تایوان در حالی که با بدترین خشکسالی خود در نزدیک به یک قرن گذشته مواجه است، تصمیمات سختی می گیرد

این سومین سال متوالی است که کشاورزان برنج در جنوب تایوان اجازه کاشت محصولات خود را ندارند. در عوض، دولت به آنها یارانه می دهد تا در این فصل برنج نکارند. برنج از آب کمیابی استفاده می‌کند که کارخانه‌های نیمه‌رسانای اطراف به آن نیاز دارند.

یک پرورش دهنده گوجه فرنگی در جنوب شهرستان تاینان، جایی که غول تراشه تایوان TSMC در حال ساخت جدیدترین کارخانه تولید تراشه خود است، می گوید: «ما به سختی آب کافی داریم، و شما حتی بیشتر را برای استفاده دیگران منحرف می کنید. همچنین نزدیک به مخزن Zengwen، یکی از بزرگترین مخزن تایوان است. سه سال خشکی شگفت‌آور و غیبت طوفان‌های معمولی تایوان به این معنی است که مخزن در پایین ترین سطح خود قرار دارد و تنها 11 درصد از ظرفیت آن پر شده است. مخازن دیگر تایوان فقط 20 یا 30 درصد پر شده اند، زیرا طوفان های بهاری نیامده اند و این به دور چرخه های طبیعی پرتاب می شود.

یکی از برنج‌کارها می‌گوید: اردک‌ها عاشق آب بودند، اما اکنون نمی‌توانیم آنها را پرورش دهیم یا برنج بکاریم. در جنوب تایوان، شیوه زندگی قدیمی کشاورزی آن در کنار پیشرفته ترین پایگاه های تولید نیمه هادی در جهان وجود دارد. و حالا با خشکسالی، هر دو برای آب با هم رقابت می کنند.

در wvtf.org بیشتر بخوانید



منبع تایوان با خشکسالی جدی مواجه است، شاید بدترین خشکسالی در یک قرن اخیر. این خشکسالی باعث تخلیه مخازن، قطع دسترسی کشاورزان به منابع آبی و محدود کردن برخی از پیشرفته ترین کارخانه های نیمه هادی جهان شده است. کارخانه ها از آب استفاده می کنند.