Santamaría، و SB Talee de Colombia.

ارتباط میخک
Dianthus دسته ای از گیاهان از خانواده Caryophyllaceae با گونه هایی مانند Dianthus barbatus و Dianthus caryophyllus است. دومی معمولاً به عنوان میخک شناخته می شود. دیانتوس به معنای “گل خدایان” است. این تئوفراستوس یونانی بود که آن را نامگذاری کرد. واژه «دیانتوس» از دو کلمه یونانی «دیا» به معنای خدا و «آنتروس» به معنای گل گرفته شده است. گل میخک معمولاً با احساس عشق، تحسین و شادی مرتبط است. معمولاً با زیبایی و غرور همراه است، اما به لطف تنوع رنگ‌های مختلف، هر کدام با یک احساس یا احساس متفاوت مقایسه می‌شوند. قرمز برای عشق، اشتیاق و حساسیت؛ زرد برای افسون کردن و طرد شدن؛ صورتی برای عشق مادری؛ بنفش برای ظرافت و جذابیت؛ و سفید برای معصومیت و عشق خالص.

برای اطلاعات بیشتر:
هفته دیانتوس
www.dianthusweek.com

آسوکول فلورس
www.asocolflores.org

منبع