“فناوری که می تواند کارهای زیادی را تنها با کمی کنترل هوا انجام دهد”

در سراسر جهان و به ویژه در ایالات متحده، تقاضا برای گل معمولاً برای تعطیلات مانند روز ولنتاین به اوج خود می رسد. چگونه می توان به این تقاضای بالا پاسخ داد و در عین حال گل های تازه و باکیفیت را نیز تحویل داد؟ این یک چالش واقعی برای صنعت است. به همین دلیل، فناوری های زیادی برای تازه نگه داشتن گل های شاخه بریده برای مدت طولانی تری توسعه یافته اند. در میان این موارد، نوآوری توسعه یافته توسط RipeLocker، یک شرکت AgTech ایالات متحده مستقر در سیاتل، واشنگتن است. آنها برای افزایش عمر مواد فاسدشدنی پس از برداشت، محفظه‌های خلاء کم‌فشار به نام RipeLockers را ساختند. چهار سال پیش، آنها اولین آزمایش‌ها را با گل‌های رز تازه بریده شده در عمده‌فروش‌های ایالات متحده انجام دادند، و دو سال پیش اتاق‌ها به صورت تجاری بارگیری شدند و اکنون برای سومین بار برای گل‌های روز ولنتاین و روز مادر استفاده می‌شوند. این فناوری به گل رز اجازه می دهد تا حداکثر 6 هفته نگهداری شود، بدون اینکه دچار پوسیدگی کپک خاکستری و کاهش کیفیت شود. آنها به طور مداوم با کالاهای مختلف آزمایش می کنند و اخیراً متوجه شده اند که اتاقک ها اجازه می دهند قلمه های گل داوودی تا 4-6 هفته ذخیره شوند. همچنین اتاقک ها امکان ضد عفونی حشرات را بدون استفاده از هیچ گونه مواد شیمیایی فراهم می کنند. Selynn Vong، مدیر بازاریابی در RipeLocker می‌گوید: «داشتن فناوری‌ای که می‌تواند کارهای زیادی را تنها با کمی کنترل هوا انجام دهد، منحصربه‌فرد است.

چگونه کار می کند؟
این فناوری ممکن است آسان به نظر برسد، اما مستلزم تحقیقات زیادی است، روندی که تا به امروز ادامه دارد. ریچارد کیم، مدیر آسیب شناسی در RipeLocker، توضیح می دهد که چیست. “طراحی محفظه کم فشار ثبت شده RipeLocker امکان اجرای در مقیاس تجاری را فراهم می کند. این امکان را به تولید کنندگان و عرضه کنندگان گل می دهد تا در طول سال عرضه مداوم شکوفه ها را داشته باشند. کیفیت گل های رز ظریف و سایر گل ها را تضمین می کند و به طور موثر نوسانات عرضه را مدیریت می کند. علاوه بر این، پوسیدگی کپک خاکستری را سرکوب می کند و درمان ضد عفونی بدون مواد شیمیایی را برای حشرات فراهم می کند.» و این چطوری کار می کند؟ “در یک RipeLocker، گلها در خلاء تحت فشار کم نگهداری می شوند و سطوح بهینه 02 و CO2 را حفظ می کنند. با استفاده از این روش ذخیره سازی هیپوباریک یا کم فشار، RipeLocker سطح اکسیژن را کاهش می دهد تا تنفس را کاهش دهد و با کاهش فشار بخار آب از آن جلوگیری می کند. کم آبی گل. علاوه بر این، RipeLocker تجمع اتیلن احتمالی را در بافت گیاه یا هوای اطراف از بین می‌برد. به این ترتیب، راه‌حل‌های ما عمر کالاهای فاسد شدنی را فراتر از آنچه می‌توان با فناوری‌های مدرن ذخیره‌سازی به دست آورد، افزایش داد. علاوه بر این، شرایط موجود در اتاقک‌ها می توان از راه دور تطبیق و نظارت کرد. و به لطف اندازه کوچک آنها، اتاقک ها بسیار متحرک و قابل حمل هستند.”

برای صنعت گل چه معنایی دارد؟
وونگ نمونه‌های عینی را به اشتراک می‌گذارد: “به عنوان مثال رزهای کلمبیایی را در نظر بگیرید که در حال حاضر در جعبه‌های مقوایی حمل می‌شوند. به لطف اتاق‌های ما که می‌توانند تقریباً 2500 ساقه رز را در هر کدام ذخیره کنند، این گل‌ها را می‌توان تا 6 هفته در میامی نگهداری کرد. RipeLockers، عمده فروشان، و همچنین پرورش دهندگان می توانند گل های تازه بریده شده را برای مدت طولانی بدون افت کیفیت ذخیره کنند. این به آنها اجازه می دهد تا زمانی که تقاضا کم است، مازاد را ذخیره کنند و در زمان اوج در دسترس بودن را افزایش دهند. به این ترتیب، اتاق ها نوسانات عرضه را هموار می کنند و به طور قابل توجهی نوسانات عرضه را کاهش می دهند. افزایش بازگشت سرمایه سالانه برای استفاده کنندگان از اتاق ها.

و اخیراً متوجه شدیم که اتاقک ها برای نگهداری قلمه های گل داوودی نیز مفید هستند. معمولاً آنها را فقط تا 2 هفته می توان نگهداری کرد، به این معنی که برداشت و کاشت مجدد آنها یک فرآیند بسیار کار فشرده است. با استفاده از محفظه‌های RipeLocker، که ما دو آزمایش را با یک پرورش‌دهنده کلمبیایی انجام داده‌ایم، قلمه‌ها را می‌توان تا 4 هفته ذخیره کرد و در نتیجه این فرآیند کار فشرده را به پایان رساند.

