مالزی از کمی ارکیده برای جذب بخش بزرگی از گل‌کاری استفاده می‌کند

صادرات بین قاره ای گل های تازه بسیار دلهره آور است به ویژه به طوری که آب در محموله های هوایی ممنوع است. اما، با کمی نوآوری، وزارت کشاورزی و امنیت غذایی مالزی (MAFS) ابزاری را برای پیشبرد عملکرد خود در صنعت شکوفا 50 میلیارد دلاری (183,646,250,000.00 DHS) ابداع کرده است.

ما قبلاً از فرانسه سفارش‌هایی دریافت کرده‌ایم. بهترین مسیر برای رسیدن به اروپای غربی هنوز امارات متحده عربی است که مرکز آن است. ما در حال حاضر در ابوظبی تقاضا داریم. هر اتفاقی که در اینجا در دبی بیفتد، ترندساز تجربه سفرهای لوکس و لوکس، کشورهای دیگر است. نظام مالک، رئیس واحد گل‌کاری MAFS، به Gulf Today گفت.

منظور مالیک به طور خاص به صادرات جهانی نسخه مالزیایی موکارا، یک ارکیده وحشی مربوط به جنس واندا بود. راه اندازی جهانی از طریق امارات شامگاه چهارشنبه با حضور محمد فضلی امری علیامان، سرکنسول مالزی در دبی و امارات شمالی، شیز قاسم، مدیر اجرایی Orchidmas International LLC و نمایندگان گلفود انجام شد.

خالد بن ابراهیم معاون بخش توسعه بازرگانی و سرمایه گذاری در سخنان خوشامدگویی خود و به نمایندگی از داتوک لوکمان حکیم بن علی، دبیر کل MAFS، گفت که این راه اندازی جشن “یک نقطه عطف مهم در صنعت گل و گیاه مالزی” است.

در gulftoday.ae بیشتر بخوانید

منبع