انواع خاک در کشاورزی انواع خاک در کشاورزی کود کامل و کود بهاره | gold-flower

خاک کشاورزی از لحاظ کیفی ویژگی‌های متعددی دارد و از حیث فیزیکی در دسته‌بندی‌های متعددی جای می‌گیرد. اگر خاک حالت اسفنجی باشد، خاک خزه ای یا همان پیت ماس است. اگر خاک چسبناک و نرم باشد و هنگام رها شدن سالم و سالم باقی بماند خاک خاک رس خواهد بود. این خاک برای درختان، پیازها و بوته ها مانند یاس بنفش، نیلوفر و …. مناسب است، همچنین سبزیجاتی مانند اسفناج، چغندر، ذرت شیرین و کلم در خاک های گچی به خوبی عمل می کنند.

  • به طور کلی فشردگی خاک یک عامل محدود کننده برای رشد ریشه و عملکرد مرکبات است.
  • رسالت ما در شرکت تامین نهاده ایران ایجاد تجربه خریدی متمایز برای مشتریان از طریق روش‌های نوین خرده‌فروشی و کلی فروشی و فراهم کردن اجناس با مناسب‌ترین قیمت، به همراه بالاترین درجه کیفیت و تنوع محصول است.
  • به طور معمول کشاورزان برای این منظور به سراغ آزمایشگاه های آب و خاک جهاد کشاورزی کرج و تهران می روند.
  • • اگر محصول در زمین وجود داشته باشد و نیاز به انجام آزمایش خاک باشد، توصیه می‌شود قبل از شروع فعالیت گیاه اقدام به برداشت نمونه کنید.
  • پنجاه درصد این خاک ها متشکل از ذرات سلیت است و بر اساس اینکه ناخالصی مانند ماسه، رس و … با خود دارند که به خاک های سیلتی ماسه ای یا سیلتی رسی معروف هستند .

نیتروژن در کودهایی از قبیل اوره، نیترات آمونیوم و فسفات آمونیوم موجود می باشد. نیتروژن در گیاه در تشکیل پروتوپلاسم سلولی و اسیدنوکلئیک ها نقش دارد. از محل جاده ها و راه های عبور و مرور، تپه ها و برآمدگی ها، خاک های گچی و نمکی نمونه گیری نشود. حتما سنگ و کلوخه ها را از نمونه ها بردارید و ترجیحا نمونه ها عاری از خار و خاشاک باشد. اما اگر به خطا یا لینک معیوبی برخورد کردید، لطفاً آنرا از طریق تماس با ما گزارش دهید.

مزایای انجام آزمایش خاک کشاورزی

2- میزان و نوع مواد مغذی مورد نیاز جهت تقویت خاک مشخص میشوند. در واقع این پارامتر نشان می دهد که خاک تا چه اندازه می‌تواند عناصر کاتیون یا عناصری که دارای بار مثبت هستند را جذب و نگهداری کند. نیتروژن یکی ازعناصر ماکرو و اصلی مورد نیاز بیشتر گیاهان است. بیشترین مجله خبری گل و گیاه بازدهی نیتروژن در گیاه در زمان بلوغ گیاه می باشد که برگ ها بزرگ شدند و ریشه ها رشد کافی کرده اند. ذراتی که از لحاظ اندازه حد واسط رس و شن هستند و خصوصیاتی دقیقا مابین دو ذره شن و رس دارند. وجود این ذرات به مقدار کافی در خاک کیفیت خاک را افزایش میدهد.

خاک با مواده آلی(خزه) تجزیه شده یا همان پیت ماس

آب و مواد مغذی به راحتی جریان می یابند اما در آنها نگهداری نمی شود. به یک ساحل یا کویر فکر کنید، تعداد کمی گیاه در آنجا رشد می کنند و خاک مستعد فرسایش است. به طور کلی فشردگی خاک یک عامل محدود کننده برای رشد ریشه و عملکرد مرکبات است.

با ارائه برترین مقالات و مطالب روز کشاورزی توسط کارشناسان فنی

کوکوپیت یک ماده ضد قارچ است که شما در ابتدای کاشت بذر می‌توانید برای بهتر رشد کردن گیاهان خود از آن استفاده کنید. هم چنین از کوکوپیت برای نگهداری آب و هوای داخل خاک برای ریشه گیاهان استفاده می‌کنند. در یک خاک معمولی حدود ۴۵ درصد حجم خاک را مواد معدنی تشکیل می دهد. هر عنصر در بخشی از گیاه کاربرد دارد و وظیفه ای را انجام می دهد.

http://ahwaz-music.ir