تأثیر روش حمل و نقل و درمان EthylBloc™ بر عمر گلدان استوک

استاک (Mathiola incana) یک گل شاخه بریده فصل سرد محبوب است که به دلیل خوشه های گل های خودنمایی کننده معطر در رنگ های مختلف شناخته شده است. درخت اغلب با بخشی از سیستم ریشه آن هنوز چسبیده برداشت می شود و می تواند مستعد پژمردگی و همچنین چالش برانگیز شدن هیدراته باشد. به همین دلیل، برخی از پرورش دهندگان این گل ها را در یک راه حل حمل و نقل ارسال می کنند. استوک نیز به اتیلن حساس است.

ما می‌خواستیم اثرات روش‌های حمل و نقل مرطوب در مقابل خشک و با یا بدون درمان EthylBloc™ را بر عمر گلدان مصرف‌کننده پس از ذخیره‌سازی عمده فروشی شبیه‌سازی شده و قرار گرفتن در معرض گاز اتیلن بررسی کنیم.

مواد و روش ها
سه نوع از سهام برداشت شد و توسط یک پرورش دهنده کالیفرنیایی در FloraLife® HydraFlor® قرار داده شد. دسته ها به روش های حمل و نقل زیر تقسیم شدند:

  1. پروکونا (مرطوب)
  2. Procona (مرطوب) + EthylBloc™
  3. جعبه (خشک)
  4. جعبه (خشک) + EthylBloc™

هر درمان حمل و نقل شامل یک پروکونا یا یک جعبه بود. برای حمل و نقل مرطوب، ساقه ها به شکل پروکونا پر شده با FloraLife® 200 و درپوش با یک آستین مقوایی پردازش شدند. برای حمل خشک، ساقه ها به صورت افقی در یک جعبه مقوایی تهویه دار قرار داده شدند. هر پروکونا دارای 4 دسته (40 ساقه) از هر یک از 3 گونه مختلف برای مجموع 12 دسته (120 ساقه) بود. هر جعبه دارای 3 دسته (30 ساقه) از هر یک از 3 نوع مختلف برای مجموع 9 دسته (90 ساقه) بود. تمام جعبه ها تا زمان ارسال یک شب در خنک کننده مزرعه در دمای 2 درجه سانتیگراد (36 درجه فارنهایت) نگهداری می شدند.

درمان EthylBloc™ (EB).
برای حمل و نقل مرطوب، دو کیسه 2.5 گرمی EB به آستین مقوایی وصل شد – بالای آستین های پروکونا با یک ورقه پلاستیکی پوشانده شد و یک شب در خنک کننده نگهداری شد. برای حمل خشک، یک ساشه 2.5 گرمی EB در هر انتهای جعبه حمل و نقل قرار داده شد و یک شب در خنک کننده نگهداری شد.

حمل دریایی
دو پروکونا و 2 جعبه از طریق کامیون یخچال دار به عمده فروشی کانتون (کانتون شمالی، OH، ایالات متحده آمریکا) ارسال شد. سپس گلها برای ارزیابی به آزمایشگاه آزمایش پس از برداشت اسمیترز-وازیس (کنت، OH، ایالات متحده آمریکا) تحویل داده شدند.

درمان هلدینگ عمده فروشی شبیه سازی شده
پس از ورود به آزمایشگاه پس از برداشت اسمیترز-وازیس، ساقه های هر تیمار به سطل های جداگانه حاوی FloraLife® 200 تقسیم شدند و به مدت 7 روز در خنک کننده گل در دمای 2-3 درجه سانتیگراد (36-37 فارنهایت) نگهداری شدند.

قرار گرفتن در معرض اتیلن
پس از عملیات نگهداری عمده فروشی شبیه سازی شده، سه ساقه از هر رقم از هر تیمار در گلدان های FloraLife Crystal Clear پردازش شدند، در یک محفظه پلکسی گلاس قرار گرفتند و به مدت 18 ساعت در دمای اتاق در دمای 21 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت) در معرض 2 ppm گاز اتیلن قرار گرفتند. پس از قرار گرفتن در معرض اتیلن، تمام گلدان ها برای ارزیابی عمر گلدان مصرف کننده در دمای 21 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت) با 12 ساعت نور فلورسنت روی یک نیمکت در آزمایشگاه پس از برداشت قرار گرفتند.

نتایج

نتیجه گیری
ساشه های EthylBloc™ قبل از حمل و نقل مرطوب یا خشک، و به دنبال آن 7 روز نگهداری عمده فروشی شبیه سازی شده، عمر گلدان را در گونه های بنفش و سفید پس از قرار گرفتن در معرض اتیلن 2 ppm به مدت 18 ساعت افزایش داد. هیچ اثر درمانی قابل توجهی در رقم صورتی مشاهده نشد که عمر گلدانی ضعیفی را در تمام تیمارها نشان داد. گل‌های حمل شده مرطوب که با EthylBloc™ تیمار نشده‌اند، در مقایسه با گل‌های خشک ارسال‌شده که با EthylBloc™ تیمار نشده‌اند، در این آزمایش عمر گلدانی کمتری نشان دادند، که نشان می‌دهد گل‌های خشک حمل‌شده ممکن است در برابر آسیب اتیلن مقاوم‌تر باشند. داده‌ها نشان می‌دهد که تیمار EthylBloc™ که در مزرعه اعمال می‌شود، گل‌ها را از آسیب اتیلن پس از یک دوره نگهداری طولانی‌مدت عمده‌فروشی محافظت می‌کند.

به روز رسانی تحقیق را از اینجا دانلود کنید

برای اطلاعات بیشتر:
FloraLife
www.floralife.com

منبع