افزایش کارایی با پنل خورشیدی جدید بر روی حوضه های آب

اگر پانل‌های خورشیدی دارای ویژگی‌های خاصی باشند، تولیدکنندگان می‌توانند از مزایای بیشتری بهره ببرند. از طریق مشارکت جدیدی که در HortiContact مهر و موم شده است، تامین‌کننده پنل‌های خورشیدی ویژه Aiko با Zon op Waterbassin برای حمایت بیشتر از تولیدکنندگان در تلاش‌های پایداری خود به نیروهای خود پیوسته است.

در اصل، سازنده چینی Aiko، سلول های خورشیدی تولید می کرد، تا اینکه شروع به ساخت پنل های خورشیدی نیز کرد. سال گذشته، این شرکت با ایجاد دفاتر در آمستردام، دوسلدورف، و یک انبار بزرگ در Maasvlakte، روتردام، وارد بازار اروپا شد.

در ژانویه، Willem Verwoerd نماینده Zon op Waterbassin در یک تور در چین بود که به دنبال بهبود سیستم پانل خورشیدی شناور بود. من در آنجا از بسیاری از کارخانه ها بازدید کردم و بهترین پنل را برای سیستم خود جستجو کردم. و آن پانل از Aiko بود.


کرتین هندریکس (Genap)، ویلم وروورد و هانس ون لوییک (Aquasol Solar/Zon op Waterbassin) و Jos Schangen (Aiko)

ضرر کمتر به دلیل کثیفی
اما چه چیزی این پنل را تا این حد خاص می کند؟ Jos Schlangen، مدیر ارشد توسعه کسب و کار در Aiko: “برای اولین بار، برق خروجی پانل به پشت منتقل شده است، به این معنی که در مقایسه با پانل های معمولی، شما “سیم” را روی سطح نمی بینید. دریافت نور بیشتر، مشابه روشی که در گلخانه‌ها سعی می‌کنید مسدود کردن نور را به حداقل برسانید.”

علاوه بر این، این پنل مجهز به فناوری ضد سایه است، به این معنی که در صورت آلودگی، به عنوان مثال، مدفوع پرندگان، اقدامات حفاظتی تنها یک سلول را به جای کل پانل خاموش می کند.


هانس، ویلم، آدا سان (آیکو)، و جوس در هنگام امضای قرارداد

بازدهی بالاتر
پنل ویژه را می توان در غرفه ZonopWaterbassin به همراه سیستم لنگر معرفی شده در نمایشگاه سال گذشته از نزدیک بررسی کرد. اندازه پانل به خصوص در مقایسه با پانل های معمولی قابل توجه است: حدود 10 سانتی متر طولانی تر. جوس می‌گوید: «به‌علاوه، مهم است که پانل بدون PFAS باشد. این به یک نیاز تبدیل خواهد شد.

به گفته این شرکت، اندازه بزرگتر پانل، همراه با مشخصات ویژه ذکر شده در بالا، منجر به بازدهی بیشتر می شود. یک پنل استاندارد دارای ظرفیت 570-585 وات است، ویلم محاسبه می کند که این پنل به 620-640 وات می رسد. Chretien Hendriks از Genap اضافه می کند که این به معنای 240 وات در هر متر مربع است. این منجر به افزایش بازدهی 24 درصدی می شود.

سیستم باتری
ZonopWaterbassin انتظار دارد پس از تعطیلات تابستانی، اولین سیستم ها را با آخرین پانل ها بر روی حوضچه ها در سایت های پرورش دهندگان نصب کند. این همچنین می تواند شامل یک سیستم باتری برای ذخیره انرژی باشد، ویلم پیشرفت فعلی دیگری را ارائه می دهد. ما انتظار داریم امسال اولین پروژه ها را با چنین سیستم باتری تحویل دهیم. ما در حال حاضر در حال بررسی ترکیب بهینه هستیم.

ویدیوی نمایشگاه تجاری ZonopWaterbassin، شامل تصاویری از Hoogweg Paprikakwekerijen، یکی از اعضای Oxin Growers. ویلم: “در زمستان امسال، آنها با چشمان خود دیدند که این سیستم به خوبی در برابر طوفان مقاوم است.”

برای اطلاعات بیشتر:
ویلم ورورد
Zon op Waterbassin
Honderdland 226
2676 LV, Maasdijk
تلفن: +31 (0) 6 415 14 033
[email protected]
www.zonopwaterbassin.nl

منبع