تکنیک های طراحی ویلای دوبلکس مدرن + تصاویر

ویلا ها مکانی هستند آرام و دنج هستند که معمولا در خارج از شهر، دور از استرس و ازدحام موجود در آن ساخته می شود. میباشد. ممکن است برخی از ما با همه ی این اصطلاحات و واژگان موجود در علم معماری و طراحی داخلی آشنایی نداشته باشیم و حتی آن را نشنیده باشیم و برعکس گاهی نیز ممکن است اتفاقا در عمل برخی را به صورت تجربی مشاهده کرده باشیم و در پیرامون و اطراف خود به آنها برخورده باشیم اما نام عامیانه آن را بشناسیم و از واژه علمیو دقیق آن با خبر نباشیم. به این ترتیب طبق استانداردها، متراژ ویلاهای فلت، حداقل باید نزدیک به ۸۰ متر باشد و تمام فضاهای ویلا در همین مساحت جای می گیرند. بهتر است ارزیابی هزینه ساخت ویلا در شمال را به ازای هر متر مربع، محاسبه کنید تا بتوانید هزینه تمام شده پروژه را تخمین بزنید. در طراحی ویلای مدرن ، توجه به دکوراسیون داخلی ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است ، دقت داشته باشید که هر سبک مدرن و به روزی را در ساخت ویلا نباید به کار گیریم، چون ممکن است زیبایی ویلا را کاهش دهد. می شود. همان گونه که مطلع هستید نوع قرار گرفتن هر یک از قسمت ها و بخش های خانه می تواند.

بر عکس خانه هایی ویلایی که در مراکز و سطح شهرها ساخته می شوند، ویلاها بیشتر در خارج از شهر و مناطق ییلاقی وجود دارند، البته در بعضی از کشورها بسته به قوانین و مجوزهای دریافتی از شهرداری می توان ویلا را در سطح شهر نیز ساخت که این کار علاوه بر دریافت مجوز نیاز به موقعیت جغرافیایی مناسب و بافت شهری خوبی دارد که امکان ساخت ویلا در آن وجود داشته باشد. علاوه بر این، گرمایش، سرمایش، روشنایی، از جمله هزینهها تنها بر داشته باشد. مقدار هزینهها به طور دقیق یا به صورت حدودی در قرارداد باید نوشته شود. ترکیب باکس های افقی و عمودی که نسبت به همدیگر جلوتر و عقب تر هستند، باعث شده اند که فرم ویلا بسیار جذاب شود. به کار بردن شیشه های دودی و یکپارچه در طبقه همکف باعث شده که هم طبقه همکف سبک شود و هم باکس طبقه اول به طور معلق در نما دیده شود که بر جذابیت فرم ویلا می افزاید.

یکی اتاق خواب مستر که در مقابل اتاق خواب میهمانان و رو به چمنزار بزرگ در محوطه ویلا، بصورت متراکم جانمایی شده تا آرامش و خصوصی بودن کافی را برای اتاق خواب مهیا طراحی داخلی ویلای دوبلکس مدرن کند. همان طور که احتمالا می دانید ویلای فلت در واقع یک عمارت صاف و هموار است که بدون داشتن اختلاف سطح، ساخته شده و معمولا باید در زمینی با زیربنای قابل توجه ایجاد شود. ساخت و ساز ویلاهای فلت با هزینه هایی تا حدودی کمتر همراه است و احتمالا می توانید به این شکل ضمن مدیریت هزینه های خود، همچنین یک عمارت ویلایی شیک و جذاب داشته باشید. هنگامیکه شرایط نقشه برداری ویلا مهیا میشود، ساخت فاز ۲ ساختمان صورت می گیرد که تعیین می کنند اطلاعات لازم برای اجرای ساختمان به چه صورت باشد. پرگولا در طرح ها و سبک های مختلفی ساخته می شوند که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. پارامتر های طراحی استخر در طراحی ویلا مدرن یا ویلا کلاسیک ، دارای استاندارد ها و ضوابط فرمی و متریالی های خاص خودش میباشد . امروزه نیز به دلیل اینکه سبکی منظم است و بینظمی و شلوغکاری در آن وجود ندارد طرفداران خاص خود را دارد.

به طور کلی استفاده از پارتیشنهای شیشهای و چوبی برای تقسیم فضاها از مواردی است که تاثیر شگرفی بر زیبایی و مدرن شدن فضاهای داخلی دارد. این عوامل را به طور خلاصه توضیح می دهیم: یکی از مهمترین عواملی که در قیمت طراحی داخلی منزل تاثیر زیادی می گذارد، میزان خدماتی است که به منظور اجرا کردن طرح مورد نظر از آنها استفاده می شود. دیوارها ممکن است خیلی موثر بنظر نیایند ولی جالب است بدانید که از اصلی ترین موارد تاثیر گذار بر زیبایی محیط دیوارها هستند که با جابه جایی اندکی تاثیری شگرف به جا میگذارند، همانطور که در چیدمان و دکوراسیون منزل از جمله اتاق خواب و نشیمن یکی از ابتدایی ترین تغییرات جابه جایی دیوارها است، در دکوراسیون اداری نیز دیوارها نقش بسیار مهمیرا در انرژی و شیک شدن دفتر کار شما و یا سازمان ایفا میکنند و دیزاین آن میتواند محیط را لوکس جلوه دهدکرد و همچنین عواملی که باعث خسته شدن کارمندان میشود را در حد امکان کم کند و یا به طور کامل از بین میبرد. همانطور که در فرم ویلا مشاهده می کنید، منبع الهام طراحی فرم ویلا از بادگیرهای مناطق خشک است که با حجم کلی ترکیب شده و در نهایت این فرم زیبا خلق شده است.

