خاک مناسب کشاورزی :: داروخانه گیاهپزشکی باغبان | gold-flower

منافذ درشت كه هوا در آنها جای دارد و منافذ ریز كه محل نگهداری آب در خاك است. آب و خاك همراه با مواد محلول در آن، «محلول خاك» مجله خبری گل و گیاه را تشكیل می دهد. چگونگی به هم پیوست ذرات معدنی و آلی خاک را به یک دیگر که فرم و شکل خاصی به آن می دهد ساختمان خاک گویند.

  • مقدار اکسیژنی که در هوای موجود در خاک وجود دارد از دی اکسید کربن کمتر است.
  • علاوه بر آن اکسیژن لازم برای گیاه به وسیله خلل و فرج خاک به گیاه می رسد و گاز دی اکسیدکربن زائد توسط این حفرات از خاک خارج می گردد.
  • چگونگی به هم پیوست ذرات معدنی و آلی خاک را به یک دیگر که فرم و شکل خاصی به آن می دهد ساختمان خاک گویند.
  • برای اینکه با مزایای آزمایش خاک آشنا شویم و مراحل مختلف انجام آن را نیز بشناسیم، کلینیک گل و گیاه جوانه باندر این مقاله توضیحات کاملی در مورد انجام این آزمایشات آشنا می کند.
  • زمین‌هایی که دارای خاک شنی – رسی و یا رسی- شنی هوموس دار هستند، مناسب‌ترین بستر برای کاشتن درختان مرکبات هستند.

عمق ماندابی، به طور کلی عمق آب راکد در سطح خاک است که با واژه های کم عمق، متوسط و عمیق توصیف شده و برحسب سانتی متر اندازه گیری و ثبت می شود. نوعی خاک برگ است که دراثر انباشته شدن برگ ها درپای درختان تجزیه میشود.چون برگهای گوناگون در این خاک هست از نظر تغذیه خاک بسیار غنی میباشد که به جای خاک پیت نیز استفاده میتوان کرد. بارها دیده شده است که خاک پس از مدتی آبیاری درگیر مشخص سفتی و درهم فشردگی می شود و به طور کلی این موضوع سبب می شود که لزوم استفاده از پرلیت در خاک مشخص شود.

مراحل آموزش اصلاح و بهبود خاک

هرچه میزان شوری بیشتر باشد، میزان هدایت الکتریکی نیز بالاتر است. خاک های کشاورزی در نهایت تعیین کننده میزان بهره وری در واحد سطح و کیفیت محصولات می باشند. یک خاک غنی از مواد و عناصر غذایی میتواند شما را تبدیل به یک کشاورز نمونه کند که بیشترین برداشت و بهترین محصول را روانه بازار می کند.

خاک فقیر

وجود مواد مغذی در خاک برای پرورش گیاه بی عیب و نقص بسیار ضروری می باشد. از ورمی کمپوست به عنوان کود برای تقویت خاک استفاده می شود. جزو عناصری هستند که در خاک تولید نمی شوند باید از طریق کود دهی این مواد را به خاک رسانید. هر گیاهی جدول تغذیه مختص خود را دارد بطور مثال کودی که برای گیاهان آپارتمانی گلده در مرحله ی جوانه زنی مناسب است با کود صیفیجات متمایز است.

با این حال ، خاک لومی نیاز به مدیریت دقیق دارد تا از تخلیه و خشک شدن آن جلوگیری کند. استفاده از مالچ و افزودن کمپوست و مواد مغذی آلی برای حفظ شادابی خاک ضروری است. خاک لومی، ترکیبی از شن و ماسه، گل و لای نسبتا یکدست، دارای بافتی ریز و کمی مرطوب است. این یک ویژگی های ایده آل برای باغبانی، چمنزارها و درختچه ها است.

http://ahwaz-music.ir