ایتالیایی ها عاشق گیاهان خاص هستند، اما آیا حاضرند برای آن هزینه بپردازند؟

وقتی در کف نمایشگاه Myplant & Garden در ایتالیا قدم می‌زنید و از غرفه‌داران می‌پرسید ایتالیایی‌ها به دنبال چه نوع گیاهانی هستند، اکثر آنها می‌گویند “چیزی متفاوت”. البته گیاهانی مانند آنتوریوم و ارکیده توجه زیادی را به خود جلب می کنند، اما گونه هایی که کمی متفاوت از استاندارد هستند بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. بنابراین، بسیاری از گیاهان “بی نظیر” خود را در غرفه های خود برجسته می کنند.

اما آیا مشتری حاضر به پرداخت هزینه برای گیاهان است؟ ما پاسخ های متفاوتی می شنویم. مانند بسیاری از کشورها، ایتالیا با تورم و اقتصاد چالش برانگیز دست و پنجه نرم می کند. هنوز گیاهان زیادی در حال رشد و واردات هستند و برخی از غرفه داران حتی رشد را گزارش می دهند. در مقایسه با گذشته، آنها می بینند که خرده فروشان ترجیح می دهند سفارش های کوچکتر را چندین بار در هفته به جای سفارش های بزرگ یک بار در هفته انجام دهند. همچنین، بسیاری متوجه کاهش سفارش‌ها می‌شوند، اما به دلیل افزایش تعداد مغازه‌ها یا منابع فعال برای مشتریان جدید، بسیاری از آنها رشد خود را حفظ کرده‌اند.

مصرف کنندگان ممکن است پول کمتری برای خرج کردن داشته باشند، اما مطمئنا ایتالیا کشوری گیاه دوست است که گفته می شود مایل است برای چیزهای خاص کمی بیشتر باشد.

همچنین، گل های شاخه بریده به طور گسترده در Myplant به نمایش گذاشته می شود، آیا داستان برای این بخش متفاوت است؟ گوش به زنگ باشید! FloralDaily برای دریافت آخرین اطلاعات، تحولات بازار و البته گزارش تصویری، قدم می‌زند.

این نمایشگاه امروز آخرین روز خود را می گذراند و پس از گذشت دو روز از تعطیلی نمایشگاه با افزایش تعداد بازدیدکنندگان (نسبت به سال گذشته)، سازمان انتظار دارد تعداد کل بازدیدکنندگان از سال گذشته بیشتر شود.


جیانفرانکو از پرورش شونولد. Gerbera جدید در 8 رنگ است و در سال 2025 موجود است.


Davide Cavallini از Modiform با ظرف قابلمه خود طیف وسیعی از قالب گیری تزریقی تامسن.


آندره آ لازری در حال ارائه Poinsettia Carmen Red، نوعی جدید از سال 2023 با نتایج بسیار خوب در بخش جنوبی اروپا.


ادا ریگوبلو و والنتینا مانزونی از Koppert ایتالیا راه حل های بیولوژیکی خود را ارائه می دهند.

منبع