35٪ صرفه جویی در هزینه های برق از طریق سیستم LED رشد

صرفه جویی در هزینه برق
به گفته دولمن، صرفه جویی در مصرف برق به دلیل عملکرد کم نور لامپ رشد است. ما می توانیم نور و تهویه لامپ ها را به طور خودکار و مستقل از یکدیگر کنترل کنیم. به این ترتیب نور را نه تنها بر اساس نیاز نور و رطوبت نسبی، بلکه بر اساس قیمت فعلی انرژی نیز کنترل می کنیم. با نتیجه ای خیره کننده. ما در حال حاضر شاهد صرفه جویی در هزینه های عظیم در حدود 35 درصد هستیم، اگرچه هنوز باید ارقام را کمی بیشتر بررسی کنیم.”

نور رشد
چراغ رشد CLX V1000 از یک واحد روشنایی قابل تنظیم و یک سیستم تهویه عمودی تشکیل شده است که گرما و رطوبت را به طور مساوی در گلخانه توزیع می کند. این واحد یک میکروکلیمای اطراف هر گیاه ایجاد می کند که ناشی از حرکت عمودی قابل تنظیم هوا در ترکیب با شدت نور قابل تنظیم است. با اتصال صحیح لامپ ها به یکدیگر در یک سیستم کلی، آنها با هم مجموعه ای از سلول های آب و هوایی را تشکیل می دهند که به برابری آب و هوا در سراسر گلخانه کمک می کند و صرفه جویی قابل توجهی در هزینه را تضمین می کند.

برای اطلاعات بیشتر:
Climalux
Zekkenstraat 31,
3151 XP هوک ون هالند
هلند
www.climalux.nu

محصول قوی تر
اگرچه آنها کار با سیستم نور LED رشد را در Carnation Nursery Nieuwland در آغاز ماه اکتبر آغاز کردند، Doelman می‌داند که محصول به خوبی به سیستم نور با سیستم تهویه عمودی پاسخ می‌دهد. این محصول برای زمان سال قوی و سالم به نظر می رسد و انتظار می رود که بتوان آن را برای مدت طولانی تری کشت کرد. دوئلمن می‌گوید که باید با این موضوع حتی بیشتر آزمایش کند، اما انتظار زیادی از آن دارد زیرا انعطاف‌پذیری سیستم با دیدگاه او مطابقت دارد تا روند کشت با طبیعت حرکت کند.



منبع

مصرف گاز کمتر
دولمن علاوه بر صرفه جویی در هزینه های برق، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف گاز نیز دارد. این ارقام هنوز متبلور نشده اند، اما دولمن تخمین می زند که حدود 35 درصد صرفه جویی در اینجا نیز واقعی است، که ناشی از گرمای نورهای رشد است که دمای گلخانه را حدود 2 تا 3 درجه افزایش می دهد.

توسعه دهنده
Climalux یک شرکت هلندی است که به طور کامل بر توسعه و تولید سیستم‌های نور رشد با کیفیت بالا برای محصولات گیاهی و زینتی مبتنی بر Het Nieuwe Telen تمرکز دارد. تمامی سیستم ها و قطعات در داخل توسعه یافته و در اروپا تولید می شوند. برای اطلاعات بیشتر به www.climalux.nu مراجعه کنید.

اولین نتایج با استفاده از سیستم نور رشد LED قابل تنظیم از Climalux در Carnation Nursery Nieuwland در هلند نشان می دهد که هزینه های انرژی در مقایسه با مدت مشابه در سال 2021 حدود یک سوم کاهش یافته است. به گفته کریس دولمن، یکی از مالکان مهد کودک از هوک ون هالند، این یک نشانه است اما واقعیت خیلی متفاوت نخواهد بود.