صفحه پیدا نشد خدمات کشاورزی و مهندسی هوکارو | gold-flower

علاوه بر نوع اقلیم و شرایط آب و هوایی باید به نوع خاک منطقه کشت و کود مناسب توجه شود.مثلاً در مناطقی که خاک آن‌ها از نوع خاک‌های رسی و شنی است، باید از ترکیب این خاک‌ها به همراه آهک و کود حیوانی مناسب استفاده کرد. خاک تحت الارض (خاک تحتانی) در زیر خاک سطح الارض قرار دارد و به علت تراکم و فشردگی زیاد فاقد تهویه مناسب است لذا ریشه گیاهان به ندرت در آن توسعه می یابد. از طرفی موجودات ذره بینی خاک نیز به علت کمبود اکسیژن در آن فعالیت کمتری دارند. با توجه به دلایل ذکر شده خاک تحت الارض شرایط لازم برای رشد گیاهان را ندارد و از نظر کشت بسیاری از گیاهان زراعی و باغی به جز درختکاری اهمیت چندانی ندارد.

  • محصولات گیاهی مانند حبوبات مناسب است و گیاهان ریشه ای و صیفی جات در این خاک ها خوب رشد می کنند.
  • باعث تأثیر قابل توجه و معنی داری بر اسیدیته خاک نمی شود.
  • این پارامتر در این برگه ی آزمایش خاک کشاورزی بررسی نشده اما یکی از پارامترهای مهم در خاک ظرفیت تبادل کاتیونی می باشد.
  • مقدار آن بین 0.1 تا ۳ گرم در کیلوگرم خاک متفاوت می‌باشد.
  • زمین های زیر کشت ایران در حدود شانزده میلیون هکتار برآورد می شود و از این زمین ها حدود نیمی از آن کشت آبی و نیمی دیگر به صورت دیم کشت می شود.

اگر اندازه ی نوار خاکی قبل از شکستن 2.5 تا 5 سانتیمتر (1-2 اینچ) باشد، شما خاک لومی رسی دارید. با وجود اینکه ایران کشور وسیعی است، روی هم رفته مجله خبری گل و گیاه خاک ایران برای کشاورزی در ابعاد بزرگ آنچنان مناسب نیست. تنها 12٪ از مساحت ایران یعنی کمتر از 200 هزار کیلومتر مربع تحت عملیات کشاورزی است.

پارامترهای آزمایش خاک کشاورزی

در واقع منظور از نوع بافت همان سنگینی، سبکی، حاصلخیز یا ضعیف بودن خاک است. این موارد نشان دهنده این است که چه گیاهی برای این خاک مناسب است. نفوذپذیری ریشه در این خاک ها زیاد است، اما از نظر مواد تغذیه فقیر می باشند. به همین دلیل برای تقویت آن ها از خاک رس، کود آلی و خاک برگ استفاده می کنند. ریشه های مرکبات به کمبود اکسیژن منطقه ریشه بسیار حساس هستند و نیاز آنها به اکسیژن نیز زیاد است.

پرسودترین محصولات گلخانه ای کدامند؟

در واقع میزان پیت ماس که در خاک استفاده می شود می بایست به نسبت دو ماده دیگر غالب باشد. در پیت ماس یک سری مواد اولیه وجود دارد که برای گیاه بسیار مفید و الزامی بوده و در واقع بستری است تا خاک از شوری و مشکلات دیگر در امان باشد. پیت ماس سبب می شود تا شرایط مناسبی برای رشد گیاه ایجاد شود.

نمودار قیمت محصول

به استثنای اینکه مشکل اصلاح pH و مشکل رشد گیاهان را دارید، آزمایش هر سه سال یکبارخاک خوب است. اگر pH خاک برای گیاه خیلی کم باشد، PH خاک را با افزدونی ها، قلیایی تر کنید. از یک فروشگاه کشاورزی آهک باغی، پوست صدف خرد شده و یا سایر مکمل های کلسیم دار، و یا پوسته تخم مرغ پودر شده را خریداری کنید. افزودنی ها را با مقدار زیادی از خاک برای هر بار آزمایش pH خاک، بصورت دستی ترکیب کنید.

http://ahwaz-music.ir