از زباله تا رشد: پلاستیک بازیافتی در باغبانی

در بخش باغبانی، پایداری دیگر یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است. Desch در این زمینه، به ویژه در استفاده از مواد بازیافتی، پیشرفت زیادی کرده است. در این مقاله، Twan van Oss، مدیر فروش آلمان و اتریش در Desch، در مورد تبدیل پلاستیک بازیافتی به محصولات ارزشمند و قابل استفاده مجدد برای باغبانی بیشتر توضیح می دهد.

در اواخر دهه 1980، دش شروع به استفاده از ضایعات تولید کرد، تغییری از مواد بکر به مواد بازیافتی. در آن زمان، صرفه جویی در هزینه ها و امروزه به دلیل پایداری انجام می شد.

پلاستیک بازیافتی و زباله های پلاستیکی پس از مصرف: تفاوت چیست؟
“پلاستیک بازیافتی عمدتاً ترکیبی از زباله های پلاستیکی از جریان های مختلف است، مانند ضایعات برش آزاد شده در طول تولید، به عنوان مثال، وان کره و برچسب های گیاهی، و همچنین پلاستیکی که مصرف کنندگان عمدتا به صورت جداگانه به عنوان زباله عرضه می کنند. Desch سپس برش را پردازش می کند. ضایعات حاصل از وان کره، و همچنین خود وان. Desch این مواد را مستقیماً از منبع یا از طریق تاجران به دست می آورد تا کیفیت را ثابت نگه دارد.

“یک گزینه دیگر استفاده از ضایعات 100٪ پس از مصرف است. این زباله ها از زباله های خانگی جمع آوری می شود و شامل بسیاری از انواع پلاستیک می شود. وان کره، بطری های صابون و سایر بسته بندی های پلاستیکی برای ساخت گلدان استفاده می شود. داخل مواد دور ریخته شده استفاده می شود. یخچال‌ها دوباره به سینی تبدیل می‌شوند. پلاستیک پس از مصرف قبلاً عمری داشته است و ما آن را به محصولات جدیدی تبدیل می‌کنیم که زندگی دیگری دارند.»

Desch Plantpak چگونه از این زباله ها به عنوان منبع در محصولات خود استفاده می کند؟
“بازیابی®همیشه از مواد پس از مصرف ساخته شده است. از سوی دیگر، “D-TectPlus®” هم از زباله های پس از مصرف و هم از زباله های دیگر استفاده می کند.

نام خط D-TectPlus® مخفف عبارت “قابل شناسایی در کارخانه بازیافت” است و “Plus” نشان می دهد که این ماده شناور است. توان می‌گوید: «این به این دلیل است که قبلاً در این پرکننده‌ها وجود داشت و امروزه هیچ پرکننده‌ای وجود ندارد. نام “بازیابی” (ساخته شده از ضایعات پس از مصرف) مخفف “پلاستیک احیا شده” است.

هر دو برند Recover و D-TectPlus دارای گواهی Cyclos HTP هستند، به این معنی که بالاترین استانداردهای قابل تشخیص و بازیافت را برآورده می کنند.

“Desch Plantpak محصولاتی را از مواد اولیه بازیافتی و پس از مصرف تولید می کند. هیچ تمایزی هم از نظر بصری و هم از نظر شیمیایی پس از تولید قابل مشاهده نیست. به همین دلیل است که ما خود را به محصولاتی مانند D-tectPlus با لایه بیرونی و داخلی خاکستری و Recover متمایز می کنیم. که از طریق و از طریق رنگ آمیزی شده است.”

اهداف پایداری و نوآوری در Desch Plantpak
Desch از بیش از 95 درصد مواد بازیافتی در محصولات خود استفاده می کند. با نگاهی به آینده، Desch نقش مهمی را برای محصولات زیست تخریب پذیر مانند قابل کمپوست شدن خانگی یا حتی خاک تجزیه پذیر می بیند. صنعت.”

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها، در دسترس بودن مواد بازیافتی کافی است. برای مثال، با بازیگران بزرگی مانند Ikea و Lidl که سهم قابل‌توجهی از مواد پس از مصرف را طلب می‌کنند – نبرد مداوم برای این مواد خام با ارزش وجود دارد.

همکاری ها و اقتصاد دایره ای
“Desch از نزدیک با سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها برای بهبود جمع‌آوری و پردازش پلاستیک بازیافتی همکاری می‌کند. یکی از ابتکارات قابل توجه پروژه “TrayC” در آلمان است که در آن سینی‌ها جمع‌آوری و بازیافت می‌شوند و به یک حلقه بسته در صنعت کمک می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر:
Desch
www.desch.nl

منبع