به دلیل هم سطح بودن فضایی که در یک ویلای فلت در اختیار داریم، هزینه های ساخت و ساز به اندازه قابل توجهی با کاهش همراه خواهند بود. طراحی ویلا مرحله اول بعد از تعیین هدف برای هرگونه ساخت و ساز از جمله ساخت ویلاها می باشد. به این معنی که اگر قصد داشته باشید طراحی یک ویلا با هدف دورهمی های دوستانه و خانوادگی صورت بگیرد و یا اینکه چندین واحد و سوئیت را در یک ویلا بگنجانید، قطعأ با افزایش چشمگیر هزینه مواجه خواهید شد که این هزینه شامل طراحی، آماده سازی نقشه های اجرایی و همچنین اجرای تاسیسات و برق می شود. بنابراین سقف پاسیو نیز باید به همین جهت و با همین هدف طراحی شود. از دید همه مردم، ویلا به ساختمانی با سقف شیب دار گفته میشود که از چهار طرف روباز است و طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی این ویلا به سبکهای نو انجام میشود.

نکته: لازم به ذکر است که معمولا در چنین ساختمان های ویلایی فاصله از سطح گذر، در نهایت می تواند چیزی در حدود ۱٫۲۰ متر باشد. وٌید، به وجود یک فضای خالی و باز بصورت نیم طبقه در میانه ی ارتفاع یک بنا میگوییم که حد مرز مشخصی برای ابعاد و سطح آن وجود ندارد، در واقع این کلمه یک وازه انگلیسی است که به معنای خالی یا پر نشده میباشد و البته وجود یک وید به معنای دوبلکس بودن یک ویلا نیست و تفاوتهایی میان این دو وجود دارد زیرا همانطور که گفتیم وید یک نیم طبقه است که مساحت آن نیز از مساحت سطح زیرین خود کمتر است.

سپس وارد سالن اصلی ویلا می شویم که در سمت چپ آشپزخانه به همراه مطبخ و فضای جلوی آن که نهارخوری است طراحی شده و بعد از آن فضای بزرگ نشیمن عمومی طراحی شده که همه این فضاها دید به حیاط و استخر و ویلا دارند که بسیار جذاب است.این فضاها، فضاهای عمومی خانه محسوب می شود و یک راهرو لحاظ شده که وارد عرصه خصوصی این بنا می شویم. برای راحتی بیشتر باید دارای حریم خصوصی اضافی و طراحی بسیار خلاقانه باشد. این مسئله، به دلیل تفکیک فضاهای خصوصی از فضاهای عمومی صورت میپزید. ابعاد تمامی فضاها استاندارد هستند و به همین خاطر طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان مبلمان اصولی و راحت صورت می پذیرد. اینکه فضاها به صورت باز طراحی میشوند و از حالت محصور شدن خارج میشوند به اصطلاح عامیانه تر باعث بزرگ و دلباز به نظر رسیدن ویلا میشود.

طراحی داخلی اتاق های یک ویلا ضمن زیبایی و پاسخ به عملکرد های روز مره ، باید بتواند به سلایق و میاز های منحصر به فرد هر شخصی که از آن اتاق استفاده میکند هم پاسخ مناسب دهد. حیاط مرکزی اجازه میدهد تا نور و تهویه کافی در طول روز وارد خانه شود. در واقع میتوانید همزمان که در طبقات تحتانی هستید دید به طبقات فوقانی داشته باشید، همین مزیت خود منفعتهای دیگری را به دنبال دارد، از جمله اینکه موجب عبور و مرور هوای بیشتر و همینطور نور بیشتر میان طبقات میشود و در واقع نشیمن را غرق در نور و هوای تازه میکند.

اگر بخواهیم به زبانی ساده تر این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم می توان گفت این ویلاها باید ویژگی های قابل توجه ای داشته باشند تا بتوان آن ها را به عنوان ویلای فلت در نظر گرفت. از رایج ترین و پرطرفدارترین سبک های طراحی در ویلا می توان سبک مدرن را نام برد. یکی از مهمترین و اساسی ترین مسائل در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان های کلاسیک ، طراحی سقف است . 🔖این ویژگی ها مهم ترین و اصلی ترین اصول سبک مدرن هستن و فقط هم در معماری و ساخت ویلا استفاده نمیشن بلکه در همه جا استفاده میشن. توصیه می کنیم که پیش از هر تصمیم گیری در این خصوص، با تیم طراحی آی آر گیردینو مشاوره داشته، سپس برای دیگر مراحل طراحی و ساخت ویلا، اقدام کنید. از رنگهای گرم گرفته تا استفاده از مواد طبیعی مانند سنگ و چوب، بهترین راه برای زیباتر کردن ویلا و ایجاد فضایی است که هر روز مشتاق گذراندن وقت در آن هستید.

آشپزخانه، یکی از فضاهای عمومی در خانه محسوب میشود که در طول روز، بارها نیاز به رجوع به آن وجود دارد. همچنین در حین حرکت روی پلکان دایره ای، حوض نیلوفر آبی درست زیر پلهها قرار دارد. لوازم موسیقی نظیر پیانو یا گیتار و همچنین مجسمهها و تابلوهای بزرگ نقاشی روی دیوار، نمونههایی از این عناصر هستند. هم چنین نگهداری چمن طبیعی در محیط خارجی ویلا ، دردسرهای زیادی من جمله، آبیاری، چگونگی رسیدن نور خورشید را دارد و از همه مهم تر این قضیه است که چمن طبیعی طول عمر محدودی دارد و از این روی نمیتوانیم همیشه از آن استفاده کنیم ، در حالی که با نصب چمن مصنوعی در حیاط و یا بالکن ویلای مدرن میتوانید همیشه از آن استفاده کنید و زیبایی محیط خارجی ویلای خود را دو چندان کنید.