او با ارائه نمونه‌ای از صنعت گل اکوادور ادامه می‌دهد، جایی که گل رز از طریق هوا ارسال می‌شود. با اتاق‌هایی که در بندر ایالات متحده نصب شده‌اند، می‌توانند گل‌ها را از طریق اقیانوس از اکوادور به بندر ایالات متحده ارسال کنند و تا ۶ هفته تا زمانی که مورد نیاز باشند، ذخیره کنند. وونگ بر ضرورت وجود یک اتاق سرد تاکید می کند. ما می‌توانیم محفظه‌ها را در همه جا نصب کنیم، اما آنها باید در یک اتاق سرد با دمای معین بمانند. در اکوادور، ما اکنون در محل تولید دموها را انجام می‌دهیم.»

سرکوب کردن
جدا از افزایش فصل و حفظ کیفیت گل، اتاقک ها می توانند برای سرکوب پوسیدگی نیز استفاده شوند. کیم توضیح می دهد: “قارچ بوتریتیس سینریا نه تنها عملکرد را در قبل از برداشت کاهش می دهد، بلکه بر کیفیت گل های شاخه بریده پس از برداشت نیز تأثیر می گذارد. با این حال، به دلیل ترکیبی از توانایی قارچ در ایجاد عفونت های نهفته و طبیعت ظریف گل ها، پرداختن به آن دشوار است. طی سه سال گذشته، RipeLocker کاهش قابل توجهی از کپک خاکستری بوتریتیس را با کنترل سطوح O2، CO2 و فشار نشان داده است. پس از 7 هفته نگهداری در سرما در دمای 1 درجه سانتیگراد، RipeLocker بروز کپک خاکستری بوتریتیس را 81 درصد در زمان باز کردن و 59 درصد پس از 7 روز شبیه سازی بسته بندی مرطوب در مقایسه با شاهد کاهش می دهد.

ضد عفونی کردن حشرات
علاوه بر این، RipeLocker بیان می کند که اتاق های آن می تواند برای هجوم حشرات قرنطینه استفاده شود. “مدیریت تریپس در تولید گل شاخه بریده بسیار دشوار است. متیل بروماید (MB) از لحاظ تاریخی به عنوان یک پایه اصلی برای کنترل تریپس در گل های شاخه بریده عمل می کرده است. با این حال، استفاده از آن به عنوان یک ماده بخور تحت پروتکل مونترال به دلیل تخریب لایه لایه لایه لایه لایه لایه لایه لایه لایه لایه لایه لایه اوزون آن حذف شده است. خواص. از دست دادن قریب الوقوع MB می تواند عمیقاً بر کشاورزی جهانی تأثیر بگذارد، به خصوص که در حال حاضر هیچ جایگزینی برای دستیابی به ضدعفونی سریع کالاها وجود ندارد. در این زمینه، RipeLockers یک جایگزین موثر غیر بخور است. ما آزمایشاتی را انجام دادیم که برای آنها گل ها را با تریپس ذخیره کردیم. به مدت 4 هفته.تخم های لارو تریپ تحت فشار کم دوام زیادی ندارند و ما موفق شدیم 96 درصد از تریپس ها را بکشیم. آزمایشات نشان داده است که با تزریق اوزون با دوز کم می توانیم حتی 100 درصد تریپس ها را بکشیم. مولکول‌ها به داخل محفظه‌ها می‌روند. با این حال، حتی زمانی که شما هیچ نوع مولکولی را تزریق نمی‌کنید، RipeLockers در حال حاضر بسیار مؤثر هستند.» کیم توضیح می‌دهد.

کالاهای بیشتری در حال آزمایش هستند
وونگ می افزاید: “در حال حاضر، تریپ کنترل بیشتر برای گل صد تومانی های تجاری استفاده می شود، اما ما در حال آزمایش با انواع دیگر مانند گل رز، هایپریکوم و موارد دیگر هستیم. همچنین در حال آزمایش با سایر کاربردهای سیستم هستیم. ما یک استارت آپ هستیم. با یک تیم علمی کوچک اما بسیار با تجربه. ما سخت کار می کنیم تا بفهمیم اتاق های ما برای کدام کالاها سودآور هستند در حالی که تقاضا برای محصول ما در حال افزایش است. ما خطی در مقابل افرادی داریم که از ما می خواهند RipeLockers را روی کالاهای خود امتحان کنیم. ما در حال انجام آزمایش‌هایی روی آووکادو، کیوی، پاپایا، هلو، انار، گوجه‌فرنگی و حتی آجیل درختی هستیم – فهرست بسیار طولانی است. تاکنون آزمایش‌هایی را در مراکش، استرالیا، نیوزلند، آفریقای جنوبی، آمریکای لاتین انجام داده‌ایم. ، ایتالیا و بلژیک. اتاق های ما می توانند کالاهای زیادی را در سراسر جهان ارائه دهند. من فکر می کنم داشتن فناوری که می تواند کارهای زیادی را تنها با کمی کنترل هوا انجام دهد منحصر به فرد است. تفاوت اصلی بین فناوری ما و سایر راه حل های ذخیره سازی این است. که می توان از آن برای کنترل حشرات و پوسیدگی نیز استفاده کرد. علاوه بر این، بازگشت سرمایه 1.5 تا 2 سال است، صادقانه بگویم، این زمان بسیار کوتاهی برای یک نوآوری جدید و با تکنولوژی بالا است.”

برای اطلاعات بیشتر:
سلین ونگ
RipeLocker
[email protected]
www.ripelocker.com

منبع