جوایز طلا به امارات، کره جنوبی، سنگال و ژاپن اهدا شد و ترکیه برنده جایزه AIPH شد.

مسابقه بین المللی شرکت کنندگان اکسپو 2023 دوحه، کشورها را برای نمایش دستاوردهای باغبانی خود در نمایشگاه شش ماهه خود در 27 مارس شناسایی کرد.

امارات متحده عربی در بخش «خودساز» برنده جایزه طلا شد، در حالی که جمهوری کره جنوبی در بخش «غرفه‌های بزرگ» پیروز شد. جمهوری سنگال در رده “غرفه های متوسط” برنده شد و ژاپن در رده “باغ داخلی” برنده اعلام شد.

انجمن بین المللی تولیدکنندگان باغبانی (AIPH) جایزه ویژه AIPH را به جمهوری ترکیه اعطا کرد. این جایزه جنبه‌های باغبانی کشور را از طریق قدرت گیاهان و گل‌ها، مصالح محوطه‌سازی خوب انتخاب شده و نگهداری خوب در سراسر نمایشگاه به نمایش می‌گذارد.

دیگر برندگان جوایز ویژه شامل جایزه برنامه‌نویسی، با معیاری مبتنی بر فعالیت‌های فرهنگی و تجاری مرتبط با موضوع نمایشگاه بود که به ایتالیا، آنگولا و مکزیک در دسته‌های خاص پاویون خود اعطا شد. بیشتر نمایشگاه های آموزشی به کشور کویت، اتحادیه کشورهای عربی و جمهوری کوبا تعلق گرفت. در نهایت، جایزه مهمان نوازی به شورای همکاری برای کشورهای عربی خلیج فارس (GCC)، جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر و جمهوری یمن.

جوایز تم اکسپو 2023 دوحه شرکت‌کنندگانی را که راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را برای کاهش بیابان‌زایی و ترویج موضوع اکسپو به نمایش گذاشتند، از جمله کشورهای زیر: سلطان نشین عمان، جمهوری سودان، و جمهوری کابو ورد قدردانی کرد.

رئیس هیئت داوران و دبیر کل AIPH تیم بریرکلیف گفت: “هیئت داوران از استانداردهای بالای نمایش داده شده و توجه هر کشور به موضوع نمایشگاه و استقبال از بازدیدکنندگان شما تحت تاثیر قرار گرفتند.”

اکسپو 2023 دوحه از 2 اکتبر 2023 به روی عموم باز است و تا کنون پذیرای بیش از 4.2 میلیون بازدید کننده بوده است که موضوع آن “کویر سبز، محیط بهتر” را تجربه کرده اند. این موضوع الهام بخش بازدیدکنندگان است و نشان می دهد که چگونه شهرهای کویری می توانند به سمت آینده های سبزتر حرکت کنند. اکسپو که 170 هکتار از پارک البیدا قطر را در بر می گیرد، از 71 کشور شرکت کرده اند و هر باغ و غرفه باغداری زینتی و بهترین شیوه ها را به نمایش می گذارد.

رقابت ها بخش مهمی از هر نمایشگاه بین المللی باغبانی A1 است و جوایزی برای قدردانی از سخت کوشی شرکت کنندگان رسمی به نمایندگی از کشورشان اعطا می شود.

همه شرکت‌کنندگان بین‌المللی و ملی دو بار، در ابتدا و انتهای اکسپو، با دو روز کامل برای هر بازدید، توسط هیئت داوران متخصص ده نفره به نمایندگی از انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان باغبانی (AIPH)، دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها (BIE) مورد قضاوت قرار گرفتند. و کارشناسان قطری

آقای بریرکلیف در سخنرانی خود گفت: “ما به دنبال این بودیم که شما چگونه موضوع اکسپو، میزان نوآوری، گیاهانی که انتخاب کرده اید و نحوه استفاده و نگهداری آنها را تفسیر کرده اید. ما ارزیابی کردیم که چگونه به پایداری و آموزش پرداخته اید و یاد گرفتیم. در مورد برنامه نویسی که ایجاد کرده اید و مهمان نوازی که به بازدیدکنندگان نشان داده شده است.

ما به عنوان اعضای هیئت داوران این امتیاز بزرگ را داشته ایم که از هر شرکت کننده بازدید کنیم. من به نمایندگی از هیئت داوران از همه شما برای استقبال از ما و معرفی غرفه ها و باغ های خود تشکر می کنم.

برای اطلاعات بیشتر:
AIPH
www.aiph.org

منبع