بخش گل میخک بیشترین اختلاف بین روسیه و اکوادور را به دوش می کشد.

خوزه تیپان، پرورش دهنده میخک اکوادوری در پست اخیر لینکدین گزارش می دهد که این فصل ولنتاین خوبی برای همه نبوده است. بخش گل میخک بار اصلی اختلاف بین روسیه و اکوادور را به دوش می کشد.

اینجا را کلیک کنید یا زیر کل پست (به زبان اسپانیایی) را با تصاویر ببینید

او توضیح می دهد که به دلیل مشکلات سیاسی اخیر بین روسیه و اکوادور، یکی از محصولاتی که برای ورود به فدراسیون روسیه وتو شده است، میخک است. وی افزود: در هفته‌های اخیر به دلیل توقف صادرات به این کشور، وفور گل میخک در انبارها وجود داشت که به نوبه خود ضررهایی را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان به همراه داشت.

در استان کوتوپاکسی، در محله‌های روستایی لاتاکونگا، ساکوئیسیلی، سالسدو و پوجیلی، بیشتر میخک‌ها در اکوادور (با حدود 300 هکتار گلخانه اختصاص داده شده به این محصول) تولید می‌شوند. از این تعداد 230 هکتار متعلق به تولیدکنندگان خرد است که بین 500 تا 5000 متر مربع گلخانه کشت می کنند.

او ادامه می دهد که 90 درصد از میخک های صادر شده به مقصد روسیه بوده است. وی افزود: این موضوع مستقیماً روی پرورش دهندگان میخک و به ویژه کارآفرینان خرد تأثیر می گذارد و علاوه بر آن برای هر هکتار 16 نفر مشغول به کار هستند، بنابراین در صورت تداوم این مشکل، 5000 نفر مستقیماً آسیب خواهند دید، بدون در نظر گرفتن همه افرادی که در این زمینه خواهند بود. به طور غیرمستقیم تحت تاثیر قرار گرفته است. بسیاری از سرمایه گذاری ها در آستانه ورشکستگی هستند، زیرا تعهدات با بانک ها، با IESS، با تامین کنندگان و سایر موارد در حال انجام است. این مانند دولت نیست که بگوید هیچ اتفاقی نمی افتد. بسیاری از خانواده ها هستند که آسیب می بینند … “

منبع