تحقیقات جدید به مقابله با بیماری های رزت، لکه سیاه می پردازد

مقاومت لازم در برابر بیماری گل رز، لکه سیاه
بیماری گل رز، که توسط ویروس روزت رز ایجاد می شود، یک تهدید قابل توجه برای کشت و تولید در سراسر ایالات متحده است.

برن گفت: “این دو بیماری زیانبار گل رز هستند و مقاومت به هر دو در یک رقم پایدار ضروری است.” تقریباً 35٪ از گل رزهای باغی فروخته شده توسط بازار حرفه ای منظر استفاده می شود. بر اساس سرشماری تخصصی باغبانی، اخیراً، این بخش هر ساله به دلیل بیماری گل رز، استفاده از گل رز را حدود 10 درصد کاهش داده است.

هدف بلندمدت این پروژه توسعه مناظر پایدار بر اساس ارقام مقاوم به بیماری های روزت و لکه سیاه است.

برن گفت: «ما معتقدیم که این آموزش گسترده منجر به مدیریت بهتر و هزینه‌های کمتر برای صنعت و کارخانه‌های با عمر طولانی‌تر می‌شود که باعث افزایش لذت و رضایت مصرف‌کننده می‌شود.»

گل سرخ یک بیماری ویروسی کشنده است که توسط کنه ها بر روی بوته های رز منتشر می شود. این بیماری منجر به تولید بیش از حد خار، انحراف برگ و رشد بیش از حد ساقه می شود که به عنوان جارو جادوگر در انتهای شاخه ها شناخته می شود. © سوزان تاکستان | Dreamstime.com

پروژه جدید آنها، “توسعه مناظر گل رز پایدار از طریق آموزش بیماری رز روزت، ارزیابی های اجتماعی و اقتصادی، و پرورش گل رزهای مقاوم به RRD با مقاومت لکه های سیاه پایدار”، 4 میلیون دلار بودجه از وزارت کشاورزی ایالات متحده ابتکار تحقیقات ویژه محصولات کشاورزی دریافت کرد.

دیوید بیرن، دکترای دکترا گفت: “هدف آخرین پروژه ما پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای گل های رز بی دغدغه و پایدار است که به ورودی های کمتری نیاز دارند، در برابر تنش های زنده و غیر زنده مقاوم هستند و کیفیت زینتی بالایی دارند.”

این شامل ترکیب اصلاح گیاه سنتی، با سایت‌های ارزیابی مزرعه‌ای در تگزاس، تنسی، و اوکلاهما، با ژنتیک مولکولی برای تسریع روند انباشتن چندین نسخه از ژن‌های مقاومت متعدد در گل رز است. برن گفت که این رویکرد باید حداقل سرعت پیشرفت را دو برابر کند و زمان لازم برای توسعه گیاهان بسیار مقاوم به بیماری و پایدار برای باغ ها را کاهش دهد.

یک رقم جدید گل رز ممکن است بوی شیرینی بدهد، اما آیا در برابر بیماری مقاومت می کند؟ تگزاس A&M AgriLife تیمی از محققان را رهبری می کند تا اطمینان حاصل کنند که پاسخ “بله” است تا خسارت سالانه 10 میلیون دلاری ناشی از بیماری به صنعت گل رز را کاهش دهد.

برن، کرسی Basye در ژنتیک گل رز، پروژه جدید را با دکتر اسکار ریرا لیزارازو، هر دو متخصص ژنتیک تگزاس A&M AgriLife Research در بخش علوم باغبانی تگزاس A&M در کالج کشاورزی و علوم زیستی رهبری می کند. .

به گفته برن، در حال حاضر، بیشتر گل های رز کشت شده مستعد ابتلا به این بیماری ها هستند و بنابراین حمل و نقل و توزیع گیاهان بدون علامت آلوده باعث انتشار بیماری می شود. در حال حاضر، کاشت ها در سواحل غرب میانه و شرق ویران شده اند، و شرکت های بزرگ چشم انداز استفاده از گل رز را در برخی مناطق متوقف می کنند.

با همکاری شرکای صنعتی و صدها شهروند دانشمند، برنامه های توسعه در تگزاس، جورجیا، تنسی و اوهایو، توزیع جغرافیایی بیماری گل سرخ را بررسی خواهند کرد. در کارآزمایی‌های چند حالته، این همکاران بهترین شیوه‌ها را برای مدیریت بیماری‌ها، از جمله روش‌های کنترل شیمیایی و فرهنگی و همچنین ژرم پلاسم مقاوم به بیماری، تعیین می‌کنند.

برن گفت: «این بهترین شیوه‌های مدیریت پایدار، قرار گرفتن انسان و محیط‌زیست با مواد شیمیایی کشاورزی را کاهش می‌دهد و برای جلوگیری از ورود بیماری به مناطقی که در حال حاضر آن را ندارند و برای مدیریت شدت آن در مناطق آلوده طراحی می‌شود.

شبکه گسترده ای از ذینفعان خصوصی و عمومی، از جمله برنامه های اصلاح نژاد، تولید، و مهدکودک های عمده فروشی/خرده فروشی، منظره سازان، مصرف کنندگان، علاقه مندان به گل رز، باغ های عمومی، سازمان های بزرگ آزمایش گل رز، و ناشران صنعتی، متعهد به همکاری با تیم توسعه برای انتشار اطلاعات.

همانطور که گزینه‌های مدیریتی توسعه می‌یابند، متخصصان اقتصاد در تیم تأثیرات اجتماعی-اقتصادی شیوه‌های مختلف مدیریتی را برای ارائه پشتیبانی تصمیم‌گیری برای صنعت و باغداران ارزیابی خواهند کرد.

هدف نهایی بازگرداندن مجموعه‌های گل رز سالم به باغ‌های گیاه‌شناسی، پارک‌های عمومی و مناظر خصوصی برای بهبود زیبایی‌شناسی است که در نتیجه منجر به بهبود رفاه و ارزش‌های دارایی می‌شود.



منبع

او گفت: «ما نگران هستیم که بیماری گل رز پتانسیل این را دارد که مناطق عمده تولید گل رز در ساحل غربی، آریزونا و فلوریدا را در صورت سرایت به آن مناطق ویران کند.