خاک مناسب برای کشاورزی تامین نهاده ایران | gold-flower

یکی از موضوعات بسیار مهمی که برای خاک بستر کشت در نظر گرفته می شود اکسیژن رسانی به ریشه ها است. در واقع هرچه پروسه اکسیژن رسانی بیشتر باشد سبب می شود که پرورش گیاه بهتر صورت بگیرد. پرلیت به نوبه خود سبب می شو تا یک خاک مناسب کشاورزی داشته باشیم، به طوری که خلل و فرج بیشتری در خاک ایجاد می کند. اگر بخواهیم بیس خاک کشت را معرفی کنیم، پیت ماس یکی از موارد قابل توجه است.

  • در مرحله اول برای داشتن یک زمین کشاورزی عالی و پرورش گیاهان ایتدا باید به خاک زمین خود توجه بسیاری کرد، زیرا خاک مناسب یکی از اصلی ترین و پر اهمیت ترین دلایل برای داشتن یک مزرعه با شرایط بسیار مناسب برای کشت گیاهان است.
  • بیشتر خاک های رسی که مقدار آهک بیشتر از 15 درصد دارند، خاک آهکی می گویند.
  • آن را روی یک روزنامه ریخته تا خشک شود و تمام آشغال ها، سنگ ریزه ها و سایر باقی مانده های بزرگ را حذف کنید.
  • اگر قبلا گیاهی کاشته شده باشد یا کارفرمایان به دنبال کاشت گیاه خاصی باشند تفسیر آزمایش این خواهد بود که با توجه به نیاز کودی آن گیاه، افزودن چه کودی در چه دوره زمانی مناسب خواهد بود.
  • شدید رشد ریشه مرکبات، تخلیه کربوهیدرات های ریشه، پوسیدگی بیشتر ریشه های تغذیه .

شامل خاک برگ،خاک چای،کود دامى و سم ضدعفونی کننده بوده که ph پایین تر از 6 دارند. خاک های اسکلتی خاک هایی هستند که حدود هفتاد و پنج درصد از ان را دانه هایی بزرگ سنگ و شن و ریگها شکل می گیرد، این خاک ها، آب را به مقدار زیاد از خود عبور می دهند و همیشه خشک هستند. این خاک ها بیشتر از هفتاد و پنج درصد ماسه شکل گرفته اند، قطر نسبتا بزرگی دارند و بر اساس اندازه دانه ها به خاک های ماسه ای درشت، متوسط و ریز تقسیم می شوند . حضور رس سبب تغییر خاصیت خاک های ماسه ای می شود و این نوع خاک آب را بیشتر در خود نگه می دارد تا خاک های ماسه ای که رس ندارند. پنجاه درصد این خاک ها متشکل از ذرات سلیت است و بر اساس اینکه ناخالصی مانند ماسه، رس و … با خود دارند که به خاک های سیلتی ماسه ای یا سیلتی رسی معروف هستند . تغییراتی که در خاک‌ها انجام می‌پذیرد، بوسیله موجودات زنده در خاک انجام می‌گیرد.

تماس با پالایش کود

میزان این مواد مغذی و بافت خاک باید به گونه‌ای باشد که شرایط مناسب برای رشد گیاه فراهم گردد.فروشگاه آنلاین کشاورزی اگری راز در این مقاله شما را با خاک کشاورزی و ویژگی های آن آشنا میکند. سطح آب زیرزمینی می تواند رشد ریشه ها را به عمق خاک بالای سطح آب زیرزمینی محدود کند. ریشه های تغذیه کننده درختان پرتقال ناول و نارنگی های انشو وقتی به سطح آب زیرزمینی می رسند برای اجتناب از وارد شدن به آن، بیشتر به صورت افقی رشد می کنند تا به صورت عمودی).

کود بیوتک 25 کیلوگرمی پلت مرغی

کوکوپیت را از مواد بازمانده فرایند تولید طناب از پوست نارگیل به دست میاورند و از لحاظ عملکرد شبیه راکوول می باشد. این خاک برای گیاهان بالارونده، بامبو، گیاهان چند ساله، درختچه ها و بیشتر سبزیجات مناسب اند و می تواند بیشترین تولید را در بین انواع خاک داشته باشند. محصولات گیاهی مانند حبوبات مناسب است و گیاهان ریشه ای و صیفی جات در این خاک ها خوب رشد می کنند. مانند خاک رسی رطوبت را حفظ می کند و اکسیژن زیادی را عبور نمی دهد.

آموزش اصلاح بافت خاک

هنگامی که خاک خشک است، آن را به یک شیشه ی بلند و بزرگ بریزید تا 1/4 شیشه پر شود. آب را تا جایی اضافه کنید که 3/4 شیشه کاملاً خالی باشد، سپس 5 میلی لیتر (1 قاشق چایخوری) از مواد شوینده ماشین ظرفشویی بدون کف به آن اضافه کنید. درب شیشه را محکم بسته و به مدت حداقل پنج دقیقه آن را تکان دهید تا تمام خرده های خاک کاملاً مجله خبری گل و گیاه تجزیه شوند. کمپوست را گرم و مرطوب نگه دارید و از قسمت آشپزخانه مواد غذایی خام و غیر گوشتی بیرون ببرید. جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور، هم مرز بودن با عراق و اقلیم کردستان، زمینه زیاد گردشگری، طبیعت زیبا و زیرساخت های مناسب را از مزیت های استان کرمانشاه برشمرد و خواستار معرفی زمینه های مغفول استان شد.

http://ahwaz-music.ir